از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سجاد 📞 معرفی و راهنمای کامل دانشگاه صنعتی سجاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه صنعتی سجاد

دانشگاه سجاد یک دانشگاه غیرانتفاعی است که در عین حال تنها دانشگاه صنعتی در ایران می باشد که غیر دولتی است. هم اکنون 4010 دانشجو و 61 استاد در این دانشگاه فعالیت علمی دارند. دانشگاه صنعتی سجاد دارای 5 دانشکده می باشد که در سال های متعدد هر یک به طور جداگانه تاسیس شده‌ اند.

به طور مثال دانشکده برق و مهندسی پزشکی در سال 1374 ، دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات در سال 1375 دانشکده صنایع و مدیریت در سال 1382 دانشکده عمران معماری و شهرسازی در سال 1390 و دانشکده مکانیک و مواد در سال 1391 تاسیس گردیدند. جالب است بدانید دانشگاه صنعتی سجاد دانشگاهی است که ابتدای فعالیت آن با تأسیس یک مرکز تحقیقات صنعتی آغاز شد و طی سال ها با تاسیس دانشکده های مختلفی توسعه پیدا کرد و قابل ذکر است که این مرکز تحقیقاتی همچنان با قوت به کار خود ادامه می‌دهد و از مراکز اصلی دانشگاه به حساب می آید.

اگر برای ثبت نام و پذیرش در رشته‌ های بدون کنکور و با کنکور دانشگاه صنعتی سجاد سوالی دارید و نیازمند راهنمایی هستید ، می توانید با مشاوران ارشد ما در مرکز پاسخ با ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آدرس دانشگاه صنعتی سجاد مشهد 

  • آدرس : مشهد ، بلوار جلال آل احمد ، جلال آل احمد 64 ، دانشگاه صنعتی سجاد
  • تلفن : 051/3602900
  • فکس : 051/36029110
  • کد پستی : 9188148848
  • پست الکترونیک : info@sajad.ac.ir می باشد.

افتخارات و سطح علمی دانشگاه صنعتی سجاد چگونه است ؟

دانشگاه صنعتی سجاد طبق آمار ارائه شده‌ از وزارت علوم به دفعات در سطح یک ، در بین دانشگاه های غیردولتی می باشد و طبق آماری که همه ساله از طریق سازمان سنجش کشور ارائه می گردد دانشگاه سجاد در پنج سال گذشته به طور تقریبی 2500 قبولی در آزمون های کارشناسی ارشد داشته است و البته بسیاری از دانش آموختگان این دانشگاه در حوزه های علمی و صنعتی خوش درخشیده‌ اند .

در سال‌های 1396 و 1395 و 1394 به ترتیب 3 و 2 و 2 نفر از دانشجویان این دانشگاه به المپیاد علمی را پیدا کرده‌ اند که در سال 1395 رتبه سیزدهم و بیست چهارم و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور را کسب نمودند و البته در سال‌های مختلف دانشجویان دانشگاه صنعتی سجاد توانستند به این مهم که در بالا اشاره شد دست پیدا کنند که به علت اختصار مقاله نمی توان به آن اشاره کرد که همچنین تنها به اختصار بسنده و موجز بیان می‌ کنیم که موفقیت های پی در پی در پی طی سالهای متمادی در مسابقات A.c.m در غرب آسیا و همچنین مسابقات علمی _ دانشجویی متعدد این دانشگاه داشته است ، که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه صنعتی سجاد از این دستاوردها کسب اطلاع نمایند.

دانشگاه صنعتی سجاد تا به حال موفق به ارائه 614 مقاله تخصصی و علمی در نشریات داخلی شده‌ است و سه همایش توسط این دانشگاه برگزار گردیده‌ است و 64مقاله معتبر علمی و تخصصی بین‌المللی نیز ارائه کرده‌ است.

مقاطع دایر در دانشگاه سجاد

دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه سجاد دارای مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که به ترتیب 2 رشته‌ در دوره کاردانی ، 17 رشته‌ در دوره کارشناسی ، پنج رشته‌ در دوره کارشناسی ناپیوسته، 16 رشته‌ در دوره کارشناسی ارشد و 2 رشته‌ در دوره دکتری دارا می باشد.

اساتید دانشگاه صنعتی سجاد دارای چه مدارک تحصیلی می باشند؟

دانشگاه سجاد دارای اساتید برتر در حوزه های مختلف علمی و تخصصی می‌باشد. از آنجا که نام بردن تک تک اساتید و مدارک تحصیلی شان از حوصله این مقاله خارج است ، شما می توانید به سایت دانشگاه مراجعه کرده‌ و در قسمت اساتید به طور جداگانه و با توجه به دانشکده های مختلف این دانشگاه از اطلاعات مربوط به اساتید هر دانشکده اطلاعات دقیقی به دست آورید.

آیا دانشگاه صنعتی سجاد دانشجوی بدون کنکور می پذیرد ؟

برای ورود به دانشگاه سجاد شما به دو روش می توانید اقدام کنید.

  1. شرکت در کنکور سراسری و قبولی در این آزمون
  2. بدون کنکور و تنها بر حسب سوابق تحصیلی مورد نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری 

لازم است بدانید دانشگاه های غیر انتفاعی سالانه در دو نوبت رشته‌ هایی را که می‌ تواند بدون نیاز به کنکور در آن وارد دانشگاه شوید را ارائه می دهند که مهلت ثبت نام عموما در نوبت اول (ورودی مهرماه ) از اوایل مردادماه همان سال و نوبت دوم (ورودی بهمن ماه )که مهلت ثبت نام آن از اوایل دی ماه از آغاز می گردد ، می باشد.

البته لازم به توضیح است که طبق تجربه حاصله در این زمینه رشته‌ های ارائه شده‌ در نوبت اول یعنی مهرماه بیشتر از نوبت دوم بهمن ماه می باشد.

برای اطلاع از ارائه رشته‌ های بدون کنکور و با کنکور خاصه دانشگاه صنعتی سجاد می توانید از طریق مشاوران ما در پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سجاد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود و متقاضیان باید در زمان تعیین شده‌ ، به این سامانه مراجعه کرده‌ و انتخاب رشته‌ را انجام دهند. نتایج انتخاب رشته‌ نیز حدود یک ماه بعد اعلام می گردد و پذیرفته شدگان باید همراه با مدارک لازم برای ثبت نام حضوری در دانشگاه اقدام نمایند.

مرتبط بخوانید :  معرفی و بازار کار کاردانی مدیریت صنعتی

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه صنعتی سجاد کدام است ؟

مدارک مورد نیاز ثبت نام

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سجاد برای پذیرفته شدگان در دو مرحله پیش ثبت نام اینترنتی و نام نویسی حضوری انجام می گیرد. برای پیش ثبت نام اینترنتی باید به سایت معرفی شده‌ از سوی دانشگاه مراجعه نمایید و مدارکی نیاز باشد. جهت ثبت نام حضوری هم باید مدارک زیر را ارائه کنید :

  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی از کارت ملی
  • مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان مذکر
  • 6 قطعه عکس 4*3
  •  اصل و کپی مدرک فارغ‌ التحصیلی و الصاق شده‌ به ریز نمرات

همچنین برای ثبت نام اینترنتی دانشگاه سجاد در سایت سازمان سنجش باید مدارک و اطلاعاتی را ارائه نمایید که به شرح زیر هستند :

  • کد رهگیری 13 رقمی در ارتباط با اتباع خارجی
  • کد رهگیری 12 رقمی در ارتباط با داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگان می‌باشند.
  • یک قطعه عکس 4*3 با فرمت jpg
  • معدل کل آخرین مدرک فارغ‌ التحصیلی

لازم به ذکر است که داوطلب باید از کد رهگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی کپی تهیه نماید ، که بعد از پایان بارگذاری اطلاعات و تایید نهایی به شما داده‌ می شود و در صورتی که این دو کد را دریافت نکردید ، باید مراحل ثبت‌ نام را دوباره انجام دهید.

شهریه دانشگاه سجاد 

عموماً دانشگاه‌ ها از جمله دانشگاه صنعتی سجاد دارای دو شهریه می باشد شهریه ثابت که بر حسب اینکه شما در چه رشته‌ ای مشغول به تحصیل هستید متفاوت است به طور مثال شهریه رشته‌ های انسانی از رشته‌ های مهندسی و پزشکی ارزان تر می باشد و شهریه متغیر برحسب تعداد و نوع واحد درسی متغیر است و اگر نوع واحد انتخابی شما عملی باشد به مراتب هزینه آن واحد درسی افزایش می‌یابد ولی به طور کلی سالانه دانشگاه‌ها 10 تا 15 درصد به مبالغ دریافتی به عنوان شهریه دانشگاه ها می‌افزایند.

برای اطلاع از آخرین نرخ شهریه دانشگاه صنعتی سجاد و سایر دانشگاه ها در رشته‌ های مد نظرتان ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شهریه رشته‌ های دانشگاه سجاد شامل بخش های ثابت و متغیر می باشد که شهریه ثابت معمولا در ابتدای هر ترم اخذ می گردد اما برای پرداخت شهریه متغیر تا شروع امتحانات پایان ترم فرصت وجود دارد. شهریه باید از طریق سایت دانشگاه و پروتال دانشجویی پرداخت گردد و بدون واریز بدهی ، امکان انتخاب واحد و همچنین امکان حضور در امتحانات پایان ترم وجود نخواهد داشت.

مرتبط بخوانید : تفاوت دانشگاه صنعتی با عادی – فرق دانشگاه صنعتی با روزانه

کتابخانه دانشگاه سجاد دارای چه امکاناتی می باشد؟

کتابخانه دانشگاه

کتابخانه دانشگاه صنعتی سجاد بسیار غنی از کتاب‌های متعدد فارسی و لاتین و مقالات تخصصی علمی و نشریات مختلف است که به صورت دوره ای تهیه می گردد و همچنین این کتابخانه دارای امکانات کتابخانه الکترونیک می باشد که به دانشجویان امکان دانلود آنلاین را می دهد این کتابخانه به توزیع آماری دارای :

  • 19067 کتاب چاپی فارسی
  • 38000 کتاب الکترونیکی
  • 2651 کتاب چاپی لاتین که در حوزه های مختلفی چون معماری ،مهندسی پزشکی ،صنایع، عمران ،کامپیوتر ،مهندسی برق و غیره می باشد.

ماهنامه های این دانشگاه که در کتابخانه موجود است شامل ماهنامه فناوری نانو، عصر برق، امواج برتر، ساختمان، ماهنامه صنعت ریخته گری، دو ماهنامه معمار ، فصلنامه مهندسی عمران مکانیک امیرکبیر می باشد.

رشته‌ های بدون آزمون دانشگاه صنعتی سجاد

از آنجایی که افراد تمایل زیادی به انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیلات خود دارند. از این رو این دانشگاه هر ساله افرادی را بدون آزمون در نیمسال دوم تحصیلی پذیرش می کند. این رشته‌ ها شامل موارد زیر هستند:

  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی برق
  • مهندسی مواد و متالوژی
  • مهندسی انرژی
  • و ….

البته افراد متقاضی باید دیپلم کامل خود یعنی چهارساله را داشته باشند. این طرح برای افراد نظام قدیم است. همچنین ارائه مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی از دیگر نکات قابل توجه است. فرد با داشتن مدارک مورد نیاز می تواند برای ثبت نام اقدام کند و فردی که این فرایند را زودتر طی نماید ، احتمال پذیرش بیشتری خواهد داشت.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه صنعتی سجاد برای ثبت نام باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. ثبت نام این دانشگاه غیرانتفاعی همزمان با ثبت نام بدون کنکور سایر دانشگاه های سراسری و دو بار در سال انجام می گیرد و داوطلب مجاز است علاوه بر رشته‌ های دانشگاه سجاد از رشته‌ های سایر دانشگاه ها نیز انتخاب نماید.

مرتبط بخوانید :  راهنمای آینده شغلی و بازار کار مدیریت صنعتی

سوالات متداول

  • دانشگاه سجاد چه رشته‌ هایی را ارائه می دهد ؟

رشته‌ های فنی مهندسی از قبیل مهندسی برق ، مهندسی پزشکی و … در این دانشگاه ارائه می شوند.

  • پذیرش در دانشگاه صنعتی سجاد به چه صورت است ؟

پذیرش در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر است.

  • آیا امکان پذیرش بدون کنکور در دانشگاه سجاد وجود دارد ؟

بله تعدادی از رشته‌ های این دانشگاه بدون کنکور ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر