از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه پیام نور رشته شیمی محض 1401 – هزینه ثابت و متغیر یک ترم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه پیام نور رشته شیمی محض

 

رشته شیمی محض با شهریه مناسب تر از دانشگاه آزاد در دانشگاه پیام نور ارائه می شود و اگر ترجیح شما این است که هزینه کمتری برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازید ، دانشگاه پیام نور را انتخاب کنید. در تعدادی از واحدهای دانشگاه پیام نور ، رشته شیمی محض ارائه می شود و داوطلبانی که دیپلم تجربی دارند و یا فارغ التحصیل سایر رشته ها هستند ، می توانند در این رشته ثبت نام کنند و با پرداخت هر ترم شهریه ، تحصیلات خود را در دانشگاه سپری کنند. شهریه دانشگاه پیام نور رشته شیمی محض در هر ترم پرداخت می شود و تا زمان فارغ التحصیلی پرداخت آن ادامه دار است. میزان شهریه را دانشگاه هر ساله تعیین کرده و به داوطلبان اطلاع رسانی می نماید تا اگر مشکلی برای پرداخت آن نداشتند ، بتوانند ثبت نام کنند.

ما در ادامه این مطلب می خواهیم شما را برای شهریه رشته شيمی محض دانشگاه پیام نور 1401 راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید. اگر هم سوالی داشتید می توانید در انتهای مطلب و در بخش نظرات بپرسید.

سوالات خود را درباره شهریه رشته های مختلف در تمام دانشگاه های شهریه پرداز از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

میزان شهریه دانشگاه پیام نور رشته شیمی محض 1401

رشته شیمی محض یکی از رشته های بدون کنکور تجربی است که توسط دانشگاه پیام نور نیز ارائه می شود. علاقه مندانی که دانشگاه پیام نور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اند ، لازم است بدانند که تحصیل آنها در این دانشگاه رایگان نیست و در هر ترم باید شهریه مصوب دانشگاه را واریز نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 📞 تاریخ دقیق

رشته شيمی محض در دسته رشته های علوم پایه دانشگاه پیام نور قرار دارد و میزان شهریه رشته های علوم پایه همچون شیمی کاربردی ، زیست سلولی ، ریاضیات و … تقریبا نزدیک به هم است. این رشته مثل سایر رشته ها ، از دو بخش هزینه تحصیل ثابت و متغیر تشکیل می شود که پرداخت هر دو بخش شهریه برای ثبت نام در ترم ، ضروری است.

دو بخشی بودن شهریه دانشگاه پیام نور در رشته های مختلف به این دلیل است که سال ورود دانشجویان به دانشگاه فرق می کند و همچنین رشته های تحصیلی مختلف ، شهریه ثابت متفاوتی دارند. دانشجویانی که سال های قبل وارد دانشگاه شده اند ، به نسبت دانشجویان ورودی جدید شهریه کمتری می پردازند زیرا شهریه دانشگاه سالانه 15 الی 20 درصد گران می شود.

مرتبط بخوانید : معدل لازم برای رشته شیمی محض و رشته شیمی محض بدون کنکور

شهریه شیمی محض در دانشگاه پیام نور با در نظر گرفتن بخش های ثابت و متغیر ، حدود 2 میلیون تومان در هر ترم است که البته امکان بیشتر یا کمتر شدن شهریه با توجه به عوامل زیر وجود دارد :

  • تعداد واحد های درسی انتخابی شما : اگر تعداد بیشتری واحد درسی اخذ کنید ، شهریه بیشتری می پردازید.
  • نوع واحد های درسی شما : اگر دروس عملی و اختصاصی بیشتری در انتخاب واحد خود داشته باشید ، شهریه شما گران ترر خواهد شد.

شهریه رشته شیمی محض  پیام نور چند بار در سال پرداخت می شود

هر سال تحصیلی در دانشگاه پیام نور شامل دو ترم می باشد و شما در هر سال دو ترم اصلی و یک ترم اختیاری تابستان خواهید داشت. در ترم های اصلی اگر مرخصی نگیرید و انتخاب واحد کنید ، باید شهریه بپردازید همچنین اگر ترم تابستان هم انتخاب واحد کنید ، می بایست شهریه ثابت و شهریه متغیر دروس اخذ شده را بپردازید.

احتمالا این را هم بپسندید  فرق ارشد فراگیر و پیام نور 📞 بررسی تفاوت های فراگیر ارشد و سراسری پیام نور

دانشجویان تازه وارد که انتخاب واحد ترم یک آنها را معمولا دانشگاه انجام می دهد ، باید در زمان ثبت نام دانشگاه بخش از شهریه را پرداخت کنند و بعد از آنکه انتخاب واحد آنها در دانشگاه انجام شد ، مابقی شهریه متغیر طبق دروس اخذ شده محاسبه می شود و تا زمان برگزاری آزمون های پایانی ترم فرصت برای پرداخت وجود خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته شیمی محض

سوالات متداول

  • ایا تحصیل در رشته شیمی محض دانشگاه پیام نور ارزان است ؟

دانشگاه پیام نور به نسبت سایر دانشگاه های شهريه پردازی که رشته شیمی محض را ارائه می کند ، هزینه تحصیل مناسب تری دارد.

  • حدود شهریه رشته شیمی محض در دانشگاه پیام نور برای سال تحصیلی 1401 چقدر است ؟

برای بررسی دقیق تر شهریه پیام نور رشته شیمی محض لطفا این مطلب را مطالعه کنید.

  • شهریه رشته شیمی محض آزاد بیشتر است یا پیام نور ؟

تحصیل در رشته شیمی محض دانشگاه آزاد به نسبت دانشگاه پیام نور هزینه بیشتری دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور

جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور 📞 زمان اعلام جواب درخواست تغییر رشته

دانشجویان دانشگاه پیام نور در صورت رضایت نداشتن از رشته‌ تحصیلی خود می توانند تغییر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر