از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته معارف اسلامی و علوم تربیتی – معرفی جامع و بازار کار معارف اسلامی و علوم تربیتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته معارف اسلامی و علوم تربیتی

 

در علوم تربیتی و رشد اخلاقی آموزه های اسلامی همیشه مورد توجه بوده است. مسلمانان از صدر اسلام تا کنون همواره بر آموزش و پرورش تاکید داشته اند. رشته معارف اسلامی و علوم تربیتی دائر گردیده است تا به افراد علاقه مند به حوزه الهیات و معارف اسلامی روش های آموزشی و تربیتی و روش های تحقیق در مسائل مذهبی را آموزش دهد.  در ادامه بیشتر با رشته مذکور آشنا خواهیم شد.

اهمیت و جایگاه  معارف اسلامی و علوم تربیتی

معارف اسلامی و علوم تربیتی به نوعی پیوند بین رشته تربیتی و معارف اسلامی است و در واقع در این رشته هدف این است که روش های تربیتی و آموزشی که مدنظر اسلام است فراگرفته شود. در نهایت می توان به روش درست به تدریس اسلام پرداخت.

اهداف معارف اسلامی و علوم تربیتی  

  • معرفی علوم تعلیم و تربیت اسلامی
  • معرفی مبانی اندیشه اسلامی
  • افزایش درایت در زمینه دین و معرفت
  • افزایش نقش موثر طلاب در آموزش علوم دینی و معرفتی برای امور تبلیغاتی ، فرهنگی و تربیتی

نحوه ورود به رشته معارف اسلامی و علوم تربیتی

معارف اسلامی و علوم تربیتی گرایشی از شاخه الهیات بوده و رشته ای شناور می باشد به این معنی که دارندگان دیپلم تجربی ، ریاضی و انسانی می توانند متقاضی ادامه تحصیل در این رشته باشند. همچنین برخی دانشگاه ها مانند پیام نور از طریق آزمون های ورودی و بدون نیاز به کنکور به صورت فراگیر در این رشته پذیرش دارند. از آنجایی که این رشته بین رشته ای می باشد پس از قبولی لازم است واحدهای جبرانی گذرانده شوند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید.

مقاطع تحصیلی و واحدهای درسی معارف اسلامی و علوم تربیتی

مقطع لیسانس معارف اسلامی و علوم تربیتی 4 ساله بوده و شامل 177 واحد آموزشی می باشد. این واحدها متشکل از 42 واحد دروس حوزوی ، 21 واحد دروس عمومی ، 44 واحد دروس پایه و 70 واحد دروس تخصصی می باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته آموزش زیست شناسی - معرفی جامع و بازار کار آموزش زیست شناسی

برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانید وارد رشته فقه تربیتی شده و در این زمینه به تخصص مورد نظر دست یابید. کارشناسی ارشد شامل 32 واحد درسی از جمله 28 واحد تحصصی و 4 واحد پایان نامه می باشد.

برای دکتری نیز می توانید با انتخاب رشته هایی مانند مدرسی معارف اسلامی و مدرسی الهیات در این زمینه به تخصص های مورد علاقه خود دست یابید.

در این رشته تحصیلی دوره های کارشناسی ارشد پیوسته نیز در برخی دانشگاه ها ارائه می گردد.

فارغ التحصیلان کارشناسی معارف اسلامی و علوم تربیتی می توانید در تمامی گرایش های معارف اسلامی شرکت نمایید .

همچنین بسیاری از دانشگاه هایی که این رشته را ارائه میدهند قادر به برگزاری کلاس های مجازی  و غیر حضوری نیز می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران پاسخ با ما تماس حاصل نمایید.

بازار کار رشته معارف اسلامی و علوم تربیتی

فارغ التحصیلان این رشته دید جامعی راجع به روش های تعلیم و تربیت اسلامی کسب نموده اند ، بنابراین قادر خواهند بود در مراکز مختلفی در داخل یا خارج از کشور به امر تدریس علوم اسلامی بپردازند. همچنین می توانند در هر موسسه هایی اعم از آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و ارگان های طالب به  تعلیم و تربیت جامعه علاقه مند مشغول گردند.

به علاوه می توانید در مراکز پژوهشی علوم انسانی و علوم دینی مشغول به کار شوید. کسانی که در مقاطع دکتری این رشته فارغ التحصیل می شوند نیز می توانند برای سمت هیات علمی اقدام نمایند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران پاسخ با ما تماس حاصل نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی بهداشت محیط - معرفی جامع و بازار کار کاردانی بهداشت محیط

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر