از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی 📞 راهنمای جامع و بازار کار دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دکترای پیوسته بیوتکنولوژی - راهنمای جامع و بازار کار رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی یکی از رشته‌ های کاربردی علوم پایه و ترکیبی از مباحث علوم زیستی و فنی مهندسی می باشد. این رشته هر ساله در دانشگاه تهران ارائه می شود و پذیرش در آن تحت شرایط خاص انجام می گیرد. اسامی داوطلبان واجد شرایط که انتخاب رشته‌ کنکور را انجام داده‌ اند ، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه و سایر مراحل گزینش دعوت می شوند و در صورت کسب نمره لازم ، پذیرفته خواهند شد.

دانشجویان رشته‌ دکتری پیوسته بیوتکنولوژی به صورت پیوسته و بدون شرکت در آزمون های کارشناسی و کارشناسی ، تا مقطع دکتری تخصصی تحصیلات خود را ادامه می دهند و برای وارد شدن‌ از هر مقطع به مقطع بعد باید میانگین نمرات بالایی داشته باشند و در مقطع ارشد نیز می توانند از بین 6 گرایش ، گرایش تخصصی خود را انتخاب نمایند.

معرفی رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دارای سه مرحله کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که دانشجویان پس از اتمام هر مرحله در یک آزمون شرکت می کنند و با کسب نمره لازم وارد مرحله بعد می شوند.

در دوره کارشناسی حدود 130 واحد درسی در زمینه های ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، علوم پایه ، پزشکی ، مهندسی و مبانی بیوتکنولوژی و … ارائه می شود و دانشجویان باید علاوه بر کسب حداقل معدل 15 ، بایستی در آزمون زبان انگلیسی حداقل نمره تافل 550 را کسب کرده‌ و در زبان برنامه ریزی کامپیوتر نیز به تسلط برسند تا مجاز به شرکت در مرحله دوم یعنی کارشناسی ارشد شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار مهندسی نفت - راهنمای بازار کار و آینده شغلی مهندسی نفت

دانشجویان رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی ، در دوره کارشناسی ارشد گرایش تخصصی خود را انتخاب می کنند و با گذراندن‌ حدود 28 واحد درسی که 6 واحد آن مربوط به پروژه و پایان نامه کارشناسی ارشد است ، در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را به پایان رسانده‌ و وارد مرحله بعد یعنی دکتری تخصصی می شوند.

گرایش های کارشناسی ارشد عبارتند از :

  1. بیوتکنولوژی‌ میکروبی
  2. بیوتکنولوژی‌ پزشکی
  3. بیوتکنولوژی‌ محیطی‌ و دریایی‌
  4. بیوتکنولوژی‌ مولکولی
  5. فرآورش‌ زیستی‌
  6. بیوتکنولوژی‌ کشاورزی‌ (گیاهی‌)

دوره کارشناسی ارشد نیز 2 ساله است و پس از ارائه پایان نامه و کسب حداقل میانگین نمرات 15 ، دانشجویان می توانند وارد مقطع دکتری تخصصی و ارائه رساله دکتری شوند.

زمینه های کاری و بازار کار رشته‌ دکتری پیوسته بیوتکنولوژی

رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی هم در کنکور ریاضی و هم در کنکور تجربی ارائه می شود و معمولا داوطللبانی که به مباحث زیست شناسی و کار های علمی پژوهشی علاقه دارند ، به سراغ این رشته‌ می روند.

زمینه های کاری این رشته‌ هم در داخل کشور و هم در خارج کشور برای فارغ التحصیلان فراهم است. دانش آموختگان می توانند بر اساس استعداد و توانایی های خود و همچنین گرایشی که دارند ، وارد یکی از مشاغل زیر شوند :

  1. طراحی و تولید داروها ، واکسن‌ها ، سرم‌ها و آنتی‌ بادی ‌ها با اهداف درمانی
  2. طراحی واحدهای تولید آنزیم و پروتئین ‌هایی که در سطح صنعتی در پزشکی ، محیط زیست ، کشاورزی و صنایع غذایی به کار می روند.
  3. طراحی و بهینه‌سازی فرایندهای تولید داروهای نوترکیب
  4. طراحی و توسعه‌ بافت و اندامک ‌ها برای استفاده بیماران
  5. رفع آلودگی و حذف آلاینده ‌های دریا و پاک ‌سازی محیط دریا از آلاینده‌ها
احتمالا این را هم بپسندید  رشته زبان و ادبیات فارسی - معرفی جامع و بازار کار زبان و ادبیات فارسی

فعالیت در مراکز دولتی و خصوصی مانند شرکت های داروسازی ، آزمایشگاه ها ، پژوهشگاه ها ، شرکت های تولیدی و صنایع غذایی ، واحدهای صنعتی مرتبط با زیست فناوری و فرآیندهای حفظ محیط زیست ، مراکز علمی تحقیقاتی و … از محیط های کاری دانش آموختگان رشته‌ دکتری پیوسته بیوتکنولوژی است.

سوالات شما

  • رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی را کدام دانشگاه ها ارائه می کنند؟

رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی هم در کنکور ریاضی و هم در کنکور تجربی در دانشگاه های روزانه ارائه می شود.

  • تحصیل در رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی چند سال طول می کشد؟

رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دارای سه مرحله کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر