از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی 📞 نمونه سوالات المپیاد ریاضی 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی

دانش آموزان پایه های تحصیلی دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه که قصد دارند در المپیاد ریاضی شرکت کنند ، می توانند با دانلود سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی سال های قبل و بررسی آنها ، با نحوه طراحی سوالات آشنا شوند و با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حضور یابند. لینک دانلود دفترچه سوالات المپیاد رشته‌ های مختلف از جمله رشته‌ ریاضی در سایت my.medu.ir قرار داده‌ می شود و کلید نهایی به همراه پاسخ نامه تشریحی ، چند روز پس از برگزاری آزمون مراحل مختلف ، از طریق سایت فوق قابل دسترسی است.

در ادامه این مطلب ضمن قرار دادن لینک دانلود دفترچه سوال مرحله اول و مرحله دوم المپیاد ریاضی دانش آموزی ، شما را با نحوه برگزاری و محتوای آزمون مراحل مختلف المپیاد ریاضی آشنا خواهیم کرد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی و دریافت نمونه سوالات المپیاد ریاضی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانلود دفترچه سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی 1403

المپیاد ریاضی برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه های تحصیلی دهم و یازدهم برگزار می شود و شامل مراحل اول ، دوم ، دوره تابستانی و دوره انتخابی تیم ملی است. دانش آموزانی که در هر مرحله نمره لازم را به دست آورند می توانند وارد مرحله بعد شوند.

سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی از 4 مبحث ترکیبات ، جبر ، هندسه و نظریه اعداد طراحی می شود که در سه مرحله نیز این آزمون برگزار می گردد. دانش آموزان حدود 3 الی 4 ساعت فرصت دارند که به حدود 30 سوال چند گزینه ای که البته تعداد سوالات در مراحل مختلف ، متفاوت است ، پاسخ دهند و برترین آنها که بیشترین نمره را کسب کرده‌ ند ، وارد مرحله بعد خواهند شد.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی 📞 زمان انتشار و سایت دریافت کارنامه مرحله دوم

دانلود سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی + کلید مرحله اول

دانلود دفترچه سوال المپیاد ریاضی دانش آموزی + کلید مرحله دوم 

برای دانلود سوالات مرحله اول و مرحله دوم المپیاد ریاضیات دانش آموزی می توانید بر روی لینک های فوق کلیک نمایید.

مرتبط بخوانید : اعلام نتایج المپیاد ثبت نام المپیاد دانش آموزی متوسطه دوم

مراحل المپیاد ریاضی 

سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی

همانطور که گفته شد ، المپیاد ریاضی در چند مرحله برگزار می شود که زمان برگزاری آزمون مرحله اول در زمستان و در دی ماه بوده‌ و حدود 1500 نفر از میان 10 هزار نفر انتخاب شده‌ و وارد مرحله دوم می شوند.

مرحله دوم المپیاد ریاضی طی دو روز برگزار می شود که روز اول برای سوالات تستی و روز دوم برای سوالات تشریحی است. از میان حدود 1500 دانش آموزی که در آزمون مرحله اول حضور دارند ، حداکثر 40 نفر آنها انتخاب شده‌ و برای دوره دو ماهه آموزشی تابستان معرفی می شوند.

در پایان دوره آموزشی تابستان ، به 12 نفر مدال طلا اهدا می شود و می توانند وارد مراحل بالاتر شوند. همچنین نیمی از شرکت کنندگان مدال نقره و نیمی دیگر مدال برنز دریافت می کنند. مسئول برگزاری المپیاد های علمی دانش آموزی ، باشگاه دانش پژوهان جوان است و مدال آوران طلا ، نقره و برنز کشوری المپیاد ها ، عضو باشگاه دانش پژوهان جوان می شوند.

دوره تابسنای المپیاد ریاضی ترکیبی از آموزش و آزمون است و در طول دوره 5 درس برای دانش آموزان ارائه می شود. در این دروس تشکیل شده‌ از 4 درس معمولی و یک درس پیشرفته‌ تر از مفاهیم دبیرستانی هستند. هدف از ارائه دروس مذکور ، فراهم آوردن موقعیتی متنوع برای فراگیری درسی است که دانش‌ آموزان در آن پیش‌ زمینه‌ ای ندارند.

احتمالا این را هم بپسندید  سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی 📞 نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر 1403

لازم به ذکر است که زمان برگزاری المپیاد ریاضی مرحله اول در دی ماه و مرحله دوم نیز در بهار برگزار می شود. دانش آموزانی که قصد شرکت در المپیاد را دارند باید در دی ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مرتبط ببینید: منابع المپیاد ریاضیمنابع المپیاد زیستسوالات المپیاد زیست

سوالات متداول

  • سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی را چگونه بیابیم ؟

شما دانش آموزان عزیز می توانید از طریق لینک های قرار داده‌ شده‌ در این مطلب ، سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی را دانلود نمایید.

  • دفترچه سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی در کدام سایت قرار داده‌ می شود ؟

دفترچه سوال المپیاد ریاضی دانش آموزی در سایت my.medu.ir موجود است.

  • المپیاد ریاضی دانش آموزی در چند مرحله برگزار می شود ؟

المپیاد ریاضی در 3 مرحله اول ، دوم و دوره آموزشی تابستان برگزار می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

المپیاد ادبی

المپیاد ادبی 1402 📞 راهنمای المپیاد ادبیات دانش آموزی و دانشجویی

ادبیات یکی از رشته‌ های المپیاد محسوب می شود که هم دانشجویان و هم دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر