از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرکت در کنکور تجربی با لیسانس فنی – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرکت در کنکور تجربی با لیسانس فنی

 

کنکور تجربی از داوطلبان زیادی برخوردار است و جمعیت زیادی از داوطلبان این گروه آزمایشی را دارندگان مدرک لیسانس تشکیل می دهند. سوالی که برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس فنی پیش می آید این است که آیا می توانند با مدرک لیسانس خود در کنکور شرکت کنند و در صورت مجاز به شرکت کردن ، چه شرایطی برای آنها وجود دارد و همچنین نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آنها به چه صورت است ؟ با توجه به سوالات زیادی که در این خصوص وجود دارد ، ادامه این مطلب را به بررسی شرایط شرکت در کنکور تجربی با لیسانس فنی اختصاص داده ایم.

برای پرسیدن سوالات خود راجع به شرایط شرکت در کنکور با مدرک غیر مرتبط ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا شرکت در کنکور تجربی با لیسانس فنی امکان پذیر است

پیش از هر موضوعی ابتدا لازم می دانیم بررسی کنیم که آیا شرکت در کنکور تجربی با لیسانس فنی امکان پذیر است یا خیر. اکثر دارندگان مدرک لیسانس فنی ، مدرک پیش دانشگاهی ندارند و دیپلم آنها از نوع نظام قدیم فنی است ، اما با همان مدرک لیسانس خود می توانند در کنکور تجربی شرکت نمایند.

مرتبط بخوانید : شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس

شرایط شرکت در کنکور تجربی با لیسانس فنی

برای ثبت نام در کنکور تجربی با لیسانس فنی شرایطی وجود دارد که به شرح زیر هستند :

  • اگر لیسانس فنی خود را از دانشگاه روزانه دریافت کرده اید در صورت قبولی مجدد در دانشگاه روزانه باید شهریه بپردازید زیرا یکبار از آموزش رایگان در مقطع لیسانس بهره مند شده اید ولی اگر با لیسانس فنی خود قصد ثبت نام در کنکور تجربی برای قبولی در سه رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را دارید ، در صورت قبولی این سه رشته در دانشگاه روزانه ، از شما شهریه دریافت نمی شود.
  • داوطلبان آقا که دارای لیسانس فنی هستند و می خواهند در کنکور تجربی شرکت کنند ، حتما باید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت ارائه کنند زیرا معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یکبار صادر می شود.
  • دارندگان لیسانس فنی در صورت شرکت در کنکور تجربی می توانند هر رشته ای را در هر دانشگاهی انتخاب کنند و محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

مرتبط بخوانید : شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تجربی برای لیسانسه های فنی

موضوع مهم در خصوص ثبت نام در کنکور تجربی با لیسانس فنی ، درباره نحوه اعمال سوابق تحصیلی است. میزان تاثیر سوابق تحصیلی از کنکور سال 1402 به بعد ، 60 درصد خواهد بود و سهم آزمون به 40 درصد می رسد اما برای دارندگان دیپلم رشته های غیرمرتبط ، سوابق تحصیلی اعمال نمی شود و فقط نمره و ترازی که در آزمون کسب می کنند ، برای سنجش آنها معیار خواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  قبولی پزشکی در یک ماه - نکات کلیدی و ترفندهای یک ماه آخر برای قبولی پزشکی

منابع کنکور تجربی برای لیسانسه های فنی

با حذف دروس عمومی از کنکور سراسری ، منابع کنکور تجربی فقط برای دروس اختصاصی معرفی می شوند که دروس اختصاصی شامل زمین شناسی ، ریاضی ، فیزیک ، زیست شناسی و شیمی هستند. منابع کمک آموزشی متعددی برای هر یک از این دروس موجود است که شما با توجه به سطح یادگیری خود می توانید این کتاب ها را تهیه کنید اما کتاب های کمک آموزشی انتشارات گاج ، خیلی سبز ، نشرالگو و مبتکران ، کتاب های خوبی برای سطح کنکور محسوب می شوند.

راهنمای ثبت نام کنکور تجربی

ثبت نام کنکور تجربی در بهمن ماه و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. داوطلبان باید در تاریخی که توسط سازمان سنجش اعلام می شود ، به سامانه این سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و پس از واریز هزینه ، مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند.

برای ثبت نام در آزمون ، یک دفترچه راهنما به اسم دفترچه ثبت نام کنکور سراسری منتشر می شود که مطالعه این دفترچه پیش از شروع فرایند ثبت نام ، به شما کمک می کند اطلاعاتی را در رابطه با ازمون به دست آورید. بعد از مطالعه دفترچه ، ابتدا باید با خرید کارت اعتباری گروه آزمایشی تجربی ، هزینه ثبت نام را در سایت بپردازید و سپس به کمک سریال ارائه شده ، مراحل ثبت نام را انجام دهید.

دریافت دیپلم تجربی برای شرکت در کنکور تجربی با لیسانس فنی

برای ثبت نام در کنکور تجربی با لیسانس فنی نیازی به دریافت دیپلم و پیش دانشگاهی رشته تجربی نیست و با همان مدرک لیسانس امکان حضور در کنکور وجود دارد. بنابراین اگر شما لیسانس فنی دارید ، لازم نیست که برای نام نویسی در کنکور تجربی ، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی بگیرید.

مرتبط بخوانید : شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس

سوالات متداول

  • آیا با لیسانس فنی امکان ثبت نام در کنکور تجربی وجود دارد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته علوم و مهندسی باغبانی - طبق قبولی های 1400 و 99

بله داوطلبان دارای مدرک لیسانس فنی می توانند در کنکور تجربی شرکت کنند.

  • شرایط ثبت نام در کنکور تجربی با لیسانس فنی به چه صورت است ؟

شرایط کامل ثبت نام در کنکور تجربی با لیسانس فنی را در این مطلب شرح دادیم.

  • نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور تجربی برای لیسانسه های فنی چگونه است ؟

سوابق تحصیلی در کنکور تجربی برای دارندگان لیسانس فنی اعمال نمی شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

2 نظر

  1. سلام وقت بخیر ببخشید با لیسانس فنی ک توی مدرسه هم فنی بوده و نظام قدیم
    میشه آزمون نهایی سال دوازدهم تجربی رو بدم یا کلا نمیشه امتحان بدم و فقط کنکور حساب میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر