از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته معارف اسلامی و ادیان – معرفی جامع و بازار کار رشته معارف اسلامی و ادیان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته معارف اسلامی و ادیان

 

در طول تاریخ بشریت ادیان گوناگونی بوجود آمده اند ، برخی از آنان تاکنون زنده مانده و برخی از بین رفته اند. در بین این ادیان ، ادیان ابراهیمی بیشترین تعداد پیروان را در جهان دارند.

اگر افراد از ادیان گوناگون نسبت به یکدیگر شناخت دقیق تری داشته باشند ، به طرز موثرتری می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. رشته معارف اسلامی حاوی گرایش های مختلفی می باشد و از این بین گرایش ادیان و عرفان ، به مطالعه ادیان مختلف می پردازد. در این مطلب با رشته معارف اسلامی و ادیان بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی رشته معارف اسلامی و ادیان

در دنیا ادیان متفاوتی وجود دارند ، بعضی از ادیان در طول تاریخ از بین رفته اند و بعضی از آن ها هنوز پا برجا بوده و پیروان زیادی دارند. یک کارشناس ادیان و عرفان با تمامی ادیان آشنا می شود و به بررسی آن ها می پردازد ، قوانین ادیان مختلف را درک می کند و می تواند ادیان را با یکدیگر مقایسه نماید. البته وظیفه او همین جا ختم می شود و در صدد امتیازدهی به ادیان بر نخواهد آمد.

نحوه ورود به رشته معارف اسلامی و ادیان

رشته معارف اسلامی از رشته های شاخه علوم انسانی بوده و مراکز آموزش عالی کشور در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این زمینه دانشجو می پذیرند.

دانشجویان در طی تحصیل علاوه بر آشنا شدن با ادیان ، با علم عرفان نیز آشنا شده و می توانند ادبیات عرفانی اسلامی را درک کنند.

مقاطع تحصیلی رشته معارف اسلامی و ادیان

کارشناسی معارف اسلامی و ادیان  شامل 135 واحد درسی می باشد ودسته بندی واحدها به صورت 11 واحد عمومی ، 38 واحد پایه ، 78 واحد الزامی و 8 واحد اختیاری است.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته آموزش زیست شناسی - معرفی جامع و بازار کار آموزش زیست شناسی

دانشگاه پیام نور ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه های غیرانتفاعی در این رشته دانشجو می پذیرند و به علاوه دانشگاه الزهرا ، دانشگاه سیستان و بلوچستان ، دانشگاه شهید مدنی ، دانشگاه سمنان ، دانشگاه کاشان ، دانشگاه تهران و دانشگاه محقق اردبیلی نیز پذیرش در این رشته دارند.

مقطع فوق لیسانس شامل 32 واحد درسی به صورت 28 واحد تخصصی و 4 واحد پایان نامه ارائه می گردد و در این مقطع دانشگاه های فردوسی و شهرکرد نیز پذیرش داشته اند.

برای پذیرش در دکتری رشته معارف اسلامی و ادیان نیز لازم است منابع زیر را مطالعه نمایید :

  • ادیان و عرفان
  • زبان عربی
  • انگیسی
  • هوش و استعداد تحصیلی

همانطور که ملاحظه می نمایید داشتن دانش کافی در زبان عربی و زبان انگلیسی در این رشته بسیار حائز اهمیت است ، زیرا علوم مرتبط با دین اسلام اکثرا به زبان عربی بوده و علوم سایر مذاهب جهان اغلب به زبان انگلیسی ( زبان بین المللی ) بیشترین نگارش را دارند.

همچنین برای کارشناسی ارشد و دکتری می توانید در سایر گرایش های الهیات نیز ادامه تحصیل دهید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه دانشگاه ها و گرایشات تحصیلی رشته معارف اسلامی می توانید  از مشاوران مرکز مشاوره “پاسخ با ما” راهنمایی دریافت کنید.

بازار کار معارف اسلامی و ادیان

فارغ التحصیلان رشته معارف اسلامی و ادیان می توانند علاوه بر تدریس در مراکز آموزشی در مراکز تحقیقاتی مثل پژوهشگاه های علوم انسانی نیز فعالیت نمایند. به علاوه در دفاتر مجله و انتشارات های مرتبط موقعیت های کاری مرتبطی ممکن است بیابند. صدا و سیما نیز برای این گونه افراد می تواند مناسب باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته معارف اسلامی - معرفی جامع و بازار کار معارف اسلامی

همچنین این دستهاز فارغ التحصیل می توانند در مراکزی مانند زیر مشغول به کار شوند . :

  1. دادگستری ها
  2. قوه قضاییه
  3. دفاتر اسناد رسمی
  4. دفاتر ازدواج و طلاق
  5. مراکز مشاوره حقوقی

در سطوح بالاتر نیز ممکن است بتوانند در سازمان های تبلیغات اسلامی ، وزارت خانه های مختلف مانند وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موقعیت های کاری پیدا نمایند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر