از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه های دارای رشته آموزش ابتدایی 1402 📞 لیست کامل دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه های دارای رشته‌ آموزش ابتدایی

رشته‌ آموزش ابتدایی رو تعدادی از دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می کنند. ثبت نام این دانشگاه ها هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور امکان پذیر است. اگر بخواهید بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بگیرید ، دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی این رشته‌ را ارائه می کنند. همچنین در صورت علاقه مندی به تحصیل با کنکور نیز دانشگاه فرهنگیان گزینه پیش روی شماست. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با اسامی دانشگاه های دارای رشته آموزش ابتدایی و شرایط پذیرش در این دانشگاه ها آشنا شوید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در رشته‌ آموزش ابتدایی و پرسیدن سوالات خود ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانشگاه های دارای رشته‌ آموزش ابتدایی | دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان منحصرا به رشته‌ های تربیت معلم اختصاص دارد. این دانشگاه رشته‌ های معلمی را در گروه های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه می کند. برای ورود به دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور سراسری یکی از رشته‌ های ریاضی ، تجربی و انسانی شرکت کنید. سپس بتوانید تراز بالای 6500‌ را به دست آورید. این دانشگاه دارای شرط سنی و شرط معدل نیز می باشد که دارا بودن حداکثر سن 24 سال تمام و حداقل معدل 14 کل دیپلم ، مورد تایید است. به جز این شرایط ، دانشگاه فرهنگیان دارای مصاحبه نیز می باشد که داوطلبانی که بتوانند در کنکور رتبه بالایی کسب کنند ، برای مصاحبه دعوت می شوند.

پس از برگزاری مصاحبه ، پذیرفته شدگان نهایی اعلام می شوند. در مقابل شرایط پذیرش سختی که دانشگاه فرهنگیان دارد ، مزایای تحصیل و حتی بعد از فارغ التحصیلی این دانشگاه بیشتر است. دانشجو معلمان فرهنگیان در طول تحصیل از حقوق دانشجویی ماهانه بهره مند می شوند و خوابگاه و امکانات دیگر در اختیار دانشجویان قرار داده‌ می شود. ضمن اینکه پس از فارغ التحصیلی استخدام انجام می گیرد و هر دانشجو در رشته‌ ای که تحصیل کرده‌ است جذب کار خواهد شد.

دانشگاه های دارای رشته آموزش ابتدایی | دانشگاه آزاد

اگر علاقه ای به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ندارید و یا واجد شرایط پذیرش در این دانشگاه نیستید ، می توانید در دانشگاه آزاد رشته‌ آموزش ابتدایی رو بدون کنکور ثبت نام کنید. در این دانشگاه می توانید تنها بر اساس سوابق تحصیلی خود پذیرش بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی 1402 📞 هزینه ثابت و متغیر

رشته‌ آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود و تحصیل پیوسته ندارد. شما با مدرک دیپلم خود ابتدا باید ثبت نام دوره کاردانی را انجام دهید و پس از دریافت فوق دیپلم خود وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته جهت دریافت مدرک لیسانس شوید.

برای ثبت نام کاردانی ناپیوسته رشته‌ آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد نیازمند مدرک دیپلم نظام جدید می باشید. در صورت ارائه دیپلم نظام قدیم می بایست مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نیز ارائه کنید.

مرتبط بخوانید :   معرفی جامع و بازار کار کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی

رشته‌ آموزش ابتدایی در دانشگاه غیرانتفاعی

یکی دیگر از دانشگاه هایی که امکان تحصیل بدون کنکور در رشته‌ آموزش ابتدایی را فراهم ساخته است ، دانشگاه غیرانتفاعی است. این دانشگاه نیز رشته‌ آموزش ابتدایی را در مقطع کاردانی ارائه می نماید و با مدرک دیپلم نظام جدید ، پیش دانشگاهی و مدرک کاردانی ، می توانید پذیرش بگیرید.

شهریه رشته‌ آموزش ابتدایی

اگر رشته‌ آموزش ابتدایی را در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنید شهریه نخواهید داشت و تحصیل شما رایگان خواهد بود. اما برای تحصیل این رشته‌ در دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی می بایست شهریه بپردازید که میزان شهریه دانشگاه آزاد بیشتر از دانشگاه غیر انتفاعی است.

شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌ آموزش ابتدایی به ازای هر یک ترم تحصیل حدود 2/5 الی 3/5 میلیون تومان است. در دانشگاه غیرانتفاعی میزان شهریه حدود 500 هزار الی 1 میلیون تومان کمتر است. لازم به ذکر است که شهریه دانشگاه های شهریه پرداز سالانه 15 الی 20 درصد افزایش می یابد بنابراین اگر امسال ثبت نام کنید ، هزینه تحصیل شما پایین تر خواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  ایا رشته اموزش ابتدایی دانشگاه ازاد خوبه 📞 معرفی کامل

دانشجویان هر یک از دانشگاه های شهریه پرداز ، باید به ازای هر ترم تحصیل خود در دانشگاه ، شهریه را پرداخت کنند. هر سال ، شامل دو ترم اصلی مهر و بهمن و یک ترم اختیاری تابستان است. ضمن اینکه شهریه ترم تابستان کمتر است زیرا واحدهای درسی کمتری را می توان اخذ کرد.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه ازاد رشته‌ اموزش ابتدایی

ورود به شغل معلمی پس از تحصیل رشته‌ آموزش ابتدایی

دانشگاه های دارای رشته آموزش ابتدایی

بالاتر نیز توضیح داده‌ شده‌ اگر در دانشگاه فرهنگیان رشته‌ آموزش ابتدایی را تحصیل کنید ، بعد از فارغ التحصیلی مستقیما جذب کار می شوید. ولی با تحصیل این رشته‌ در سایر دانشگاه های ارائه دهنده ، فقط مدرک لیسانس به شما اعطا می شود و برای آنکه بتوانید وارد کار شوید باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش سالانه برای رشته‌ های شغلی معلمی برگزار می شود که آموزگاری ابتدایی از جمله آنهاست. برای رشته‌ شغلی آموزگاری ابتدایی مدرک لیسانس آموزش ابتدایی مورد پذیرش است و اگر دارای حداکثر سن 35 سال تمام باشید ، می توانید در این آزمون شرکت کنید.

سوالات متداول

  • دانشگاه های دارای رشته آموزش ابتدایی کدام دانشگاه ها هستند ؟

دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه آزاد و دانشگاه غیرانتفاعی رشته‌ آموزش ابتدایی را ارائه می کنند.

  • آیا امکان تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های دارای رشته‌ آموزش ابتدایی وجود دارد ؟

بله اگر در دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی ثبت نام کنید ، امکان پذیرش بدون کنکور دارید.

  • شهریه رشته‌ آموزش ابتدایی چقدر است ؟

میزان شهریه رشته‌ آموزش ابتدایی را در این مطلب بررسی کردیم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

12 نظر

  1. سلام من کنکور تجربی دادم الان میخوام برای رشته آموزش ابتدایی آزاد ثبت نام کنم ولی نمیدونم چجوری
    میشه راهنماییم کنید

  2. سلام،آیا رشته آموزش ابتدایی بجز دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه های دولتی دیگری ارائه نمیشود؟؟

  3. سلام آیا رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان کارشناسی ارشد هم دارد؟

  4. سلام میخواستم بدونم کدوم دانشگاه پیام نورهست که رشته آموزش ابتدایی رو داشته باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  5. کدوم دانشگاه دولتی رشته اموزش ابتدایی ارائه میشه؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  6. سلام آیادانشگاه آزادشهرقدس رشته آموزش ابتدایی دارد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید منتظر انتشار دفترچه جدید ثبت نام باشیم.

  7. سلام میخواستم بدونم درهمه دانشگاه های غیر انتفاعی رشته آموزش ابتدایی تدریس میشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر