از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای – معرفی و بازار کار تکنولوژی پزشکی هسته ای

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

 

رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای را می توان در بین دسته بندی شاخه ای از پزشکی قرار داد که هدف از تحصیل در آن تشخیص دادن بیماری ها و اقدام به درمان آن ها با استفاده از مواد رادیو اکتیو است.

افرادی که مقطع کارشناسی خود را در این رشته به اتمام می رسانند ، می توانند گرایش های مختلفی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند که مهندسی پزشکی و رادیوبیولولوژی در بین این موارد قرار می گیرند.

تعداد کل واحدهای درسی که باید گذرانده شوند ، 130 واحدمی باشد که به سه دسته کلی عمومی ، تخصصی و کارآموزی تقسیم می شوند. در ادامه می توانید در رابطه با این رشته اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چه دانشگاه هایی پذیرای دانشجویان رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای هستند؟

به طور کلی تنها در ایران دو دانشگاه هستند که این رشته را در خود جای داده اند. دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این دو گزینه هستند. یعنی افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند تنها این دو انتخاب را می توانند در انتخاب رشته خود داشته باشند.

دانشجویان این رشته 130 واحد درسی را می گذرانند که 22 واحد آن عمومی ، 88 واحد آن اختصاصی و 20 واحد آن کارآموزی می باشند.

درس های عمومی

دروس عمومی که این رشته به خود اختصاص داده اند شامل موارد زیر می شوند:

مبانی نظری اسلامی ، اخلاق اسلامی ، انقلاب اسلامی ، تاریخ و تمدن اسلامی ، آشنایی با مبانی اسلامی ، ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی ، تربیت بدنی 1 و 2 ، جمعیت و تنظیم خانواده

احتمالا این را هم بپسندید  درآمد رشته هوشبری - میزان درآمد و معدل حقوق در رشته هوشبری

دروس پایه رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

دانشجویان رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای باید تعدادی واحد از درس های پایه نیز بگذرانند که به صورت زیر هستند:

فیزیک عمومی ، آمار و ریاضی ، کلیات آناتومی ، فیزیولوژی انسانی ، اخلاق پزشکی کمک های اولیه و مراقبت از بیمار ، اصطلاحات و کلیات پزشکی ، بافت شناسی و آسیب شناسی ، اصول کامپیوتر ، فیزیوپاتولوژی و بیماری شناسی عمومی ، زبان تخصصی ، مدیریت بخش پزشکی هسته ای ، روانشناسی

دروس تخصصی

مهم ترین درس ها ، دروس تخصصی می باشند که گذراندن آن ها مستلزم تلاش بسیاری هستند که شامل موارد زیر هستند :

فیزیک پرتوشناسی تشخیصی و رادیو اکتیویته ، داروسازی هسته ای ، رادیوبیولوژی ، دوزیمتری پرتوها ، حفاظت در برابر پرتوها ، شناخت دستگاه های پزشکی هسته ای ، روش ها اختصاصی پزشکی هسته ای ، اصول و مبانی رادیولوژی تشخیصی ، ارزیابی و کنترل کیفی تصاویر پزشکی هسته ای ، کنترل کیفی دستگاه های پزشکی هسته ای ، اصول و مبانی تصویربرداری مقطعی در پزشکی هسته ای ، مبانی پردازش دیجیتالی تصاویر و ترکیب آن ها ، تصویربرداری فراصوت و کاربرد آن ها در پزشکی هسته ای ، فنون مقدماتی رادیوتراپی

بازار کار ؛ مهم ترین مورد در رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند فرد را ترغیب به انتخاب یک رشته کند ، بازار کار مناسب آن می باشد. این نکته ای است که در رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای نیز دیده می شود. این رشته در ایران در حال گسترش است و آینده شغلی درخشانی را با خود به همراه دارد. این افراد می توانند در زمینه های مختلفی کار کنند که از آن ها می توان به کار در بخش تحقیقات و تکنسین رادیولوژی اشاره کرد.

گرایش هایی که در مقطع کارشناسی ارشد می توانند آن ها را انتخاب کنند

 

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار مهندسی صنایع - راهنمای بازار کار مهندسی صنایع و آینده شغلی آن

رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

 

مقطع کارشناسی ارشد همراه با خود گرایش های مختلفی را دارد. یعنی بعد از تمام کردن دوران کارشناسی می توان یکی از این گرایش ها را برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد انتخاب کرد که این رشته ها شامل موارد زیر می شوند:

  1. مهندسی پزشکی
  2. اپیدمیولوژی
  3. رادیو بیولولوژی
  4. حفاظت پرتویی
  5.  ارزیابی فناوری سلامت
  6.  مدیریت خدمات بهداشت درمانی
  7.  زیست فناوری پزشکی
  8. علوم داروهای پرتوزا
  9. فناوری تصویربرداری پزشکی
  10.  نانو تکنولوژی پزشکی
  11. کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی

در این مقاله به بررسی رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای پرداخته شد. کارشناس تحصیل کرده در این رشته باید بتواند بیماری ها را سریع تشخیص دهد و به تعیین مقدار نقص عضو و اختلال در بیمار بپردازد. همچنین در برخی بیمارها که نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند ، نتایج عمل را باید با دقت بالا ارائه دهند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر