از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رتبه لازم برای دانشگاه افسری ارتش – رتبه قبولی آزمون افسری ارتش

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رتبه لازم برای دانشگاه افسری ارتش

 

دانشگاه افسری ارتش متقاضیان زیادی دارد و داوطلبانی که علاقه مند هستند در این دانشگاه تحصیل کنند ، با برخورداری از شرایط تعیین شده توسط دانشگاه ، امکان پذیرش خواهند داشت. ثبت نام دانشگاه افسری ارتش با مدرک دیپلم نظام جدید و نظام قدیم رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی امکان پذیر است و دارندگان یکی از این مدارک تحصیلی مجاز هستند در رشته های مرتبط دانشگاه افسری ارتش پذیرش بگیرند. برای داوطلبان مهم است که از رتبه لازم برای دانشگاه افسری ارتش اطلاع یابند تا درصد دروسی که برای کسب این رتبه نیاز است را بررسی کنند. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا توضیحات کاملی راجع به رتبه قبولی دانشگاه افسری ارتش ارائه دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

شما داوطلبان عزیز میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه پذیرش در دانشگاه افسری ارتش و پرسیدن سوالات خود راجع به آزمون این دانشگاه ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا پذیرش در دانشگاه افسری ارتش از طریق کنکور است

در ابتدا لازم است بررسی کنیم که آیا پذیرش در دانشگاه افسری ارتش از طریق کنکور سراسری است یا خیر. بسیاری از داوطلبان نمی دانند که شیوه پذیرش در دانشگاه افسری ارتش چگونه است و اکثر آنها با شرکت در کنکور سراسری قصد قبولی در دانشگاه افسری ارتش را دارند. در این رابطه لازم است بدانید که دانشجویان دانشگاه افسری ارتش از میان داوطلبان کنکوری گزینش نمی شوند و این دانشگاه آزمون جداگانه ای دارد. بنابراین شما برای قبولی در دانشگاه افسری ارتش لزومی به شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه عالی در این آزمون را ندارید.

مرتبط بخوانید : سایت ثبت نام دانشگاه افسری ارتش

آزمون ورودی دانشگاه افسری ارتش

آزمون ورودی دانشگاه افسری ارتش یک آزمون اختصاصی برای متقاضیان این دانشگاه است که در رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی برگزار می شود. داوطلبان با توجه به مدرک تحصیلی که ارائه می کنند ، امکان شرکت در آزمون یکی از این رشته ها را دارند و مجاز به قبولی در رشته های مرتبط با مدرک تحصیلی خود هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  اعلام نتایج دانشگاه افسری ارتش 1402 📞 زمان و دریافت سریع

ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه افسری ارتش از طریق سایت گزینش آجا انجام می گیرد و نحوه ثبت نام اینترنتی است. داوطلبان در زمان ثبت نام مدارکی همچون عکس ، شناسنامه ، کارت ملی و … را ارائه می کنند و در پایان مراحل نام نویسی نیز کد پیگیری را دریافت می نمایند.

زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون دانشگاه افسری ارتش در سایت گزینش آجا اطلاع رسانی می شود و شما عزیزان می توانید از طریق ارتباط با مشاوران ما نیز پیگیر اخبار ثبت نام باشید.

رتبه لازم برای دانشگاه افسری ارتش

با  توجه به اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه افسری ارتش از طریق کنکور سراسری نیست ، رتبه لازم برای قبولی در این دانشگاه در دسترس نیست و نمی توان به صورت دقیق گفت با چه رتبه ای شانس قبولی وجود دارد همچنین با توجه به پذیرش دانشجو در دو مرحله ، کسب رتبه خوب به تنهایی تضمین کننده قبولی نیست.

داوطلبان برای قبولی در دانشگاه افسری ارتش ابتدا در آزمون شرکت می کنند و اگر در آزمون حداقل نمرات را به دست آورند ، برای مصاحبه از آنها دعوت به عمل می آید. در مرحله مصاحبه ، داوطلبان با رتبه های متفاوتی حضور دارند و عملکرد هر داوطلب در این مرحله تعیین کننده پذیرش یا عدم پذیرش او خواهد بود.

بنابراین ممکن است دو داوطلب با رتبه های متفاوت به مصاحبه دعوت شوند اما داوطلبی که رتبه کمتر دارد عملکرد بهتری در مصاحبه داشته باشد و قبول شود اما داوطلبی که رتبه بهتر دارد ، در مصاحبه ضعیف تر عمل کند و موفق به پذیرش نشود.

مرتبط بخوانید : دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه افسری ارتش 

درصد دروس برای کسب رتبه لازم در دانشگاه افسری ارتش

برای کسب رتبه خوب در آزمون دانشگاه افسری ارتش ، نیاز است که درصد دروس مناسبی داشته باشید. دروس آزمون دانشگاه افسری ارتش متشکل از دروس عمومی به شرح زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، زبان انگلیسی و فرهنگ و معارف اسلامی هستند که مجموعا 100 سوال از آنها طراحی می شوند و دروس اختصاصی نیز شامل درس های زیر هستند :

احتمالا این را هم بپسندید  ظرفیت پذیرش دانشگاه افسری ارتش - ظرفیت پذیرش در نیروی هوایی ، دریایی و زمینی

رشته تجربی

  • زمین شناسی : 20 سوال
  • زیست شناسی : 50 سوال
  • شیمی : 35 سوال
  • فیزیک : 30 سوال
  • ریاضیات : 30 سوال

رشته انسانی

  • ریاضی : 20 سوال
  • اقتصاد : 15 سوال
  • زبان و ادبیات فارسی : 30 سوال
  • زبان عربی : 20 سوال
  • تاریخ : 15 سوال
  • جغرافیا : 15 سوال
  • علوم اجتماعی : 20 سوال
  • فلسفه و منطق : 25 سوال
  • روان شناسی : 20 سوال

رشته ریاضی

  • ریاضی : 55 سوال
  • فیزیک : 45 سوال
  • شیمی : 35 سوال

برای کسب رتبه بهتر در آزمون دانشگاه افسری ارتش می بایست بر روی دروس با ضرایب بالاتر تمرکز داشته باشید. به عنوان مثال در رشته تجربی مهم ترین درس ، ریاضیات است که ضریب 4 دارد و یا در گروه انسانی درس ریاضی با ضریب 4 ، مهم ترین درس می باشد.

مرتبط بخوانید : مشاوره برای ورود به ارتش – مشاوره تلفنی تحصیل و ورود به ارتش

سوالات شما

  • حداقل رتبه لازم برای دانشگاه افسری ارتش چقدر است ؟

درباره رتبه قبولی دانشگاه افسری ارتش توضیحات کاملی را در این مطلب ارائه کردیم.

  • آیا برای قبولی در دانشگاه افسری ارتش باید در کنکور شرکت کنیم ؟

خیر ، قبولی در دانشگاه افسری ارتش با شرکت در آزمون اختصاصی این دانشگاه امکان پذیر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت دانشگاه افسری ارتش

تکمیل ظرفیت دانشگاه افسری ارتش – زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام

دانشگاه افسری ارتش هر ساله با برگزاری آزمون در دانشکده های نیروی دریایی ، نیروی …

3 نظر

  1. حداکثر تا رتبه چند در کنکور دانشکده افسری ارتش قبول می شوند

  2. سلام خسته نباشید.
    برای ورود به دانشکده افسری اصلا باید کنکور بدیم؟
    حداقل رتبه مان در کنکور باید زیر چند هزار باشد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. جذب در دانشگاه افسری کاملا مستقل از کنکور سراسری بوده و از طریق آزمون داخلی ارگان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر