از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ایا با دیپلم کاردانش نظام جدید میشود کنکور تجربی داد 📞 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ایا با دیپلم کاردانش نظام جدید میشود کنکور تجربی داد

ایا با دیپلم کاردانش نظام جدید میشود کنکور تجربی داد ؟ بسیاری از داوطلبانی که در دوران دبیرستان وارد رشته‌ کاردانش شده‌ اند علاقه ای به ادامه تحصیل در این رشته‌ ندارند و به رشته‌ های گروه تجربی بیشتر علاقه مند هستند. شرکت در کنکور تجربی دارای شرایط و ضوابطی است که متقاضیان مخصوصا داوطلبانی که قصد تغییر رشته‌ دارند باید در جریان این شرایط قرار بگیرند. در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد که آیا شرکت در کنکور تجربی با دیپلم رشته‌ کاردانش امکان پذیر است یا خیر.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم کاردانش ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ایا با دیپلم کاردانش نظام جدید میشود کنکور تجربی داد

کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی به دلیل در بر داشتن رشته‌ های تحصیلی متنوع بسیار در میان داوطلبان پر متقاضی است و همانطور که می دانید پر داوطلب ترین گروه کنکور سراسری می باشد. هر ساله جمعیت زیادی از داوطلبان کنکور سراسری را داوطلبانی تشکیل می دهند که تغییر رشته‌ انجام داده‌ اند و یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی آنها تجربی نبوده‌ و از سایر رشته‌ هاست.

طبق توضیحات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ، شرکت در کنکور تجربی با دیپلم مغایر امکان پذیر است. دارندگان مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش به شرطی مجاز به شرکت در کنکور تجربی هستند که مدرک دیپلم آنها نظام جدید باشد. در صورتی هم که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم هستند ، باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نیز ارائه نمایند.

بنابراین در پاسخ به این سوال شما که ایا با دیپلم کاردانش نظام جدید میشود کنکور تجربی داد لازم است بدانید به دلیل آنکه مدرک دیپلم شما نظام جدید است ، می توانید در کنکور شرکت کنید.

مرتبط بخوانید : ورود به دانشگاه پیام نور با دیپلم کاردانش و ورود به دانشگاه ازاد با دیپلم کاردانش

نحوه تاثیر معدل دیپلم کاردانش برای کنکور تجربی

تاثیر معدل در کنکور 1403 به میزان 50 درصد است. از کنکور 1404 و پس از آن تصمیم بر آن شده‌ است که تاثیر معدل به 60 درصد افزایش یابد. داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور هستند عبارتند از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید رشته‌ های نظری. همچنین دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم که دیپلم خود را بعد از سال 84 و پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 91 دریافت کرده‌ اند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته تکنولوژی پرتودرمانی - طبق قبولی های 1400 و 99

بنابراین با توجه به توضیحات فوق ، شما به عنوان دارنده‌ مدرک دیپلم نظام جدید کاردانش که می خواهید در کنکور تجربی شرکت کنید ، تاثیر سوابق تحصیلی شامل حال شما نخواهد بود. یعنی کل نمره نهایی شما را رتبه ای که در کنکور کسب خواهید کرد ، تشکیل خواهد داد.

شما برای شرکت در کنکور تجربی با دیپلم کاردانش ، می توانید در امتحانات ایجاد سوابق تحصیلی شرکت نمایید. با شرکت در این امتحانات و تشکیل سوابق تحصیلی ، از تاثیر مثبت سوابق تحصیلی بهره مند خواهد شد. امتحانات مذکور توسط آموزش و پرورش برگزار می شوند.

مرتبط بخوانید : تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور و تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور

برنامه ریزی برای شرکت در کنکور تجربی با دیپلم غیرمرتبط

با توجه به اینکه دیپلم غیرمرتبط دارید و هیچ یک از دروس اختصاصی کنکور تجربی مثل درس های زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات را نگذرانده‌ اید ، اهمیت برنامه ریزی درسی برای شما بسیار زیاد است و باید در کنار تهیه منابع مطالعاتی استاندارد برای هر یک از دروس عمومی و اختصاصی ، با یک برنامه ریزی اصولی پیش بروید و با تقویت مهارت تست زنی خود ، خود را برای حضور در جلسه کنکور آماده کنید.

بخاطر داشته باشید هیچ برنامه ای همانند یک برنامه ریزی درسی شخصی در سال سرنوشت ساز کنکور نمیتواند برای پیشرفت شما مفید باشد پس همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و برنامه ریزی درسی مخصوص به خود را از مشاورین با تجربه ما دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی کردن‌ برای کنکور مخصوصا کنکور مهمی مثل گروه تجربی ، نکاتی دارد که شما به مرور و با برنامه ریزی های متعدد این نکات را یاد خواهید گرفت. اما به این نکته نیز توجه داشته داشته باشید که شما زمان کافی برای ازمایش و خطا برنامه ریزی های درسی مختلف را ندارید. در واقع ، باید در کنار یک مشاور کنکور مجرب و توانمند ، برنامه ریزی متناسب با توانمندی های خودتان انجام دهید تا بتوانید به آن پایبند باشید و به مرور پیشرفت خود را ببینید. در صورت تمایل به دریافت برنامه ریزی کنکور از مشاوران ما در پاسخ با ما ، همین حالا می توانید تماس بگیرید.

مرتبط بخوانید : برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور

 سوالات متداول

  • ایا با دیپلم کاردانش نظام جدید میشود کنکور تجربی داد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته اعضای مصنوعی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

بله ، امکان شرکت در کنکور تجربی با دیپلم کاردانش نظام جدید وجود دارد.

  • شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم کاردانش چیست ؟

شرایط کامل شرکت در کنکور تجربی با دیپلم کاردانش را در این مطلب شرح دادیم.

  • نحوه تاثیر معدل در کنکور تجربی با دیپلم کاردانش به چه صورت است ؟

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم رشته‌ های کاردانش و فنی حرفه ای هستند ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور نمی باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

33 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر. من دانشجوی ترم دو طراحی و دوخت هستم میخوام رشتمو عوض کنم و برای تجربی بخونم یا امکانش هست که من الان مستقیم برای کنکور ثبت نام کنم ؟؟؟اگه میشه لطفا یکم راهنماییم کنین

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر در دانشگاه روزانه تحصیل نمی کنید ، می توانید ثبت نام کنکور تجربی را انجام دهید ولی اگر دانشجوی دانشگاه روزانه هستید برای ثبت نام کنکور لازم است از دانشگاه انصراف دهید

    • سلام وقت بخیر ایا میشه بادیپلم نظام جدید کارودانش کنکور تجربی داد.

    • پاسخ با ما

      با سلام. به سوال شما به طور کامل در مطلب پاسخ داده شده است.

  2. سلام من کلاس دهم کاردانش هستم و می‌خوام دو سال بعد کنکور تجربی بدم به نظر شما قانون تا دو سال دیگه عوض میشه یا نه؟

  3. سلام من ۱۷ سال پیش دیپلم معماری را در کاردانش گرفتم وحالا میخواهم در کنکور سراسری تجربی شرکت کنم آیا امکان هست که من در کنکور شرکت کنم لطفا من را راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید ولی باید مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید ارائه دهید

  4. سلام وقت بخیر
    ایا این امکان وجود دارد که شخصی با رشته کار و دانش با مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید بخواهد بدون کنکور در رشته علوم تجربی تحصیل کند یا خیر؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دیپلم نظام جدید دارید می توانید وارد رشته بدون کنکور مورد علاقه تان شوید.

  5. سلام خوبین وقت بخیر سال ۱۲ رشته هنر ام امسال شرکت کردم پیشمون شدم نمیخام برم دانشگاه هنر برا سال ۱۴۰۲ ..۱۴۰۳ میشه کنکور تجربی داد یا جتما باید دیپلم تجربی باشع

    • پاسخ با ما

      با سلام. با دیپلم نظام جدید می توانید در کنکور رشته های نظری شرکت کنید

  6. سلام خسته نباشید بنده الان دانشجوی پیام نور هستم میخواستم برای کنکور ۴۰۲ شرکت کنم با توجه به قوانین جدید اگر نهایی و ابلاغ شود من میتونم بدونه اینکه از دانشگاه انصراف بدم برم و نمرات نهاییم را در دی امسال یا خرداد ۱۴۰۲ ترمیم کنم ممنون میشم جواب بدید 🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند بدون انصراف از دانشگاه در کنکور شرکت کنند.

  7. درود
    من دیپلم کار و دانش نظام قدیم هستم و پیش دانشگاهی تجربی رو یک ترم گذراندم الان ۳۴ سالمه و میخوام واسه دندانپزشکی و پزشکی کنکور سراسری و آزاد شرکت کنم.
    الان پیش دانشگاهی که حذف شده چطور میتونم شرکت کنم؟ هم آزاد و هم سراسری؟ ممنونم

  8. عرض سلام و خسته نباشيد. بنده داراي ديپلم تجربي هستم. در صورت اخذ ديپلم كاردانش آيا امكان ثبت نام با ديپلم كاردانش در كنكور 1402 (رشته تجربي) وجود دارد؟ با انجام این کار آیا مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستم؟

  9. سلام وقت بخیر من دیپلم کارودانش دا م واگه بخوام کنکور تجربی بدهم باید سه سال تحربی بخونم تا دیپلم تجربی بگیرم؟؟
    واینکه میتونم بعد از دوسال دانشگاه کاردانی رفتن کنکور بدم یانه؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دیپلم نظام جدید دارید می توانید در کنکور شرکت کنید ولی اگر دیپلم شما نظام قدیم است باید برای گرفتن کاردانی یا پیش دانشگاهی اقدام کنید و سپس در کنکور شرکت نمایید.

  10. سلام من دیپلم نظام جدید کارودانش دارم میتونم کنکور تجربی بدم

    • سلام وقت بخیر من دیپلم کارو دانش رو در سال 83 گرفتم و در سال 87 پیش دانشگاهی انسانی رو خوندم و دانشگاه هم رشته حقوق رفتم، در حال حاضر هم کارشناسی ارشد حقوق هستم (ترم پایان نامه) میخواستم ببینم میتونم کنکور تجربی شرکت کنم بدون انصراف از کارشناسی ارشدم؟ متشکرم 🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید بدون انصراف از دانشگاه در کنکور شرکت کنید.

  11. سلام و وقت بخیر خدمت شماا
    من دهم کاردانش هستم و تجربی نیاورده بودم اما الان تصمیم گرفتم کنکور تجربی بدمم آیا شدنی هست؟؟ با دیپلم کاردانش کنکور تجربی بدم؟؟

  12. سلام وقت بخیر،من کارشناسی نرم افزار دارم و دیپلم کاردانش سال ۱۳۸۴ هستم میشه برای کنکور تجربی بدون پیش وانشگاهی شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نظام قدیمی ها برای شرکت در کنکور نظری شرایط متفاوت تری دارند لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  13. مینااسفندیاری

    آیا میشه دیپلم هنر کنکور تجربی بدهم و اگر میشه برنامه ریزی میشه یه راهنمایی کنید برای شروع

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  14. سلام وقت بخیر ببخشید من الان یازدهم حسابداری هستم دوسال دیگه می‌خوام کنکور بدم نظام جدید میشم یا نظام قدیم ؟

  15. سلام من دو سال پیش دیپلم کاردانش معرق کاری رو گرفتم ولی میخوام کنکور تجربی بدم بدون دیپلم تجربی میتونم کنکور بدم؟ چیکارا باید بکنم میشه راهنمایی بکنید ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دیپلم نظام جدید دارید می توانید در کنکور شرکت کنید و برای ایجاد سابقه تحصیلی هم در صورت تمایل باید در امتحانات آموزش و پرورش شرکت نمایید.

  16. فاطمه شیاسی

    سلام وقت بخیر
    من دیپلم نظام جدید دارم طرح رای 644که نظام قدیم وتطبیق دادم به نظام جدید وگواهی معدل نیز دارم معدل 11ونیم ایا میتوانم درکنکور سراسری یا ازاد شرکت کنم یا باید پیش دانشگاهی داشته باشم ممنون میشم پاسخ بدید

  17. زینب مرسلی گلبان

    بنده نظام جدید کاردانش با معدل ۱۳.۵هستم ایا میتونم در رشته کاردانش شرکت کنم بنده در درسهایم زیست شناسی ۱‌راداشتم با نمره ۱۵.۵ قبول شدم فقط دوتا درس را بهم ندادند فیزیک و شیمی میتوانم شرکت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر