از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه فرهنگیان چند ترم است 📞 هر ترم در دانشگاه فرهنگیان چند ماه است 

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه فرهنگیان چند ترم است

دانشگاه فرهنگیان چند ترم است ؟ این سوالی است که علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از مشاوران ما می پرسند. همانطور که می دانید ورود به دوره کارشناسی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان با شرکت در کنکور سراسری یکی از 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان امکان پذیر است و پذیرفته شدگان مرحله آزمون و مصاحبه ، راهی دانشگاه می شوند. پس از ورود به دانشگاه نیاز به چند ترم تحصیل است تا در نهایت مدرک لیسانس به فارغ التحصیل اعطاء شده‌ و وارد کار شود. در این مطلب می خواهیم تعداد ترم های تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را بررسی کنیم و به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سوالات خود را درباره شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از مشاوران ما بپرسید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانشگاه فرهنگیان چند ترم است

رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان از جمله آموزش شیمی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش ریاضی ، آموزش ابتدایی ، آموزش تربیت بدنی و … همگی در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شوند و طول دوره تحصیل 4 ساله دارند. دوره کارشناسی پیوسته در تمام دانشگاه ها به مدت 4 سال زمان تحصیل دارد و در دانشگاه فرهنگیان نیز به همین صورت می باشد.

هر سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان شامل دو ترم می باشد و با در نظر گرفتن 4 سال زمان تحصیل در این دانشگاه ، می توان نتیجه گرفت که طول دوره تحصیل 8 ترمی دارد. بنابراین دانشگاه فرهنگیان 8 ترم دارد اما می توان زودتر یا دیر تر از 8 ترم نیز فارغ التحصیل شد.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 لیست کامل رشته ها

دانشجویان اگر معدل بالا به دست آورند می توانند در یک ترم بیشتر از 20 واحد درسی اخذ کنند و در این صورت فارغ التحصیلی در کمتر از 8 ترم امکان پذیر است. همچنین دانشجویانی که بنا به دلایلی از جمله اخذ تعداد واحد های کم در هر ترم ، بیماری و … نمی توانند در 8 ترم فارغ التحصیل شوند ، امکان افزایش تعداد ترم ها حداکثر تا 12 ترم وجود دارد.

مرتبط بخوانید : هر ترم دانشگاه چند ماه است – راهنمای مدت زمان هر ترم دانشگاه ها

هر ترم در دانشگاه فرهنگیان چند ماه است 

سوال دیگری که علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می پرسند این است که هر ترم دانشگاه فرهنگیان چند ماه است. اگر شما هم این سوال را دارید لازم است بدانید که هر ترم شامل 16 هفته آموزشی و 4 ماه می باشد. ترم های فرد یعنی 1 ، 3 ، 5 و 7 از مهرماه آغاز شده‌ و تا اوایل بهمن ماه به اتمام می رسند و ترم های زوج یعنی 2 ، 4 ، 6 و 8 از اواسط بهمن ماه آغاز شده‌ و تا خردادماه به پایان می رسند.

اگر هم تمایل داشته باشید در ترم تابستان واحد درسی بگذرانید ، این امکان برای شما فراهم است اما انتخاب واحد در ترم تابستان اجباری نیست. طول دوره ترم تابستان کمتر است و تعداد واحدهای کمتری می توانید بردارید. با اخذ ترم تابستان ، زودتر فارغ التحصیل می شوید و می توانید طی 6 ترم نیز تحصیلات خود را به اتمام برسانید.

مرتبط بخوانید : هر ترم داروسازی چند ماه است

راهنمای قبولی در دانشگاه فرهنگیان

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور سراسری شرکت کنید و با توجه به گروه آزمایشی که انتخاب می کنید ، امکان انتخاب رشته‌ های مربوط به آن گروه آزمایشی را دارید. بنابراین لازم است که ابتدا رشته‌ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در کنکور مربوط به آن رشته‌ شرکت نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 ثبت نام کارشناسی ارشد فرهنگیان

پس از شرکت در کنکور در صورتی که تراز بالای 6000 به دست آورید ، مجاز به انتخاب رشته‌ محل های فرهنگیان خواهید بود. دانشگاه فرهنگیان از میان داوطلبان واجد شرایط سنی ، شرط معدل و شرط تراز کنکور ، دعوت به مصاحبه انجام می دهد و کسب نمره قبولی در مصاحبه ، لازمه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است.

اگر در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان که در شهریورماه برگزار می شود موفق به کسب نمره قبولی شوید ، پذیرش شما نهایی خواهد شد. زمان ورود به دانشگاه از مهرماه است و در صورتی که برای ثبت نام قطعی در دانشگاه اقدام نکنید ، پذیرش شما لغو خواهد شد.

در ترم های آخر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، دروس شما عملی خواهند بود و به صورت حضوری در مدرسه تدریس خواهید کرد. مدرسه محل اشتغال شما از مدارس منطقه ای است که در دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور قید شده‌ اند. پس از اتمام تحصیلات 4 ساله نیز به صورت رسمی به استخدام آموزش و پرورش در می آیید و اشتغال به کار خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : هر ترم دانشگاه علمی کاربردی چند ماه است

سوالات شما

  • دانشگاه فرهنگیان چند ترم است ؟

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان شامل 8 ترم می باشد.

  • چندسال در دانشگاه فرهنگیان باید درس خواند ؟

طول دوره تحصیل در رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان 4 سال است.

  • آیا می توان از دانشگاه فرهنگیان زودتر فارغ التحصیل شد ؟

بله اگر در ترم های تحصیل خود واحدهای درسی بیشتری اخذ کنید امکان فارغ التحصیلی در کمتر از 8 ترم فراهم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر