از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه شبانه بیشتره یا پیام نور – مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور و شبانه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه شبانه بیشتره یا پیام نور

 

بسیاری از داوطلبان کنکوری یا داوطلبانی که می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند ، درباره تفاوت شهریه دانشگاه های شهریه پرداز سوال می کنند. دانشگاه های شبانه و پیام نور نیز از جمله دانشگاه های سراسری شهریه دار هستند که دانشجویان این دانشگاه می بایست به ازای هر ترمی که می گذرانند ، شهریه مصوب دانشگاه را بپردازند. میزان شهریه دانشگاه های شبانه و پیام نور در رشته ها و مقاطع مختلف ، فرق دارد و توصیه می شود قبل از ثبت نام دانشگاه از میزان شهریه دقیق رشته تحصیلی خود مطلع شوید و سپس ثبت نام کنید. ما در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که شهریه دانشگاه شبانه بیشتره یا پیام نور و تحصیل در کدام دانشگاه هزینه کمتری دارد. با ما همراه باشید.

برای اطلاع از شهریه دقیق رشته های مختلف در دانشگاه های شهریه پرداز  ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه شبانه بیشتره یا پیام نور – کارشناسی

تحصیل در هر دو دانشگاه پیام نور و شبانه با پرداخت شهریه همراه است و اکثر رشته ها در هر دو این دانشگاه ها ارائه می شوند. از جمله رشته های تحصیلی مشترک میان دانشگاه های شبانه و پیام نور شامل حسابداری ، مدیریت بازرگانی ، حقوق ، روانشناسی ، مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کامپیوتر ، شیمی محض ، زیست شناسی و … هستند که در هر دو این دانشگاه ها رشته های مهندسی و فنی بیشترین میزان شهریه و رشته های انسانی هم کمترین میزان شهریه را دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  ارزان ترین رشته های پیام نور 1401 - تحصیل ارزان در دانشگاه پیام نور

در یک مقایسه کلی ، شهریه دانشگاه پیام نور از شهریه دانشگاه شبانه بیشتر است اما میزان تفاوت در حد 500 هزار تومان است بنابراین اگر به دنبال دانشگاهی با هزینه تحصیل کمتر هستید ، دانشگاه شبانه را انتخاب کنید.

شهریه دانشگاه پیام نور در رشته های مختلف مابین 1/500/000 الی 1/900/000 می باشد همچنین شهریه متغیر از 2/000/000 الی 3/000/000 تومان است. رشته های فنی مهندسی و علوم پایه ، شهریه ثابت و متغیر بیشتری دارند و هزینه تحصیل رشته های علوم انسانی کمتر است.

در دانشگاه شبانه نیز شهریه ثابت رشته ها از 1/100/000 الی 1/800/000 تومان است و میانگین شهریه متغیر نیز 1/500/000 الی 3/000/000 تومان می باشد.

در دانشگاه های شبانه و پیام نور ، شهریه به صورت ترم به ترم دریافت می شود و در صورت عدم پرداخت شهریه یک ترم ، اجازه انتخاب واحد ترم بعدی داده نمی شود. نحوه پرداخت شهریه برای دانشجویان ورودی جدید نیز علی الحساب است یعنی بخشی از شهریه در ابتدای ورود به دانشگاه دریافت می گردد و برای پرداخت مابقی شهریه تا زمان برگزاری امتحانات پایان ترم فرصت وجود خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : مقایسه شهریه دانشگاه آزاد و پیام نور و مقایسه شهریه دانشگاه آزاد و علمی کاربردی 

شهریه دانشگاه نوبت دوم بیشتره یا پیام نور – کارشناسی ارشد

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه شبانه با دانشگاه پیام نور تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند به طوری که شهریه ثابت رشته ها در دانشگاه پیام نور حدود 2/5 تا 3 میلیون تومان و در دانشگاه شبانه حدود 2 تا 2/5 میلیون تومان است. همچنین شهریه متغیر دانشگاه شبانه حدود 2/5 تا 3/5 میلیون تومان و در دانشگاه پیام نور حدود 3 تا 4 میلیون تومان می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  تفاوت شهریه شبانه و آزاد - شهریه دانشگاه آزاد بیشتره یا شبانه

پس می توان نتیجه گرفت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه شبانه از شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بیشتر است. طول دوره تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این دو دانشگاه 2 سال است و در طی 2 سال ، 4 بار شهریه دریافت می شود. امکان فارغ التحصیلی در ترم های بیشتر و حداکثر تا 3 سال هم وجود دارد.

مرتبط بخوانید : هزینه هر ترم کارشناسی ارشد شبانه

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه شبانه بیشتره یا پیام نور ؟

دانشگاه پیام نور به نسبت دانشگاه شبانه شهریه بیشتری دارد اما میزان تفاوت شهریه این دو دانشگاه چندان زیاد نیست.

  • ارزان ترین رشته دانشگاه های شبانه و پیام نور کدام است ؟

رشته های انسانی در هر دو دانشگاه شبانه و پیام نور ، هزینه تحصیل کمتری دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تفاوت شهریه شبانه و آزاد

تفاوت شهریه شبانه و آزاد – شهریه دانشگاه آزاد بیشتره یا شبانه

  تفاوت شهریه شبانه و آزاد برای داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر