از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مرخصی در دوران آموزشی سربازی – شرایط بهره مندی از مرخصی در دوران آموزشی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مرخصی در دوران آموزشی سربازی

 

دوره آموزشی ، اولین مرحله خدمت سربازی است که تمام سربازان این دوره را در پادگان می گذرانند. طول دوره آموزشی به مدت 2 ماه است و در طی این مدت ، سرباز آموزش های عملی و نظری لازم را در یگان مربوطه طی می کند. با توجه به اینکه اکثر سربازان دوره آموزشی را در شهری دور از محل زندگی خود می گذرانند ، این سوال برای آنها وجود دارد که آیا می توانند در دوران آموزشی از مرخصی بهره مند شوند ؟ قوانین مرخصی در دوران آموزشی سربازی توسط سازمان وظیفه عمومی شفاف سازی شده است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد. لطفا ما را همراهی کنید.

برای راهنمایی در زمینه دوران آموزشی و خدمت سربازی و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان گرفتن مرخصی در دوران آموزشی سربازی وجود دارد

خدمت سربازی در کشور ما شامل دو بخش دوره آموزشی و دوره خدمت است. سربازان مشمول خدمت بدون استثناء دوره آموزشی را به مدت 2 ماه می گذرانند و پس از آن در یگان مربوطه خدمت خود را طی می کنند. دوره آموزشی سربازی با هدف آشنایی سربازان با قوانین و ضوابط محیط های نظامی اجرا می شود و در مدت آن ، سرباز با مهارت های نظامی و شرایط حضور در پادگان ها آشنا می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  وام سربازی 1402 📞 شرایط دریافت وام سربازی 150 میلیونی و 4 میلیاردی

تمام سربازانی که برای گذراندن دوره آموزشی به پادگان های سپاه و ارتش رفته اند ، امکان بهره مندی از مرخصی در دوران آموزشی خود را دارند. مرخصی گرفتن در این دوره ، بستگی به نظر فرمانده و افسر مافوق شما دارد و با بررسی موقعیت های مختلف ، برای شما مرخصی در نظر گرفته می شود.

انواع مرخصی در دوران آموزشی سربازی

مرخصی های دوران آموزشی سربازی شامل مرخصی ابتدای دوره ، میان دوره ، پایان دوره و درون شهری یا ساعتی هستند. در مرخصی ابتدای دوره که به مدت 2 تا 6 روز است ، شما می توانید لباس هایی که از پادگان دریافت کرده اید را اندازه خود کنید و برای این کار ، حداکثر 6 روز مرخصی داده می شود.

مخرصی میان دوره که عموما در اواخر ماه اول آموزشی است ، بین 3 تا 7 روز است و اگر تعطیلات رسمی وجود داشته باشند ، حداکثر به مدت یک هفته مرخصی داده می شود. مرخصی میان دوره نیز بین 1 الی 10 روز می باشد و به منظور برگزاری مراسم تحلیف یا مراسم پایان دوره ارائه می شود.

یک نوع مرخصی در دوران آموزشی نیز مرخصی درون شهری یا ساعتی است. سربازان از هفته دوم آموزشی خود می توانند از مرخصی ساعتی درون شهری بهره مند شوند که معمولا از ساعت 4 بعد از ظهر تا 6 صبح روز بعد است.

شرایط بهره مندی از مرخصی در دوره آموزشی سربازی

یک نکته مهم که در رابطه با مرخصی در دوران آموزشی سربازی باید بدانید این است که هیچ قانونی برای دادن مرخصی در این دوران وجود ندارد و اگر فرمانده پادگان با درخواست مرخصی شما موافقت نکند ، حق اعتراض برای شما وجود ندارد. همچنین دارا بودن مدرک تحصیلی بالاتر و درجه بهتر در پادگان ، تاثیری در راحت گرفتن مرخصی ندارد و بسته به موقعیت پادگان ، ممکن است با درخواست سرباز برای مرخصی موافقت شود یا خیر.

احتمالا این را هم بپسندید  قوانین امریه سربازی - قوانین و مقررات جدید امریه سربازی 1401

پیشنهاد می شود برای بهره مندی از مرخصی در دوران آموزشی سربازی ، دفترچه اعزام به خدمت خود را در اسفندماه ارسال کنید تا در دوره آموزشی خود از تعطیلات نوروز استفاده کنید. به طور معمول سربازانی که در ایام نوروز دوره آموزشی خود را سپری می کنند ، به مدت 15 الی 20 مرخصی شامل حال آنها می شود.

سوالات شما

  • مرخصی دوران آموزشی سربازی چند روز است ؟

مرخصی آموزشی سربازی شامل انواع ابتدای دوره ، میان دوره ، پایان دوره و درون شهری است که مدت هر یک از این مرخصی ها متفاوت می باشد.

  • چگونه در دوره آموزشی سربازی مرخصی بگیریم ؟

برای گرفتن مرخصی در دوران آموزشی باید درخواست خود را به فرمانده پادگان تحویل دهید.

  • آیا پادگان آموزشی در تعطیلات رسمی ، تعطیل است ؟

بله در تعطیلات رسمی ، سربازان آموزشی می توانند از پادگان خارج شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر یگان آموزشی

تغییر یگان آموزشی – شرایط و نحوه تغییر یگان آموزشی سربازی

  تمام سربازان از جمله سربازان امریه و … پیش از شروع به خدمت ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر