از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مقایسه شهریه دانشگاه آزاد و پیام نور – دانشگاه آزاد بهتره یا پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مقایسه شهریه دانشگاه آزاد و پیام نور

 

دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور هر دو از دانشگاه های شهریه پردازی هستند که به ازای هر ترم مبلغی را به عنوان هزینه تحصیل از دانشجویان خود دریافت می کنند. هر دو دانشگاه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارند ولی دانشگاه آزاد علاوه بر این مقاطع ، در مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیز تعدادی رشته تحصیلی ارائه می دهد. بیشترین سوالی که از سوی علاقه مندان به ثبت نام در دانشگاه پیام نور و آزاد مطرح می شود این است که شهریه هر دانشگاه چقدر است ؟ کدام دانشگاه شهریه بیشتری دارد ؟ به همین منظور این مطلب را تحت عنوان مقایسه شهریه دانشگاه آزاد و پیام نور را تهیه کرده ایم.

مقایسه شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد و پیام نور

شهریه دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی از شهریه دانشگاه پیام نور بیشتر است. به طور کلی دانشگاه آزاد به دلیل ارائه رشته های تحصیلی متنوع تر و دارا بودن امکانات آموزشی بیشتر ، شهریه بالاتری از دانشجویان دریافت می کند.

  • میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های علوم انسانی حدود 1/400/000 تومان و میزان شهریه دانشگاه پیام نور نیز در همین رشته ها حدود 950/000 تومان است.
  • میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های علوم پایه حدود 2/000/000 تومان و میزان شهریه دانشگاه پیام نور نیز در همین رشته ها حدود 1/300/000 تومان است.
  • میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های ریاضی و فنی مهندسی حدود 2/500/000 تومان و میزان شهریه دانشگاه پیام نور نیز در همین رشته ها حدود 1/600/000 تومان است.
احتمالا این را هم بپسندید  شهریه پزشکی بدون کنکور - میزان شهریه پزشکی بدون کنکور 1401

همانطور که مشاهده می کنید تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و پیام نور در هر رشته حدود 500/000 تا یک میلیون تومان است و برای داوطلبی که هزینه تحصیل در دانشگاه مهم است ، دانشگاه پیام نور گزینه بهتری می باشد. هر دو دانشگاه دو بار در سال شهریه دریافت می کنند و میزان شهریه نیز بر اساس مجموع شهریه ثابت و متغیر هر رشته تعیین می شود.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شهریه رشته و دانشگاه مد نظر خود ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

مقایسه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و پیام نور

میزان شهریه مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف تفاوت چندانی ندارند. این مقطع تحصیلی در بیشتر رشته ها از 32 واحد درسی تشکیل شده است و دانشجویان باید طی 4 ترم واحد های درسی عملی و نظری و همچنین واحد پایان نامه را که معمولا 6 واحد است ، بگذرانند. شهریه دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی از شهریه دانشگاه پیام نور مقداری بیشتر است

  • میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های علوم انسانی کارشناسی ارشد حدود 3/800/00 تومان و میزان شهریه دانشگاه پیام نور نیز در همین رشته ها حدود 3/000/000 تومان است.
  • میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های علوم پایه کارشناسی ارشد حدود 3/900/000 تومان و میزان شهریه دانشگاه پیام نور نیز در همین رشته ها حدود 3/200/000 تومان است.
  • میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های ریاضی و فنی مهندسی کارشناسی ارشد حدود 4/200/000 تومان و میزان شهریه دانشگاه پیام نور نیز در همین رشته ها حدود 3/500/000 تومان است.

دانشگاه آزاد بهتره یا پیام نور

در نهایت لازم می دانیم یک جمع کلی از مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور و آزاد داشته باشیم :

  • تحصیل در دانشگاه پیام نور مقرون به صرفه تر است و دانشگاه ازاد شهریه بیشتری از دانشجویان دریافت می کند.
  • اگر به دنبال پذیرش در رشته های پیراپزشکی و علوم پزشکی هستید ، باید بدانید که دانشگاه پیام نور این رشته ها را ارائه نمی دهد و چاره ای ندارید جز اینکه وارد دانشگاه آزاد شوید.
  • در دانشگاه آزاد با رشته های تحصیلی متنوع تر و با ظرفیت پذیرش بیشتری روبرو هستید و ممکن است رشته مورد تقاضای شما در دانشگاه پیام نور ارائه نشود.
  • اگر میخواهید وارد مقطع کاردانی شوید ، فقط دانشگاه آزاد این مقطع را ارائه می دهد.
احتمالا این را هم بپسندید  ارزان ترین رشته های پیام نور 1401 - تحصیل ارزان در دانشگاه پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی

شهریه دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی 1402 📞 هزینه ثابت و متغیر

میزان شهریه دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی 1402 برای داوطلبانی که به تحصیل در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر