از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از کاردانش به انسانی 📞 بررسی شرایط تغییر رشته از کاردانش به انسانی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از کاردانش به انسانی

تغییر رشته از کاردانش به انسانی برای دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع دهم و یازدهم در رشته‌ کاردانش امکان پذیر است. برخی از دانش آموزان پس از انتخاب رشته‌ در مقطع دهم و ورود به رشته‌ کاردانش ، متوجه می شوند که به این رشته‌ علاقه ای ندارند و تمایل دارند با تغییر رشته‌ دادن‌ ، وارد رشته‌ مورد علاقه خود شوند. امکان تغییر رشته‌ از رشته‌ کاردانش به رشته‌ های نظری از جمله انسانی وجود دارد. برای اطلاع از شرایط و قوانین تغییر رشته‌ از کاردانش به انساني در دو پایه دهم و یازدهم ، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی در خصوص تغییر رشته‌ از کاردانش به انساني با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان تغییر رشته از کاردانش به انسانی وجود دارد ؟

عده‌ ای از دانش آموزان برای ورود به مقطع دهم ، اطلاعات زیادی برای انتخاب رشته‌ کردن‌ ندارند و از افراد آگاه در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت نمی کنند و همین موضوع سبب می شود که در اثر انتخاب رشته‌ نادرست ، وارد رشته‌ ای شوند که به آن علاقه ای ندارند.

خوشبختانه مطابق با شرایط و قوانین آموزش و پرورش ، دانش آموزان در دو مقطع دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه ، مجاز به ثبت درخواست تغییر رشته‌ می باشند. بنابراین اگر در حال تحصیل در مقطع دهم کاردانش هستید و علاقه مند به رشته‌ انسانی می باشید ، می توانید در صورت داشتن شرایط لازم از مقطع یازدهم وارد رشته‌ کاردانش شوید.

شرایط تغییر رشته از کاردانش به انسانی در پایه دهم

اگر در حال تحصیل در مقطع دهم کاردانش هستید ولی علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته‌ انساني می باشید ، می توانید با رعایت شرایط و مقررات لازم ، تغییر رشته‌ دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته بعد از دیپلم 📞 2 روش تغییر رشته بعد از گرفتن دیپلم

در ادامه شرایط تغییر رشته‌ از کاردانش به انساني را در مقطع دهم بررسی کرده‌ایم :

زمانبندی تغیير رشته‌ 

برای تغیير رشته‌ از کاردانش به انساني در مقطع دهم ، باید به زمانبندی توجه داشته باشید. به این معنی که حتما در زمان مقرر که معمولا حدود یک ماه تا دو هفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریور ماه است ، تصمیم خود را با مشورت اولیا نهایی کنید و سپس درخواست خود را ثبت نمایید. اقدام به موقع سبب می شود شما زمان کافی برای مطالعه سرفصل های امتحانی را داشته باشید.

تکمیل فرم الف از تغییر رشته از کاردانش به انسانی

برای ثبت درخواست، لازم است شما و یا اولیا گرامی تان ، به سامانه سناد مراجعه نمایید و فرم تغییر رشته‌ در دوره متوسطه دوم که  با عنوان فرم الف شناخته می شود را دریافت کنید. این فرم باید در دو نسخه اصلی تکمیل گردد و پس از امضای والدین به مدیر و مشاور مدرسه تحویل داده‌ شود.

در صورتی که فرم تغییر رشته  از کاردانش به انسانی در پایه دهم ، مورد تایید مدیر مدرسه باشد ، فرم نامبرده‌ برای بررسی های بیشتر به اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل دانش آموز ارجاع داده می شود.

بررسی فرم درخواست تغییر رشته‌ دانش آموز 

آموزش و پرورش فرم درخواست تغییر رشته‌ دانش آموز را بررسی می کند و از آنجایی که در هنرستان های ارائه دهنده‌ رشته‌ کاردانش ، رشته‌ انسانی ارائه نمی گردد ، او را به یکی از مدارس ارائه دهنده رشته‌ انسانی ارجاع می دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته بدون کارنامه سبز 📞 شرایط تغییر رشته در دانشگاه بدون کارنامه سبز

کسب نمرات قبولی

در مدرسه جدید ، دانش آموز مقطع دهم کاردانش برای اینکه بتواند از مقطع یازدهم وارد رشته‌ انسانی شود ، باید در امتحانات چهار درس علوم و فنون ادبی 1 ، جامعه شناسی 1 ، اقتصاد و منطق شرکت کرده‌ و نمره قبولی کسب نماید. در صورتی که دروسی از مقطع دهم بین دو رشته‌ مشترک باشد ، برای دانش آموز و برای رشته‌ انسانی تطبیق می خورد و معادل سازی می شود.

مرتبط بخوانید : شرایط تغییر رشته‌ در دبیرستان

شرایط تغییر رشته از کاردانش به انسانی در پایه یازدهم

تغییر رشته‌ از کاردانش به انسانی

مطابق با قوانین و شرایط اعلام شده‌ از سوی وزارت آموزش و پرورش ، تغییر رشته‌ در مقطع یازدهم فقط برای رشته‌ های نظری و به صورت درون شاخه ای امکان پذیر است. بنابراین امکان تغییر رشته از کاردانش به انسانی در مقطع یازدهم وجود ندارد و  دانش آموز مقطع یازدهم کاردانش نمی تواند با تغییر رشته‌ دادن‌ وارد مقطع دوازدهم انسانی شود.

مرتبط بخوانید : دروس تغییر رشته‌

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته‌ از کاردانش به انساني امکان پذیر است ؟

بله ، مطابق با آخرین بخش نامه های وزارت آموزش و پرورش ، تغییر رشته‌ از کاردانش به انساني امکان پذیر می باشد.

  • شرایط تغيیر رشته‌ از کاردانش به انسانی در مقطع دهم شامل چه مواردی است ؟

شرایط تغییر رشته‌ از مقطع دهم کاردانش به مقطع یازدهم انساني را در متن مقاله فوق بررسی کردیم.

  • آیا امکان تغییر رشته‌ از کاردانش به انساني در مقطع یازدهم وجود دارد ؟

بر اساس قوانین موجود ، تغییر رشته‌ در مقطع یازدهم دوره دوم متوسطه فقط به صورت درون شاخه ای در رشته‌ های نظری امکان پذیر می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

4 نظر

  1. تغیر رشته ازکاردانش به انسانی

  2. آیا می توان دوازدهم کاردانش به دوازدهم انسانی رفت یا امتحان انسانی دهد

  3. سلام از کارو دانش نظام قدیم ترمی واحدی میشهبه علوم انسانی تغییر رشته داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر