از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارشناسی ارشد رشته حقوق بدون کنکور 1401 – کارشناسی ارشد حقوق بدون آزمون

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارشناسی ارشد رشته حقوق بدون کنکور

 

احتمالا شما هم لیسانس خود را از رشته حقوق گرفته اید و می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد هم همین رشته را تحصیل کنید ولی به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی. همچنین ممکن است مدرک تحصیلی لیسانس شما از سایر رشته ها باشد ولی علاقه مندید کارشناسی ارشد خود را به صورت بدون کنکور وارد رشته حقوق شوید. ما در این مطلب می خواهیم به شما کمک کنیم درباره کارشناسی ارشد رشته حقوق بدون کنکور اطلاعات جامعی را به دست آورید. همراه ما باشید.

سوالات خود را در زمینه شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

امکان تحصیل بدون کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق 

رشته حقوق در مقطع کارشناسی توسط دانشگاه های بسیاری از جمله آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی و … به صورت بدون آزمون ارائه می گردد و داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی خود می توانند در این مقطع ثبت نام کنند اما آیا در دوره کارشناسی ارشد هم می توان رشته حقوق را بدون کنکور انتخاب کرد ؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد تحصیل بدون کنکور در رشته حقوق امکان پذیر است اما شرایط هر یک از دانشگاه ها متفاوت می باشد.

مرتبط بخوانید : شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد 

کارشناسی ارشد رشته حقوق بدون آزمون دانشگاه روزانه و شبانه

فارغ التحصیلان رشته حقوق دانشگاه روزانه و نوبت دوم به شرط دارا بودن شرایط زیر ، می توانند به صورت استعداد درخشان و بدون آزمون وارد مقطع ارشد رشته تحصیلی خود شوند :

  • حتما از دانشگاه روزانه یا نوبت دوم فارغ التحصیل شده باشند.
  • حتما از رشته حقوق فارغ التحصیل شده اند.
  • در همان سال فارغ التحصیل شده باشند.
  • جزو 10 درصد دانشجویان برتر هم ورودی خود باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  برای رشته حقوق چند سال باید درس خواند 📞 طول دوره تحصیل رشته حقوق

اگر شرایط فوق را ندارید ، می توانید دانشگاه های آزاد یا پیام نور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید که شرایط آسان تری دارند. در بخش های بعدی شرایط این دانشگاه ها را بررسی می کنیم.

کارشناسی ارشد رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد

فارغ التحصیلان رشته حقوق تمام دانشگاه ها اعم از دانشگاه های روزانه ، شبانه ، آزاد ، پیام نور و … به شرط دارا بودن معدل بالای 16 می توانند در طرح استعداد درخشان بدون ازمون دانشگاه آزاد ثبت نام کنند. طرح استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هر ساله اجرا می شود و فارغ التحصیلانی که از زمان فارغ التحصیلی آنها بیشتر از 3 سال نگذشته است ، می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

زمان ثبت نام هر ساله در مرداد ماه است و در سایت azmoon.org انجام می گیرد. علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سامانه ، دفترچه راهنما را دانلود کنند و پس از بررسی آن ، از لیست رشته های ارائه شده مطلع گردند. ثبت نام با پرداخت هزینه انجام می گیرد و هر داوطلب نیز می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب کند.

به جزء طرح استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با شرکت در آزمون فراگیر ارشد هم امکان پذیر است. البته آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد فقط یکبار برگزار شده است و درباره برگزاری این آزمون در سال های آینده هنوز تصمیم گیری نشده است.

مرتبط بخوانید : ترمیم معدل کارشناسی ارشد – شرایط ترمیم معدل ارشد در تمام دانشگاه ها

کارشناسی ارشد رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه پیام نور

تنها راه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه پیام نور ، شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور است. این آزمون را خود دانشگاه پیام نور برگزار می کند و مسئولیت ثبت نام آن ، سازمان سنجش است. این آزمون هر ساله برگزار می شود و گرایش های مختلفی از رشته حقوق را در بر می گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه رشته حقوق دانشگاه پیام نور 1402 📞 آخرین نرخ شهریه حقوق پیام نور

شما می توانید در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام کنید و سپس کتاب های درسی ترم یک دانشگاه را به عنوان منابع آزمون مطالعه کنید. سپس در آزمون حضور یابید و با توجه به نمره ای که به دست می آورید ، وضعیت قبولی یا عدم قبولی تان مشخص می شود. اگر قبول شوید ، ترم یک شما به اتمام می رسد و با ورود به دانشگاه ترم دوم را آغاز می کنید.

مرتبط بخوانید : زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

سوالات متداول

  • کدام گرایش های رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور ارائه می شوند ؟

تمام گرایش های ارشد حقوق را می توانید بدون آزمون انتخاب کنید.

  • آیا دانشگاه روزانه رشته حقوق بدون آزمون کارشناسی ارشد را ارائه می کند ؟

دانشگاه روزانه در مقطع کارشناسی ارشد هیچ رشته بدون کنکوری ارائه نمی کند و برای پذیرش دانشجوی بدون آزمون ، شرایط ویژه ای دارد.

  • در کدام دانشگاه ها می توان رشته حقوق بدون آزمون کارشناسی ارشد را انتخاب کرد ؟

دانشگاه های آزاد و پیام نور ، رشته حقوق بدون آزمون را ارائه می کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بدون آزمون ارشد پیام نور

بدون آزمون ارشد پیام نور 1402 📞 راهنمای ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور علاوه بر مقطع کارشناسی ، در مقطع کارشناسی ارشد هم دانشجوی بدون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر