از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انصراف از پزشکی تعهدی – راهنمای انصراف از پزشکی تعهدی و شرایط آن در 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انصراف از پزشکی تعهدی

 

همانطور که می دانید بعضی از رشته ها مثل رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی و … دارای تعهد خدمت اجباری هستند و دانشجویانی که در این رشته ها تحصیل می کنند باید سه برابر طول دوره تحصیل خود در مناطقی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعیین می کند ، طرح اجباری بگذرانند و در غیر این صورت مجوز فعالیت و ورود به شغل یا ادامه تحصیل در تخصص و فوق تخصص نخواهند داشت. برای فارغ التحصیلانی که نمیخواهند طرح بگذرانند شرایطی قرار داده شده است که بتوانند انصراف دهند ولی انصراف از پزشکی تعهدی هزینه زیادی می خواهد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

سوالات خود را در خصوص شرایط و هزینه انصراف از پزشکی تعهدی از مشاوران ما بپرسید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای انصراف از پزشکی تعهدی 1401

سه برابر طول دوره تحصیلی یعنی بیشتر از 20 سال تعهد خدمت تعداد سال هایی است که دانشجویان رشته پزشکی تعهدی ملزم به گذراندن خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار از امکانات رفاهی هستند. دانشجویانی که در زمان ورود به دانشگاه تعهد نامه امضا کرده اند و در سنین 18 ، 19 سالگی برای 20 سال آینده شان تصمیم گیری می کنند.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای قبولی پزشکی تعهدی

بسیاری از دانشجویان این رشته با گذشت ترم های نخست تحصیل در رشته مورد علاقه شان یعنی رشته پزشکی تازه متوجه سختی های دوره تعهد خدمت می شوند و میخواهند انصراف دهند و از طرفی دوره تعهد خدمت پزشکی قابل خرید یا انتقال نیست ضمن اینکه در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نیستند و ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر ، پس از طی حداقل نیمی از زمان تعهد یعنی حداقل 10 سال ، امکان پذیر است.
امکان انصراف از پزشکی تعهدی وجود دارد ولی هزینه آن بسیار زیاد و تقریبا نزدیک به 60 میلیون تومان یعنی هزینه سه سال تحصیل در رشته پزشکی می باشد و بسیاری از دانشجویان پزشکی به این موضوع اعتراض دارند چرا که اکثر دانشجویانی که وارد رشته پزشکی تعهدی با استفاده از سهمیه منطقه محروم شده اند ، اگر این میزان پول را داشتند می توانستند با شرایطی آسان تر در دانشگاه پردیس خودگردان تحصیل کنند.

اعتراض دانشجویان پزشکی تعهدی به طرح اجباری و انصراف از طرح

دانشجویان پزشکی تعهدی در درخواست اعتراض خود به وزارت بهداشت پیشنهاداتی را برای بهتر شدن شرایط دوره تعهد خدمت اجباری ارائه کرده اند و بیشتر آنها حتی راضی هستند که سال های بیشتری را تعهد خدمت بگذرانند ولی زودتر به آنها اجازه شرکت در آزمون های تخصص پزشکی داده شود تا به عنوان متخصص و با درآمدی بسیار بهتر طرح بگذرانند. ولی طبق گفته های عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، کسی دانشجویان را در زمان ورود به دانشگاه مجبور به امضای تعهد نمی‌ کند و این مدل شیوه پذیرش دانشجو برای تامین نیروی پایدار پزشکی در مناطق دورافتاده باید در پیش گرفته شود.
مرتبط بخوانید : حقوق پزشکی تعهدی
البته یکی دیگر از علت های هزینه بالای انصراف از پزشکی تعهدی این است که شما به هر حال در دانشگاه روزانه تحصیل کرده اید و انصراف از دانشگاه دولتی روزانه نیز چه برای دانشجویان علوم پزشکی و چه برای دانشجویان غیرعلوم پزشکی شامل پرداخت هزینه انصراف می باشد.

نحوه سربازی ادامه تحصیل دانشجویان تعهدی مناطق محروم

طبق گفته های مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ، دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه به صورت آگاهانه تعهد نامه را امضا کرده اند و با رضایت کامل طرح خدمت اجباری را پذیرفته اند. همچنین در ادامه صحبت های ایشان ، دانشجویانی که در رشته پزشکی تعهدی تحصیل کرده اند دارای رتبه لازم برای پزشکی نبوده اند و در کنار رتبه‌ های بالا برتر تحصیل کرده‌ اند ، بنابراین در ازای این فرصتی که به آنها داده شده باید طرح بگذرانند و اینکه افراد پس از عبور از سد کنکور و قبولی در رشته‌ های پزشکی و امضای تعهدات ، اکنون به این موضوع اعتراض کنند پذیرفته نمی شود.

مرتبط ببینید : کارنامه پزشکی تعهدی

در خصوص دوران خدمت سربازی آقایان نیز اگر خدمت سربازی را نگذرانده باشند ، در قالب انجام تعهد و طرح‌ هایی نظیر پیام‌ آور ، خدمت سربازی آن‌ ها محاسبه خواهد شد. همچنین ادامه تحصیل نیز پس از گذراندن حداقل نیمی از طرح خدمت ، امکان پذیر می باشد.

سوالات متداول

  • ایا انصراف از پزشکی تعهدی امکان پذیر است ؟

بله دانشجویان می توانند درخواست انصراف از طرح تعهد خدمت اجباری داشته باشند.

  • هزینه انصراف از پزشکی تعهدی چقدر است ؟

هزینه انصراف از پزشکی تعهدی برابر با هزینه 3 سال تحصیل در رشته پزشکی است.

دانشجویان در حال تحصیل در رشته های دارای تعهد خدمت ، باید سه برابر طول دوران تحصیل خود طرح بگذرانند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

39 نظر

  1. سلام و درود
    وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم ۵ پزشکی تعهدی هستم
    اگر بخوام الان انصراف بدم باید ۶۰ میلیون پرداخت کنم؟
    و اینکه این کار به صورت قانونی هست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. امکان انصراف از پزشکی تعهدی وجود دارد ولی هزینه آن بسیار زیاد و تقریبا نزدیک به 60 میلیون تومان یعنی هزینه سه سال تحصیل در رشته پزشکی می باشد

    • سلام دوست عزیز
      خواستم بپرسم ۲۱سال تعهد بدید یا۱۶ سال چون گفتن ۱.۵ سال آخر جزو دوره تحصیل حساب نمیشه

  2. سلام وقت بخیر. من تعهد خدمت بی هوشیم. درسم تموم شده. میخوام انصراف بدم از تعهد خدمت. اونوقت مدرکم چی میشه؟ میتونم فقط دوسال طرحمو برم و مدرکمم داشته باشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت مدرک خود باید طرح را بگذرانید.

    • سلام من ترم یک پزشکی ورودی بهمنم فقط ثبت نام اینترنتی کردم میخاستم بدونم الان چجوری میتونم انصراف بدم شرایط و هزینش چقد میشه؟؟هنو اصن ترم اولم شرو نشده!!

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورتی که مدارک ثبت نام را ارائه نکرده اید ، نیازی به انصراف نیست.

  3. من ترم ۱۲ هستم اگر از پزشکی تعهدی انصراف بدم میتونم همون سال دوباره تو کنکور شرکت کنم؟ چون به من گفتن تا ۱۸ سال حق شرکت تو رشته های پزشکی ندارم
    میتونم مثلا پردیس یا ازاد رشته های پزشکی شرکت کنم؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل شما را در خصوص انصراف از پزشکی تعهدی و شرکت مجدد در کنکور سراسری راهنمایی کنند.

    • سلام وقتتون بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه امکانش هست که دلیل انصراف دادنتون رو بدونم چون من امسال میخواستم پزشکی تعهدی بزنم…
      معایبش جز امکان ادامه تحصیل نداشتن و ۳ برابر دوران تحصیل کار کردن چیه؟

  4. سلام آیا در پزشکی تعهدی میتوان در حین تحصیل هزینه انصراف را پرداخت کرد؟ یا باید منتظر بمانیم حتما ۷ سال تمام شود بعد هزینه انصراف را پرداخت کنیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هزینه انصراف از پزشکی تعهدی را باید پس از انصراف پرداخت کنید.

  5. ممنون از پاسخگوییتون.
    هزینه انصراف از تعهد پزشکی چقدر هست حدودن؟
    از کی باید بپرسم که بدونه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

  6. سلام.من بعد دوسال طرحم میتونم مدارکمو بگیرم؟ آخه از تعهدم شیش سال میمونه؟

  7. سلام
    ببخشید اگر در فرم انتخاب رشته دندان تعهدی رو بالاتر از پزشکی عادی زده باشیم و بعد از نتایج نهایی دندان تعهدی رو قبول شیم ولی پزشکی عادی هم سبز شده باشه، اگر هر دو رشته از یک دانشگاه باشن، قبل از امضا کردن تعهد و هنگام شروع کردن به تحصیل، امکان انصراف از دندان تعهدی و تغییر رشته به پزشکی عادی هست یا خیر؟ با توجه به اینکه هنوز رسما چیزی رو امضا نکردیم.

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با استفاده از کارنامه سبز برای انتقالی گرفتن به رشته پزشکی عادی اقدام کنید. البته باید دانشگاه ها موافقت کنند. جزئیات بیشتر را از مشاوران ما پیگیری کنید.

    • محمد جواد

      سلام تونستی که تغییر رشته بدی؟
      لطفا جواب بده

  8. سلام،ببخشین خواستم بپرسم که اگه فردی بتونه پزشکی تعهدی قبول بشه و دو ترم اول رو مرخصی بگیره و برای کنکور سال بعد بخونه و پذیرفته بشه ،امکان انصراف وجود داره یا نه !؟و اینکه هزینه انصراف حداکثر چقدر میتونه باشه !؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت انصراف از پزشکی تعهدی باید هزینه بپردازید و برای اطلاع از میزان دقیق هزینه لطفا با مشاوان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  9. سلام وقت بخیر من دانشجوی کارورز(اینترن)هستم و اگه الان بخوام انصراف بدم همون۶۰میلیون هزینه ش میشه یا سه برابر هزینه هایی ک تو این چن سال دولت پرداخت کرده رو باید پس بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در زمینه انصراف از پزشکی تعهدی با مشاوران ما تماس بگیرید.

  10. با سلام ایا فردی که در سال پنجم پزشکی تعهدی است میتواند پس از انصراف و پرداخت هزینه بدون کنکور به رشته کارشناسی فیزیوتراپی یا امثال ان تغییر رشته بدهد؟
    با تشکر

  11. سلام خسته نباشید من ترم اول وردی بهمن پزشکی تعهدیم انوز شروع نشده ترمم میخام انصراف بدم باید چیکا کنم چقد هزینه باید بدم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرایط و هزینه انصراف از پزشکی تعهدی در مطلب بررسی شده است. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید.

  12. لیلی زمانی

    سلام پسرم پزشکی تعهد هست برای خرید تعهد چه مبلغ وبه کجا باید مراجعه کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در مطلب توضیح داده شده است برای راهنمایی بیشتری در خصوص انصراف از پزشکی تعهدی ، با مشاوران ما تماس بگیرید

  13. سلام و درود ایا امکان تحصیل دانشجویان تعهدیدر خارج از کشور برای تخصص امکان داره ?

  14. سلام وقتتون بخیر.من ترم ۴ پزشکی تعهدخدمتم.پزشکی پردیس رو هم تو کارنامه سبز ام آوردم.میخوام بدونم میشه از تعهدی انصراف داد و بعد تطبیق واحد بدم و ادامه درسمو پردیس بخونم؟و یه سوال دیگه اینکه تا چه زمانی وقت داریم برای انتقالی از کارنامه سبز استفاده کنیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز باید در زمان انتشار کارنامه سبز درخواست می دادید و شاید دانشگاه ها موافقت نکنند اما حتما هر چه زودتر درخواست دهید.

  15. سلام و درود
    من کارشناسی پیوسته دانشگاه اصفهان هستم به صورت تعهدی
    من از امور حقوقی دانشگاه پرسیدم گفتند برای انصراف احتمالا باید سه برابر هزینه پردیس رو برای ترم های گذرانده شده پرداخت کنید
    این حداکثر شصت ملیون تومان برچه اساسی گفته شده؟و ایا مطمینید؟
    برای دانشجویان کارشناسی این عدد به چه صورته؟
    با تشکر

  16. سلام وقتتون بخیر
    آیا بعد از اتمام تحصیل و گذراندن طرح، امکان خرید تعهد پزشکی بومی وجود داره؟؟

  17. سلام وقت بخیر آیا گذراندن طرح دوره ی تخصص جزو سالهای گذرانده شدن تعهد دوره ی عمومی محسوب میشود؟من تعهد استانی دوره عمومی رو دارم اما تخصص به صورت آزاد بودم

    • سلام وقتتون بخير شما بدون اينكه تعهدعموميتون تموم بشهتونستيدتخصص امتحان بدين؟

  18. سلام خیلی لطف میکنید اگر جواب بدید
    من ترم 5 پرستاری تعهدی (3 برابر دوره تحصیل خدمت در مناطق محروم) هستم ، سربازی هم نرفتم چگونه میتونم کنکور مجدد بدم و کی باید انصراف بدم؟ هزینه انصراف از تعهد چه مقداره؟ داستان سربازیم چی میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی کامل در خصوص سوالات خود با مشاوران تماس بگیرید.

  19. سلام وقت بخیر من اگر پزشکی تعهدی قبول شم و قبل از شروع ترم میتوانم تغییر رشته بدم به پرستاری روزانه و آیا باید هزینه ای پرداخت کنم؟

  20. سلام ببخشید الان امسال پزشکی تعهدی برم میتونم دوترم مرخصی بگیرم و سال دیگه کنکور شرکت کنم؟

  21. سلام
    اگر دانشجوی پزشکی تعهدی بعد دوسال تحصیل ، انصراف بده آیا با رتبه کنکور بهتر می‌تونه ادامه طول تحصیل پزشکی رو در دانشگاه روزانه بگذرونه ؟ یعنی از سال سوم به بعد پزشکی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر