از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور 1402 📞 آیا تحصیل همزمان با سربازی امکان پذیر است

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور هر ساله در رشته‌ های تحصیلی متنوعی به صورت بدون کنکور و با کنکور دانشجو پذیرش می کند و علاقه مندان در صورت دارا بودن شرایط این دانشگاه ، می توانند برای ثبت نام در رشته‌ مورد علاقه خود اقدام نمایند. یک دسته از داوطلبانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه پیام نور می باشند ، سربازان هستند و با توجه به اینکه تحصیل همزمان با خدمت سربازی در بسیاری از دانشگاه ها منع شده‌ است ، این دسته از داوطلبان می خواهند بدانند که آیا امکان تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور وجود دارد یا خیر ؟ برای پاسخ به این سوال ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را پیرامون تحصیل همزمان با خدمت سربازی از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور 1402 

در دانشگاه پیام نور رشته‌ های تحصیلی متنوعی از تمام گروه های ریاضی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، هنر ، زبان و … ارائه می گردند و هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان به صورت بدون کنکور یا با کنکور در این رشته‌ ها پذیرش می شوند. داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه پیام نور باید از شرایطی برخوردار باشند و با وجود آنکه پذیرش در دانشگاه پیام نور به نسبت سایر دانشگاه های سراسری و دولتی آسان تر است ، اما داوطلب برای پذیرش در این دانشگاه باید شرایط لازم را داشته باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  خرید سربازی 📞 قوانین خرید خدمت سربازی 1402

در شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور ذکر شده است که امکان ثبت نام سربازان در حال خدمت در این دانشگاه وجود ندارد و برای این دسته از متقاضیان معافیت تحصیلی صادر نمی شود. در واقع ، سازمان نظام وظیفه عمومی دانشگاه ها را از ثبت نام سربازان در حال خدمت منع کرده است و حتی اگر دانشگاهی اقدام به ثبت نام سرباز کند ، مدرک او مورد تایید نخواهد بود.

بنابراین تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور امکان پذیر نیست حتی در رشته‌ های بدون کنکور نیز سربازان اجازه ثبت نام ندارند.

البته مشمولان خدمت سربازی که تاریخ اعزام به خدمت آنها پس از تاریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور است ، می توانند ثبت نام دانشگاه را انجام دهند و در تاریخ مقرر برای اعزام به خدمت سربازی اقدام نمایند. در صورتی که پس از اعلام نتایج نهایی دانشگاه ، جزو پذیرفته شدگان باشند برای آنها ایست خدمتی صادر می شود و می توانند با گرفتن مرخصی از سازمان نظام وظیفه ، برای ثبت نام در دانشگاه قبولی اقدام نمایند و باقی مانده سربازی خود را پس از فارغ التحصیلی بگذرانند.

مرتبط بخوانید : تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه آزاد

تحصیل همزمان با سربازی از طریق طرح سرباز دانشجو

تحصیل همزمان با خدمت سربازی از طریق طرح سرباز دانشجو امکان پذیر است ولی این طرح فقط در دانشگاه علمی کاربردی برگزار می شود. سربازان در حال خدمت که علاقه مند هستند همزمان با سربازی خود ، تحصیلات دانشگاهی نیز بگذرانند می توانند در طرح سرباز دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند. سپس در رشته‌ مورد علاقه خود مدرک کاردانی یا کارشناسی دریافت نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه 1402 - راهنمای تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

با توجه به اینکه شرایط تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور وجود ندارد ، طرح سرباز دانشجو دانشگاه علمی کاربردی بسیار پر متقاضی شده‌ است که معمولا یکبار در سال برگزار می شود. علاقه مندان برای ثبت نام در این طرح باید به سامانه ساتب مراجعه نمایند و زمان ثبت نام نیز از اواخر بهمن ماه حداکثر تا هفته اول اسفندماه هر سال می باشد.

برخی از پر متقاضی ترین رشته‌ های طرح سرباز دانشجو دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر هستند :

  • جوشکاری
  • مکانیک – ماشین افزار
  • مکانیک خودرو
  • برق – برق صنعتی
  • الکترونیک – الکترونیک صنعتی
  • صنایع چوبی – تولید مبلمان
  • دامپروری – پرورش صنعتی طیور
  • باغبانی – تولید محصولات گلخانه ای
  • گردشگری
  • مترجمی عمومی زبان انگلیسی
  • مدیریت کسب و کار
  • و …

مرتبط بخوانید : تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد

سوالات متداول

  • آیا امکان تحصیل همزمان با سربازی در پیام نور وجود دارد ؟

خیر ، تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه پیام نور امکان پذیر نیست.

خیر ، حتی در رشته‌ های بدون کنکور پیام نور نیز امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد.

  • تحصیل همزمان با خدمت سربازی در کدام دانشگاه ها امکان پذیر است ؟

تحصیل همزمان با خدمت سربازی از طریق طرح سرباز دانشجو امکان پذیر است ولی این طرح فقط در دانشگاه علمی کاربردی برگزار می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر