از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سنجش سلامت دانش آموزان – راهنمای والدین در سنجش سلامت دانش آموزان دبستان و پیش دبستان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سنجش سلامت دانش آموزان

 

طرح سنجش سلامت دانش آموزان به منظور بررسی سلامت جسمی دانش آموزان در بدو ورود به دوره پیش دبستانی و دبستان انجام می گیرد و والدین باید با مراجعه به سایت سنجش سلامت ، ابتدا به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند و در زمان های اعلام شده به پایگاه سنجش سلامت مراجعه نمایند. ثبت نام در طرح سنجش سلامت دانش آموزان هر ساله در خردادماه است ولی در دو سال اخیر به دلیل بیماری کرونا ، نوبت دهی اینترنتی از تیرماه آغاز می شود و زمان مراجعه به پایگاه های سنجش از اوایل مرداد ماه می باشد.

شما عزیزان میتوانید ثبت نام دانش آموز خود را بصورت تلفنی با خیال راحت به کارشناسان ما بسپارید و یا 

سوالات خود را در خصوص سنجش سلامت دانش آموزان از مشاوران ما بپرسید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای والدین در طرح سنجش سلامت دانش آموزان دبستان و پیش دبستان

برای ثبت نام نواموزان در کلاس پیش دبستانی و اول ابتدایی ، شرکت در طرح سنجش سلامت الزامی می باشد و دانش آموزان با شرکت در این دوره از نظر سلامتی های جسمی بینایی ، شنوایی ، آمادگی تحصیلی و روانی لازم برای در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی ارزیابی می شوند. والدین برای ثبت نام دانش اموزان در طرح سنجش سلامت باید به سایتی که توسط سازمان آموزش و پرورش معرفی شده است مراجعه نمایند و به صورت اینترنتی نوبت بگیرند.

پس از نوبت دهی لازم است در زمان تعیین شده به پایگاه سنجش سلامت مراجعه کرده و کارت سنجش را دریافت نمایند. پایگاه سنجش سلامت نزدیک ترین پایگاه به محل سکونت است و نتایج نیز پس از ارزیابی همان جا به خانواده اعلام می شود و اگر دانش آموز مشکلی نداشته باشد برگه ثبت ‌نام قطعی به آنها ارائه می‌ شود تا برای ثبت نام به مدرسه مراجعه کنند.

  • هزینه ثبت نام در طرح سنجش سلامت در سال گذشته مبلع 40 هزار تومان بوده است که امسال این مبلغ افزایش خواهد داشت.
  • اگر والدین در زمان مقرر همراه با فرزند خود به پایگاه سنجش سلامت مراجعه نکنند ، برای تعیین نوبت بعدی باید دو برابر هزینه پرداخت کنند.
  • در طرح سنجش سلامت تمام پروتکل ‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و تعبیه اتاق انتظار و همچنین اتاق نوبت دهی رعایت خواهد شد.

معرفی سایت سنجش سلامت دانش آموزان

سایت سنجش سلامت دانش آموزان به نشانی h1.iehs.ir/tashkhis می باشد و والدین باید برای نوبت گیری اینترنتی به این سایت مراجعه کنند. اطلاعات لازم برای ورود به سایت فوق و دریافت نوبت در اختیار مدیران مدارس و مراکز پیش دبستانی قرار دارد.

پیش بینی ثبت نام 1/5 میلیون دانش آموز کلاس اولی برای امسال

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش بینی می شود که امسال آمار دانش آموزان کلاس اول ابتدایی حدود 1/5 میلیون نفر باشد که طرح سنجش سلامت تمام دانش آموزان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد و از خانواده ها نیز انتظار می رود در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

ثبت نام کلاس اول ابتدایی و همچنین ثبت نام پیش دبستانی از اوایل خردادماه آغاز می شود و تا اواخر مردادماه نیز ادامه خواهد داشت. نحوه ثبت نام نیز به دو صورت اینترنتی و حضوری از طریق سایت های پادا و سیدا دانش آموزی خواهد بود.

اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است

ثبت نام کلاس اول و پیش دبستانی در مدارس دولتی رایگان است و در مدارس غیردولتی نیز مطابق دستورالعمل های مربوطه شهریه مصوب از دانش آموزان دریافت می شود. بنابراین هیچ یک از مدارس دولتی تحت عنوان شهریه اجازه دریافت هزینه ثبت نام از والدین ندارند.

دریافت مدارک ثبت نام به صورت الکترونیکی است

با توجه به وجود بیماری کرونا ، امسال دریافت مدارک ثبت نام دانش آموزان نیز مثل سنجش سلامت به صورت اینترنتی خواهد بود. سال گذشته دریافت مدارک به صورت حضوری بود اما امسال مدارک الکترونیکی دریافت می‌ شود که مدارک لازم نیز به شرح زیر هستند :

  • اصل و کپی شناسنامه دانش آموز
  • اصل و کپی کارت واکسن
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مادر
  • کپی شناسنامه و کارت ملی پدر
  • دو قطعه عکس (ترجیحا عکس اسکن شده با سی دی)
  • کپی مدرک محل سکونت( اگر دانش آموز فرزند همکار فرهنگی باشد باید کپی حکم همکار در پرونده دانش آموز گذاشته شود و اگر به خاطر نزدیکی مدرسه به محل کار کارمندان دیگر باشد مدرک مورد نیاز نیز همراه داشته باشید)
  • کپی مدرک تحصیلی والدین
  • دانش آموزان اتباع بیگانه باید فرم تعهد اتباع بیگانه داشته باشند
  • فرم تطبیق برای پایه اول ابتدایی
  • فرم سنجش تکمیل شده
  • برگه حضانت اگر دانش آموز با مادر زندگی می کند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر