از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه شبانه رشته عمران 1401 – شهریه ثابت و متغیر مهندسی عمران نوبت دوم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه شبانه رشته عمران

 

رشته مهندسی عمران در دانشگاه شبانه برای داوطلبان کنکور ریاضی ارائه می شود و علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند با شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه لازم ، وارد رشته شوند. تحصیل در رشته عمران دانشگاه شبانه شهریه دارد که سالانه حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد. دانشجویان موظف هستند برای ورود به  هر ترم ، کل شهریه ترم قبل را تسویه کنند و برای ورود به ترم جدید هم باید بخشی از شهریه را به صورت علی الحساب پرداخت نمایند تا پس از انجام انتخاب واحد و مشخص شدن شهریه متغیر ، مابقی بدهی را تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه فرصت پرداخت خواهند داشت. در این مطلب می خواهیم شهریه رشته مهندسی عمران در دانشگاه شبانه را به طور کامل بررسی کنیم. همراه ما باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شهریه دانشگاه شبانه، دانشگاه آزاد و دانشگاه پردیس خودگردان در رشته های مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه شبانه رشته عمران 1401

دانشگاه شبانه رشته های زیادی از گروه ریاضی و فنی مهندسی را برای داوطلبان کنکور گروه آزمایشی ریاضی ارائه می کند و داوطلبان برای قبولی در رشته های این دانشگاه باید در کنکور سراسری شرکت کنند البته تعدادی از واحد های شبانه دارای رشته های بدون کنکور هم هستند اما پذیرش در اکثر رشته های این دانشگاه تنها با شرکت در کنکور و کسب رتبه لازم امکان پذیر است.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی 1401 - شهریه کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه شبانه در تمام رشته ها

اگر رشته مهندسی عمران دانشگاه شبانه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اید ، لازم است بدانید که تحصیل شما در این دانشگاه رایگان نیست و باید به ازای هر ترم تحصیل خود شهریه پرداخت کنید. میزان شهریه دانشگاه شبانه در رشته های مهندسی با توجه به عواملی همچون نوع رشته تحصیلی ، سال ورود به دانشگاه ، مقطع تحصیلی ، تعداد واحدهای اخذ شده دانشجو در هر ترم ، نوع واحد ها و … تعیین می شود و شهریه نهایی مشخص می گردد.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته مهندسی عمران

شهریه ثابت دانشگاه شبانه رشته عمران 

شهریه ثابت رشته مهندسی عمران دانشگاه شبانه با شهریه ثابت سایر رشته های مهندسی یکسان است و برای سال تحصیلی 1401 به میزان 1/900/000 تومان تعیین شده است. مبلغ در نظر گرفته شده برای دانشجوی ورودی سال 1401 ، تا اتمام تحصیلات ثابت است یعنی بیشتر یا کمتر نمی شود همچنین دانشجویان تازه وارد باید کل شهریه ثابت را در ابتدای ورود به دانشگاه پرداخت نمایند.

شهریه متغیر دانشگاه شبانه رشته عمران 

شهریه متغیر رشته مهندسی عمران دانشگاه شبانه در دروس مختلف پایه ، عملی ، پروژه ، تخصصی و … متفاوت است و شما به عنوان دانشجوی این رشته با توجه به تعداد و نوع واحدهای درسی که در هر ترم اخذ خواهید کرد ، شهریه متغیرتان تعیین خواهد شد. میزان شهریه متغیر هر یک واحد درسی به شرح زیر است :

  • شهریه متغیر دروس اصلی تخصصی رشته مهندسی عمران : حدود 300/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس پایه نظری رشته مهندسی عمران : حدود 270/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس عمومی رشته مهندسی عمران : حدود 153/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس آزمایشگاهی عملی و کارگاهی رشته مهندسی عمران : حدود 287/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس پروژه رشته مهندسی عمران : حدود 349/000 تومان
احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی 1401 - شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم

همانطور که مشاهده می کنید بیشترین میزان شهریه ثابت را دروس پروژه و سپس دروس تخصصی دارند که البته این مبالغ برای سال 1401 است و سال آینده حدود 15 درصد گران تر خواهد شد. شما در هر ترم اگر 20 واحد درسی اخذ کنید ، شهریه متغیر میانگین شما حدود 4/000/000 تومان خواهد بود و با در نظر گرفتن شهریه ثابت ، کل هزینه یک ترم تحصیل در این رشته و دانشگاه نزدیک به 6/000/000 تومان است.

مرتبط بخوانید : معدل لازم برای رشته عمران – برای قبولی در رشته مهندسی عمران چه معدلی نیاز است

مقایسه شهریه رشته مهندسی عمران دانشگاه نوبت دوم با آزاد و پیام نور

بسیاری از داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته مهندسی عمران را دارند درباره تفاوت شهریه دانشگاه های نوبت دوم ، آزاد و پیام نور سوال می پرسند اینکه تحصیل در کدام دانشگاه هزینه کمتری دارد و کدام دانشگاه شهریه بیشتری دارد. اگر بخواهیم یک مقایسه کلی داشته باشیم ، دانشگاه ازاد دارای بیشترین میزان شهریه و دانشگاه پیام نور هم کمترین میزان شهریه را دارد. بنابراین شهریه دانشگاه نوبت دوم از دانشگاه آزاد کمتر ولی از دانشگاه پیام نور بیشتر است.

مرتبط بخوانید : کارشناسی ارشد مهندسی عمران بدون کنکور 

سوالات شما

  • ایا تحصیل در رشته مهندسی عمران دانشگاه شبانه شهریه دارد ؟

بله ، تحصیل در تمام رشته های دانشگاه شبانه با پرداخت شهریه همراه است.

  • هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران دانشگاه شبانه چقدر است ؟

درباره هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران دانشگاه شبانه در این مطلب توضیحات کاملی را ارائه کرده ایم.

  • آیا دانشگاه شبانه هر ساله شهریه را افزایش می دهد ؟

بله شهریه دانشگاه شبانه سالانه 10 الی 15 درصد افزایش می یابد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه شبانه رشته اقتصاد

شهریه دانشگاه شبانه رشته اقتصاد 1401 – شهریه ثابت و متغیر

  اگر در رشته اقتصاد دانشگاه شبانه قبول شده اید حتما می دانید که تحصیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر