از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام کنکور دی – زمان و راهنمای ثبت نام کنکور دی 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام کنکور سراسری دی

 

با دو نوبت شدن برگزاری کنکور سراسری ، داوطلبان درباره ثبت نام کنکور دی سوالات زیادی می پرسند از جمله آنکه زمان و نحوه ثبت نام چگونه است و برای نام نویسی در این مرحله از آزمون باید چه شرایطی داشته باشیم. ثبت نام کنکور دی ماه مشابه با ثبت نام کنکور تیرماه ، توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و متقاضیان با مراجعه به سایت این سازمان می توانند اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند. ما در ادامه این مطلب می خواهیم درباره ثبت نام کنکور دی ماه راهنمای کاملی را ارائه دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در خصوص ثبت نام، شرایط و تغییرات کنکور دی و تیرماه ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام کنکور دی 1402

برای ثبت نام کنکور سراسری دی ماه ابتدا لازم است از زمان ثبت نام مطلع گردید که سازمان سنجش اطلاع رسانی می کند. برای آزمون دی ماه 1402 زمان ثبت نام به اتمام رسیده است و متقاضیان باید در آبان ماه 1401 در آزمون ثبت نام می کردند و در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 نیز آزمون اجرا می گردد. اگر از آزمون دی ماه جا مانده اید ، بایستی منتظر زمان ثبت نام آزمون تیرماه باشید که در فروردین ماه می باشد.

مرتبط بخوانید : کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه 

نحوه ثبت نام کنکور دی 

ثبت نام در کنکور سراسری دی ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. داوطلبان جهت ثبت نام باید به این سامانه مراجعه کنند و با خرید کارت اعتباری ، هزینه نام نویسی را بپردازند. مراحل کلی ثبت نام به شرح زیر می باشد :

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  • دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و بررسی توضیحات داخل آن
  • واریز هزینه ثبت نام کنکور با خرید کارت اعتباری از سایت سازمان سنجش
  • دریافت کد پیگیری پس از پرداخت هزینه ثبت نام
  • تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام با عکس و مشخصات خواسته شده
  • تایید نهایی و دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی 1402 📞 راهنمای جامع انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد

جهت ثبت نام در آزمون سراسری دی ماه باید مدارک و اطلاعات خود را آماده کنید. اصلی ترین مدرک ، عکس داوطلبی می باشد که باید به صورت فایل jpg بارگذاری شده و مربوط به سال جاری شما باشد. همچنین نیاز به مشخصات شناسنامه ای ، مشخصات تحصیلی و … می باشد که باید به طور دقیق درج شوند.

داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران می باشند نیز باید کد پیگیری سهمیه خود را از ارگان ذیربط دریافت کرده و در فرم ثبت نام درج نمایند. بدون ثبت کد پیگیری ، سهمیه اعمال نمی شود و بعد از اعلام نتایج امکان اعتراض وجود نخواهد داشت.

لازم است به این نکته هم تاکید داشته باشیم که بعد از تکمیل فرایند ثبت نام آزمون خود ، حتما از سایت سنجش شماره پرونده و کدپیگیری را دریافت کنید و عدم دریافت این دو کد به معنای وجود اشکال در فرایند ثبت نام شماست.

شرایط لازم برای ثبت نام کنکور دی ماه

نام نویسی کنکور سراسری دی ماه بر اساس یکسری شرایط انجام می گیرد و داوطلبان باید دارای این شرایط باشند. اولین شرط ، دارا بودن مدرک تحصیلی مورد نیاز است که شامل پیش دانشگاهی نظام قدیم ، دیپلم نظام جدید دوازدهم ، کاردانی و بالاتر و همچنین دیپلم 4 ساله نظام قدیم است. داوطلبان با دارا بودن یکی از این مدارک مجاز به نام نویسی در آزمون خواهند بود.

علاوه بر داوطلبان فوق ، دانش آموزان پایه دوازدهم هم می توانند در کنکور سراسری دی ماه ثبت نام کنند و با توجه به اینکه انتخاب رشته این مرحله از آزمون در مردادماه می باشد و تا این ماه دانش آموزان دوازدهمی فارغ التحصیل می شوند ، مشکلی برای ثبت نام ندارند.

مرتبط بخوانید : سهمیه های کنکور دی ماه

سوابق تحصیلی کنکور دی ماه

برای ثبت نام در کنکور سراسری دی ماه می بایست درباره تاثیر سوابق تحصیلی اطلاعات لازم را به دست آورید. همانطور که بسیاری از شما می دانید ، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 به میزان 40 درصد است که دروس عمومی و تخصصی همگی موثر هستند. ضمن اینکه نحوه اعمال سوابق تحصیلی نیز به صورت قطعی است و معدل داوطلبان حتی اگر پایین هم باشد در کنکور اعمال می شود و تاثیر منفی خواهد داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  تفاوت دانشگاه متمرکز و نیمه متمرکز - شرایط قبولی رشته های متمرکز و نیمه متمرکز

برای اعمال سوابق تحصیلی ، معدل کتبی نهایی ملاک می باشد و داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند و یا می خواهند در آزمون گروه آزمایشی مغایر با رشته تحصیلی خود شرکت کنند ، می توانند در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت کنند و برای خود سوابق تحصیلی ایجاد نمایند.

همچنین داوطلبانی که معدل پایین دارند می توانند در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند و معدل خود را ارتقاء دهند. امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی و امتحانات ترمیم معدل توسط آموزش و پرورش برگزار می شوند و پیگیری های لازم را باید از آموزش و پرورش منطقه خود انجام دهید.

مرتبط بخوانید : زمان برگزاری کنکور

سوالات شما

  • زمان ثبت نام کنکور دی ماه در چه تاریخی است ؟

نام نویسی کنکور سراسری دی ماه در آبان ماه انجام می گیرد.

  • برای نام نویسی در کنکور دی ماه به کدام سامانه مراجعه کنیم ؟

سامانه ثبت نام کنکور دی ماه ، سایت سازمان سنجش می باشد.

  • نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور دی چگونه است ؟

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور دی به میزان 40 درصد قطعی است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر