از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

حقوق پزشکی تعهدی – آخرین تعرفه حقوق پزشکی تعهدی 1400

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

حقوق پزشکی تعهدی

 

پزشکی تعهدی همانطور که از اسم آن هم مشخص است دانش آموختگان این رشته باید در یکی از مناطقی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعیین می کند تعهد خدمت اجباری بگذرانند و در غیر اینصورت مدرکی به آنها اعطا نمی شود. داوطلبان کنکوری پیش از انتخاب رشته پزشکی تعهدی باید از یکسری مسائل مثل طول دوره تعهد خدمت ، حقوق پزشکی تعهدی ، مزایا و معایب آن اطلاع یابند و با آگاهی بیشتری انتخاب رشته کنند.

همین حالا تماس بگیرید

پاسخگوی سوالات شما در خصوص آخرین تغییرات و افزایش حقوق پزشکی تعهدی هستیم

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

میزان حقوق پزشکی تعهدی

از رشته های دارای تعهد خدمت کنکور سراسری رشته پزشکی تعهدی است که دانشجویانی که وارد این رشته می شوند باید در ابتدای تحصیل متعهد شوند که به میزان سه برابر طول دوران تحصیل خود یعنی حداقل 21 سال ، در یکی از مناطقی که وزارت بهداشت تعیین می کند که معمولا از مناطق محروم کشور است ، دوره تعهد اجباری خود را بگذرانند.

حقوق دانشجویان پزشکی در دوران تعهد خدمت کمتر از حقوق پزشکان عمومی است که مدرکشان آزاد است. همچنین در دوره تعهد خدمت مجاز به ادامه تحصیل در تخصص های پزشکی نیستید مگر آنکه حداقل نیمی از طرح پزشکی خود را یعنی حداقل 10 سال گذرانده باشید تا اجازه ادامه تحصیل به شما داده شود. در طی دوران تعهد خدمت به هیچ وجه امکان خرید و آزاد کردن مدرک وجود ندارد و تقریبا از سن 45 سالگی به بعد می توانید به عنوان پزشک عمومی کار کنید.

به عبارت دیگر در دوران تعهد خدمت پزشکی به عنوان کارمند دولت مشغول به کار می شوید ولی با حقوق کمتر. در واقع هدف از ایجاد رشته پزشکی تعهدی تامین نیروی پزشکی لازم در مناطق کم برخوردار تر از امکانات رفاهی می باشد و طبیعتا اشتغال در این مناطق حقوق کمتری هم دارد.

شرایط پزشکی تعهدی بومی

در برخی مناطق تعدادی از ظرفیت پذیرش رشته پزشکی تعهدی به داوطلبان بومی اختصاص می یابد یعنی اگر داوطلبان آن منطقه و استان این رشته را انتخاب کننند در اولویت پذیرش خواهند بود. نکته قابل ذکر که احتمالا بسیاری از شما نمی دانید این است که عموما محل گذراندن تعهد خدمت اجباری در همان استان محل تحصیل است و داوطلبان بومی می توانند با انتخاب رشته پزشکی تعهدی ، در همان استان خود دوران طرح 21 ساله را بگذرانند.

سوالات خود را در خصوص شرایط و هزینه انصراف از پزشکی تعهدی از مشاوران ما بپرسید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سوالات متداول

  • حقوق پزشکی تعهدی چقدر است ؟

آخرین تعرفه حقوق پزشکی تعهدی 1400 در این مطلب بررسی شده است.

  • ایا امکان انصراف از پزشکی تعهدی وجود دارد ؟

امکان انصراف از پزشکی تعهدی وجود دارد ولی هزینه آن بسیار زیاد می باشد.

برای بررسی کارنامه پزشکی تعهدی بر روی لینک کلیک کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

2 نظر

  1. صدراله غلامی نژاد

    حقوق پزشک تعهدی چقدر هست ؟

  2. داخل دفترچه که نوشته 1و نیم برابر مدت تحصیل که میشه 10 سال و نیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر