از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

زمان ثبت نام کنکور 1402 ارشد – تاریخ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

زمان ثبت نام کنکور 1401 ارشد

 

آزمون کارشناسی ارشد 1402 در روزهای 11 و 12 اسفندماه 1401 برگزار خواهد شد و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید از چند ماه قبل ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام کنکور ارشد در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد و اطلاعیه های مربوط به زمان ثبت نام ، تمدید زمان ثبت نام و … در این سامانه منتشر می گردد. بنابراین داوطلبان باید پیگیر اطلاعیه های سازمان سنجش باشند و به محض شروع ثبت نام ، برای تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند. در ادامه این مطلب به بررسی زمان ثبت نام کنکور 1402 ارشد می پردازیم.

شما داوطلبان عزیز می توانید با خیالی راحت ثبت نام کنکور 1402 خود را در سایت سنجش به مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما بسپارید 

 و یا سوالات خود را در خصوص نحوه تکمیل فرم های ثبت نام از مشاوران ما بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام کنکور 1402 ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هر ساله در آذر ماه انجام می گیرد و طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، زمان ثبت نام آزمون ارشد 1402 در روزهای 16 الی 22 آذر ماه خواهد بود. بنابراین داوطلبان حدود یک هفته فرصت دارند که برای ثبت نام کنکور ارشد در سایت sanjesh.org اقدام نمایند که البته ممکن است به درخواست داوطلبان ، زمان ثبت نام تمدید شود.

لازم به ذکر است که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با سراسری به صورت مشترک انجام می گیرد و اگر متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستید باید در همان تاریخ 16 الی 23 آذر ماه به سایت سنجش مراجعه کنید و ثبت نام آزمون را انجام دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تلفنی ثبت نام ارشد - مشاوره تلفنی ثبت نام کنکور ارشد

آیا زمان ثبت نام کنکور ارشد 1402 تمدید می شود ؟

طبق روال سال های قبل ، پیش بینی می شود امسال نیز زمان ثبت نام کنکور ارشد تمدید شود. در سال گذشته برای ثبت نام مجدد کنکور ارشد در 3 تاریخ به داوطلبان مهلت داده شد که در تاریخ های زیر بود :

  • تمدید اول : 5 تا 8 بهمن ماه
  • تمدید دوم : 8 تا 11 بهمن ماه
  • تمدید سوم : 21 تا 25 اردیبهشت ماه

با وجود آنکه برای ثبت نام با تاخیر کارشناسی ارشد چند بار فرصت داده می شود ، اما به شما داوطلبان توصیه می کنیم که در همان روزهای اولی که برای ثبت نام در نظر گرفته شده است ، نام نویسی خود را انجام دهید ولی اگر مدارکتان ناقص است یا از زمان ثبت نام بی اطلاع بودید ، می توانید بدون نگرانی در مهلت مجدد برای ثبت نام اقدام نمایید.

جزئیات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد و داوطلبان می بایست با مراجعه به این سامانه برای ثبت نام اقدام نمایند. اولین مرحله ثبت نام ، واریز هزینه است که باید از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت شود. هر داوطلب می تواند در یک گروه آزمایشی اصلی و در یک گروه آزمایشی شناور شرکت نماید که برای هر یک باید کارت اعتباری مجزا تهیه نماید.

داوطلبان برای ثبت نام کنکور ارشد باید یکسری اطلاعات و مدارک را از قبل تهیه نمایند که از جمله آنها عکس ، مشخصات شناسنامه ای ، مشخصات تحصیلی و … است. همچنین دارا بودن مدرک کارشناسی برای شرکت در کنکور ارشد الزامی است و داوطلبان دارای مدرک ارشد نیز تحت شرایطی می توانند مجدد در این آزمون شرکت نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 📞 تاریخ دقیق ثبت نام در آزمون

برخی دیگر از شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1402 به شرح زیر می باشند :

  • دارا بودن حداقل معدل 12 برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 الزامی است و داوطلبان با معدل پایین تر امکان ثبت نام ندارند.
  • داوطلبانی که سال قبل با شرکت در کنکور ارشد در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند ، در صورت شرکت در کنکور 1402 از انتخاب دانشگاه روزانه محروم هستند مگر آنکه لغو محرومیت کرده باشند.
  • دانشجویان ورودی دانشگاه روزانه سال 99 و ماقبل ، برای شرکت در کنکور ارشد 1402  باید قبل از برگزاری آزمون از دانشگاه خود انصراف دهند.
  • دانشجویان دانشگاه های غیرروزانه در صورت تمایل به شرکت در کنکور ارشد 1402 ، نیازی به انصراف از دانشگاه ندارند.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های غیرروزانه کنکور ارشد 1400 ، مانعی برای ثبت نام کنکور ارشد 1402 ندارند.
  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی به شرط فارغ التحصیلی تا آخر شهریورماه ، می توانند در کنکور ارشد شرکت نمایند ولی در صوت فارغ التحصیلی تا اواخر بهمن ماه ، می توانند وارد رشته های نیمسال دوم شوند.

سوالات متداول

  • زمان ثبت نام کنکور 1402 ارشد در چه تاریخی است ؟

مطابق با آخرین اطلاعیه سازمان سنجش ، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 از 16 آذر ماه آغاز می شود.

  • آیا مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1402 تمدید می شود ؟

پیش بینی می شود همانند سال های قبل امسال نیز زمان ثبت نام تمدید شود.

  • آخرین مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1402 چه تاریخی است ؟

آخرین زمان ثبت نام کنکور ارشد 1402 در 22 آذر ماه است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 📞 شرایط عمومی و اختصاصی

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند باید از شرایط ثبت نام …

یک نظر

  1. سلام امسال کارشناسی ارشد چه زمانی دردانشگاه مجازی ثبت نام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر