از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه ابتدایی – لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه ابتدایی - لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

 

ثبت نام مدارس ابتدایی هر ساله از اوایل مرداد ماه آغاز می شود و معمولا حدود یک ماه الی 45 روز به دانش آموزان و اولیا فرصت داده می شود که ضمن تهیه مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه و برای ثبت نام پایه جدید اقدام نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس ابتدایی در هر یک از پایه های اول تا ششم متفاوت است و دانش آموزان موظف هستند که تمامی مدارک را در زمان ثبت نام حضوری به مدرسه تحویل دهند. در ادامه به مدارکی که برای ثبت نام مدارس ابتدایی نیاز است ، پرداخته ایم.

با ارائه مدارک لازم ، مدیران موظف هستند ثبت نام دانش آموز جدید در سناد را نیز انجام دهند تا اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد نیز ثبت شود.

راهنمای ثبت نام مدرسه ابتدایی

سنجش سلامت دانش آموزان و دریافت مدارک ثبت نام در مدرسه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان یعنی سامانه پادا انجام می گیرد. والدین و دانش آموزان باید با مراجعه به این سامانه پیش ثبت نام مدرسه مورد نظر را انجام دهند و حق انتخاب 5 مدرسه را با توجه به منطقه محل سکونت خود دارند. اولیا دانش آموزان باید اطلاعات محل اقامتی خود را مثل کد پستی و آدرس دقیق خود در سایت پادا ثبت کنند.

شما عزیزان میتوانید ثبت نام دانش آموز خود را بصورت تلفنی با خیال راحت به کارشناسان ما بسپارید و یا 

سوالات خود را در خصوص هزینه و مدارک لازم برای سنجش سلامت دانش آموزان از مشاوران ما بپرسید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

در مرحله بعد باید فایل های آموزشی لازم از طریق شبکه شاد یا سایر راه های ارتباطی به مدرسه ارسال شود و تعریف کلمه عبور و رمز عبور و یا بازنشانی آن برای دانش آموزان جهت استفاده از سایت پادا و سیدا توسط مدیر مدرسه انجام می گیرد.

پس از این مراحل و ثبت نام اولیه در سایت پادا ، دانش آموز باید به همراه یکی از والدین خود به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و ثبت نام نهایی را با ارائه مدارک لازم انجام دهد.

مدارک لازم برای ثبت نام

  • اصل و کپی شناسنامه دانش آموز
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مادر
  • کپی شناسنامه و کارت ملی پدر
  • کپی مدرک تحصیلی والدین
  • 6 قطعه عکس 4*3
  • کپی مدرک محل سکونت (قبض تلفن – سند یا اجاره نامه منزل و…)
  • تحویل برگه حضانت اگر با مادر زندگی می کند.
  • پرونده تحصیلی سال گذشته (درصورتی که دانش آموز طی سال گذشته ، در مدرسه ای دیگر تحصیل کرده است ، می بایست تمام مدارک و پرونده تحصیلی خود را دریافت کرده و به محل تحصیل جدید ارائه دهد.)
  • کارنامه و سوابق تحصیلی سال های قبل
  • دانش آموزانی که در مدرسه سال قبلشان ثبت نام نمی کنند ، برای ثبت نام در مدرسه جدید باید از اداره آموزش و پرورش منطقه محل سکونت جدید ، معرفی نامه دریافت کنند.
  • دانش آموزانی که از زمان ثبت نام جا مانده اند و ظرفیت مدرسه تکمیل شده است ، باید از اداره آموزش و پرورش مجوز ثبت نام دریافت کنند.
  • دانش آموزان غیرایرانی باید مدارک لازم برای ثبت نام در مدرس ابتدایی را که شامل مجوز اقامتی تایید شده از وزارت کشور می باشد ، در زمان ثبت نام ارائه دهند.

تمامی مدارک فوق در زمان ثبت نام برای مدارس ابتدایی لازم است و در صورت ناقص بودن ثبت نام دانش آموز انجام نمی گیرد. توصیه می شود هر چه زود تر و پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ثبت نام را انجام دهید.

برای اطلاع از آدرس و شماره تماس مدارس دولتی ، شاهد ، هیات امنایی و غیر انتفاعی منطقه خود می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” ، راهنمایی دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه در پایه اول ابتدایی

نوآموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه ابتدایی علاوه بر مدارک فوق ، به مدارک زیر نیز لازم دارند :

  • فرم مشخصات شامل اطلاعات لازم برای ثبت نام دانش آموز در سامانه سنجش پایه اول
  • اصل و کپی کارت واکسن
  • تکمیل و ارائه فرم سنجش
  • تحویل فرم تطبیق برای پایه اول ابتدایی الزامیست.

برای دانلود فرم سنجش پایه اول ابتدایی کلیک کنید

برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی ، در مرحله اول دانش آموز باید به همراه یکی از اولیا خود به مدرسه انتخابی مراجعه کند تا پیش ثبت نام اینترنتی او در مدرسه انجام بگیرد و برای ارزیابی و سنجش سلامت به پایگاه های سنجش معرفی شود.

در مرحله بعد باید در زمان تعیین شده به پایگاه های سنجش که توسط مدیر مدرسه معرفی شده است ، مراجعه نمود در این مرحله سنجش ارزیابی بینایی ، دید رنگ ، شنوایی ، گفتاری ، آمادگی تحصیلی ، اختلالات جسمی و حرکتی ، قد و وزن و انجام می گیرد و تایید وضعیت سلامت توسط پایگاه سنجش ، دانش آموز برای ثبت نام نهایی به مدرسه ارجاع داده می شود.

پس از ثبت نام نهایی در مدرسه ، مدیر مدرسه موظف است که اطلاعات دانش آموز را در سامانه سناد ابتدایی ثبت کند تا اطلاعات در اختیار وزارت آموزش و پرورش نیز قرار بگیرد.

والدین عزیز توجه داشته باشند که انتخاب مدرسه برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی از حساسیت زیادی برخوردار است و باید در انتخاب مدرسه تمامی جوانب را از جمله سطح و کیفیت آموزشی کلاس ها ، معلمان ، دوری یا نزدیکی مدرسه و .. بررسی شوند تا دانش آموز از همان ابتدای ورود به مدرسه ، علاقه مند به مدرسه باشد. توصیه می شود در زمینه ثبت نام پایه اول ابتدایی ، با مشاوران تحصیلی “پاسخ با ما” مشورتی داشته باشید تا در بهترین مدرسه و متناسب با شرایط دانش آموز ، ثبت نام کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه ابتدایی | سوالات متداول

  • دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه باید چه مدارکی را ارائه دهند ؟

دانش آموزان پایه اول ابتدایی باید کارت واکسیناسیون ، کارت سنجش سلامت دانش آموزان و …. را در زمان ثبت نام ارائه دهند که در این مطلب بیشتر توضیح داده شده است.

  • ارائه اینترنتی مدارک ثبت نام پایه اول ابتدایی به چه صورت است ؟

سامانه پادا برای پیش ثبت نام اولیه مدارس ابتدایی و تحویل اینترنتی مدارک در نظر گرفته شده است.

  • مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه ابتدایی چیست ؟

جزئیات کامل ثبت نام مدارس ابتدایی از جمله زمان و مدارک ثبت نام ، در این مطلب شرح داده شد.

احتمالا این را هم بپسندید  hamgam ، سامانه همگام مدارس

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین مدارس تهران

بهترین مدارس تهران 📞 معرفی با کیفیت ترین مدارس تهران در کلیه پایه ها

بهترین مدارس تهران در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دایر هستند و …

9 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر ، مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول که نوشتین برای سال 1400 هم هست درسته ؟ چون تاریخ نزدین

  2. منیره یوسفی

    سلام من پسرم رادرپایه اول ابتدایی ثبت نام کرده ام کادرمدرسه به من گفتندکه برای بازدید به خانه مامی آیند ومدارکی راباید به آنها ارائه دهیم خواستم بدانم که چه مدارکی در زمان بازدید از منزل از ما می خواهند و مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه ابتدایی چیست

    • پاسخ با ما

      سلام دوست عزیز. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل راهنمایی شوید.

  3. منیره یوسفی

    سلام من پسرم رادر پایه اول ابتدایی ثبت نام کردم کادر مدرسه به من گفتند که برای بازدید به منزل ما می آیند وما باید مدارکی را به آنها ارائه کنیم خواستم بدانم چه مدارکی لازم است برای زمان بازدید

  4. ببخشید برای ثبت نام مدارس ابتدایی تا کی مهلت هست؟

    • پاسخ با ما

      سلام. شما می توانید با تهیه مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه ابتدایی تا اواخر مردادماه اقدام کنید.

  5. خیلی ممنون در مورد مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول با مدرسه تماس گرفتم پاسخ گو نبودن اصلا انگار نیستن اما مطلب شما بدردم خورد

  6. ایا مادر با داشتن دستور موقت در صورتی که حضانت با پدر است ثبت نام کند در صورتی که پدر قبلا خودش در مدرسه دیگر فرزند را ثبت نام کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر