از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تحصیل در رشته طب سنتی بدون کنکور 📞 راهنمای قبولی و تحصیل در طب سنتی بدون کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تحصیل در رشته‌ طب سنتی بدون کنکور

طب سنتی شامل تمامی اطلاعات پیرامون پیشگیری ، تشخیص و درمان کلیه بیماری‌ های جسمی ، ذهنی یا نا به هنجاری ‌های اجتماعی می باشد که از نسل ‌های گذشته به نسل جدید منتقل شده‌ است. طب سنتی در 3 شاخه طب سنتی ایرانی ، طب چینی و مکمل ، داروسازی سنتی در دوره دکتری تخصصی وزارت بهداشت و شاخه تاریخ علوم پزشکی در دوره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ارائه می شود. روش هابی پیش روی علاقه مندان به این رشته‌ قرار داده‌ شده‌ است که بتوانند دوره های آموزشی طب سنتی را بگذرانند. در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی شرایط و جزئیات تحصیل در رشته طب سنتی بدون کنکور بپردازیم. لطفا همراه ما باشید.

شما عزیزان میتوانید هر گونه سوال و ابهام خود را در خصوص شرایط  تحصیل در رشته‌ طب سنتی ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

تحصیل در رشته طب سنتی بدون کنکور

اگر بخواهید از طریق دانشگاه وارد رشته‌ طب سنتی شوید ، تنها راه تحصیل شرکت در کنکور سراسری و آزمون های وزارت بهداشت است که به دو صورت ممکن است :

  • شرکت در کنکور سراسری تجربی و کسب رتبه لازم برای قبولی در رشته‌ پزشکی یا داروسازی و پس از فارغ التحصیلی از این رشته‌ ها در دوره دکتری تخصصی وزارت بهداشت پزشکی برای تحصیل در شاخه طب سنتی ایرانی و طب سنتی چینی اقدام نمایید. همچنین برای تحصیل در شاخه داروسازی سنتی نیز باید در آزمون تخصص داروسازی وزارت بهداشت شرکت کنید.
  • راه دوم نیز این است که با مدرک لیسانس هر رشته‌ و دانشگاهی ، در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در شاخه تاریخ علوم پزشکی شرکت کنید که این روش تقریبا شرایط پذیرش آسان تری دارد.

ثبت نام در موسسات آموزشی طب سنتی

اگر امکان تحصیل در دانشگاه را ندارید ، می توانید در برخی از موسسات که در زمینه آموزش طب سنتی فعالیت می کنند ، ثبت نام کنید. در واقع ، تنها راه تحصیل در رشته‌ طب سنتی بدون کنکور ثبت نام در موسسات برگزاری دوره های آموزشی است. تعدادی از این موسسات زیر نظر وزارت بهداشت نیستند و باید بررسی های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که مدرکی که پس از پایان دوره های آموزشی به شما ارائه می شود ، معتبر است.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد مشهد 1402 📞 لیست رشته ها + شرایط ثبت نام

مدرکی که توسط این موسسات به شما ارائه می شود ، معادل مدرک کارشناسی نیست اما با این مدرک می توانید در آینده وارد بازار کار شوید و در فروشگاه های داروهای سنتی و برخی درمانگاه های طب سنتی به فعالیت بپردازید.

مراکز مجاز به برگزاری دوره های آموزشی و صدور گواهینامه طب سنتی

طبق اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تنها دو مرکز دانشکده های طب ایرانی و انجمن های علمی طب سنتی ایران ، مجاز به برگزاری دوره های آموزشی طب سنتی هستند و دارای گواهینامه معتبر در حوزه طب ایرانی می باشند. سایر مراکز برای برگزاری دوره های مذکور بایستی درخواست خود را در معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان مطرح کنند و در صورت اخذ مجوز ، می توانند به فعالیت در این زمینه بپردازند.

توصیه می شود برای اطلاع از تاریخ دقیق ثبت نام دوره های آموزشی طب سنتی در مراکز مجاز ارائه دهنده‌ و هم چنین اطلاع از اسامی مراکز غیر مجاز ، با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

مرتبط بخوانید : رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد انسانی

تحصیل در رشته طب سنتی بدون کنکور خارج از کشور

برخی از علاقه مندان به رشته‌ طب سنتی ترجیح می دهند که تحصیلات خود را در این زمینه در دانشگاه های خارج از کشور بگذرانند که دو کشور چین و هند دارای قدمت دیرینه و پیشینه قوی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی هستند و از گزینه های مناسب برای متقاضیان می باشند.

البته یادگیری زبان کشور ها و دوری از کشور کمی انتخاب را برای داوطلبان سخت تر می کند همچنین باید بدانید که دوره های آموزش طب سنتی در این کشورها بین 5 تا 7 سال به طول می انجامد و بایستی پیش از اقدام به تحصیل در این رشته‌ ، هزینه تحصیل و اقامتان را به مدت چند سال در نظر بگیرید.

در مورد تحصیل در رشته‌ طب سنتی بدون کنکور در خارج از کشور سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

تحصیل در رشته‌ های مشابه طب سنتی بدون کنکور دانشگاه آزاد

تحصیل در رشته‌ طب سنتی بدون کنکور - راهنمای قبولی و تحصیل در طب سنتی بدون کنکور

 

احتمالا این را هم بپسندید  مهندسی شیمی رشته تجربی - پذیرش در رشته مهندسی شیمی از رشته تجربی

تعدادی از رشته‌ های دانشگاه آزاد همچون گیاه پزشکی ، گیاهان دارویی و … به صورت بدون کنکور ارائه می شوند که از شاخه های پزشکی و نزدیک به رشته‌ طب سنتی هستند. البته بین این رشته‌ ها با رشته‌ طب سنتی تفاوت های بسیاری چه در زمان تحصیل و چه در زمان ورود به بازار کار وجود دارد. اما اگر نمی توانید در دوره های آموزشی طب سنتی شرکت کنید ، رشته‌ های معرفی شده‌ نیز به شما پیشنهاد می شوند که شرایط پذیرش آسان تری دارند.

ثبت نام رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز با ارائه مدرک دیپلم نظام جدید و نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی امکان پذیر است. با توجه به مدرک تحصیلی که داوطلب دارد ، وارد یکی از دوره های تحصیلی کاردانی پیوسته‌ ، کاردانی ناپیوسته‌ ، کارشناسی پیوسته‌ و کارشناسی ناپیوسته‌ خواهد شد.

مرتبط بخوانید : نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای – دریافت مدرک کلیه رشته‌ های فنی حرفه ای

تحصیل در رشته‌ های مشابه طب سنتی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

رشته‌ های کاردانی فنی حرفه ای گیاه پزشکی ، مهندسی فناوری گیاه پزشکی ، کارشناسی گیاه پزشکی ، کاردانی گیاهان دارویی و دارویاری به صورت بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شوند.

شما جهت ثبت نام در رشته‌ های مذکور دانشگاه علمی کاربردی حتی می توانید با مدرک دیپلم نیز اقدام کنید. علاقه مندان برای  ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی می توانند با مدرک دیپلم وارد دوره کاردانی و با مدرک فوق دیپلم وارد دوره کارشناسی ناپیوسته شوند. سپس بعد از دو سال تحصیل ، مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت و در رشته‌ شغلی خود به فعالیت بپردازند.

ثبت نام رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. دفترچه های راهنمای ثبت نام نیز در این سایت موجود است. علاقه مندان می بایست پس از مطالعه دفترچه و بررسی لیست رشته‌ های ارائه شده‌ ، ضمن واریز هزینه در سایت سنجش ثبت نام و انتخاب رشته‌ خود را انجام دهند.

سوالات شما

  • آیا رشته‌ طب سنتی در دانشگاه ارائه می شود ؟

خیر ، رشته‌ ای با عنوان طب سنتی در دانشگاه ها ارائه نمی شود.

  • چگونه در رشته‌ طب سنتی تحصیل کنیم ؟

تنها راه تحصیل در رشته طب سنتی بدون کنکور ثبت نام در موسسات برگزاری دوره های آموزشی است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 فرصت مجدد ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد ، فرصتی مجدد برای داوطلبانی است که بنا به …

28 نظر

  1. ندااحمدي

    درود به شما لطفا موسسات معتبر در تهران را معرفي كنيد كه با مدرك معتبر بشه وارد بازار كار شد ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. دوست عزیز لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا آدرس و شماره تماس تمام مراکز معتبر استان تهران به اطلاعتان رسانده شود.

  2. سلام. ممنون از توضیحاتتون. لطفا بفرمایید از رشته زیست شناسی سلولی مولکولی هم میتوان وارد این رشته شد و به عنوان پزشک نه دستیار فعالیت کرد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در تخصص رشته طب سنتی به عنوان پزشک ، فقط پزشكان عمومي و متخصصين مجاز به تحصیل هستند.

  3. سلام .من رشته روانشناسی تحصیل میکنم.میخواستم بدونم چطوری میتونم.وارد شاخه طب سنتی بشم وتحصیلات رو ادامه بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
      تماس از استان تـهران: 9092301611

      تماس از سراسر کشور: 9099071612

  4. سلام من رشتم انسانی دیپلم هستم چطور میشه رشته طب سنت دانشگاه بخونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. جهت دریافت مشاوره در این زمینه لطفاً با مشاوران ما تماس بگیرید. شماره های تماس در ابتدا و انتها همین صفحه موجود می باشد

  5. سلام من میخوام پزشک طب سنتی و سوزنی بشم
    اگر داروسازی بخوانم بعدش میتوانم وارد این رشته بشم؟
    اگر برای ادامه تحصیل داروسازی به چین برم تا طب سنتی سوزنی یاد بگیرم بورسیه میشه شد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دوست عزیز توصیه می شود برای راهنمای جامع تر با مشاوران ما تماس بگیرید. شماره های تماس در ابتدا و انتهای همین صفحه موجود است.

  6. سیده مهری پرهیز

    سلام ممنون از توضیحات کاملتون
    ممکنه بفرمایید کنکو وزارت بهداشت چه شرایطی داره و از چه طریقی باید اقدام کنیم؟ من لیسانس کامپیوتر دارم و میخوام از طریق دانشگاه وارد به رشته طب سنتی بشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. کنکور کارشناسی ارشد و دکتری وزارت بهداشت توسط سازمان سنجش پزشکی برگزار می شود و حتما باید برای ورود به رشته مورد تقاضا ، لیسانس رشته مرتبط داشته باشید.

  7. باسلام و عرض خسته نباشین .من کارشناسی میریت ورزشی دارم و ارشد فیزیولوژی ورزشی … اما باوجوداینکه خیلی فعالیت کردم هم اداره ورزش گیلان کار میکردم (که چون مثل بقیه اشون پارتی نداشتم و بیرونم انداختن بعدازچندسال)بعدازونم معلم ورزش غیرانتفاعی که کرونا بیکارم کرد . کلا زده شدم از جامعه مافیای ورزش ایران …. حالا میخوام کلا بذارمش کنار اما خانم هستم متولد1357 و42ساله .. به نظر شما اولا میتونم یعنی ادامه بدم و به دکترای طب سنتی امیدوار بشم؟ ثانیا حتما باید ارشد تاریخ طب ایران بگیرم؟ ((چند بار به شمارتون تماس گرفتم و میگه در شبکه موجود نمیباشد))

    • پاسخ با ما

      سلام دوست عزیز. به سوال مشابه شما در کامنت قبلی پاسخ داده شد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید لطفا با شماره 9099071612 تماس بگیرید.

  8. سلام من امسال دوازدهم تجربیم میخوام کنکور بدم و پزشک طب سنتی بشم. بهترین و معتبر ترین راهی که میتونم انتخاب کنم چیه؟(چه رتبه ای ،چه رشته ای،چه دانشگاهی؟)

    • پاسخ با ما

      سلام دوست عزیز. برای ورود به رشته طب سنتی دو راه پیش رو دارید :

      1) شرکت در کنکور سراسری تجربی و پذیرش در یکی از رشته های پزشکی یا داروسازی و پس از فارغ التحصیلی از این رشته ها شرکت در دوره دکتری تخصصی وزارت بهداشت پزشکی جهت تحصیل در شعب ایران و طب سنتی چین.

      2) شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رشته تاریخ علوم پزشکی با مدرک لیسانس در هر رشته و دانشگاه که پذیرش آسان تری دارد.

      اگر نیازمند راهنمایی بیشتری هستید ،حتما با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  9. میخواستم ببینم چجوری میتونم ثبت نام کنم و تحصیل در رشته طب سنتی بدون کنکور داشته باشم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی در خصوص شرایط تحصیل در رشته طب سنتی بدون کنکور با مشاوران ما تماس بگیرید.

  10. سلام من خانم خانه دار هستم
    دیبلم مدیریت خانواده دارم

    خیلی علاقه دارم به طب اسلامی
    گیاهان دارویی و فعالیت تو این حوزه
    باید چکار کنم اصفهان هستم جایی هست معرفی کنید برم

    ا

    • پاسخ با ما

      سلام دوست عزیز. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  11. سلام من دیپلم رشته کامپیوتر نظام جدید دارم آسونترین راه به ادامه تحصیل در رشته طب سنتی چی هست

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته طب سنتی بدون کنکور هستید ، توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

  12. سلام من دبیر زیست هستم میتونم از طریق آزمون وزارت طب سنتی قبول بشم و وارد دانشگاه بشم
    طب اسلامی با سنتی تفاوت داره و اینکه دانشگاه طب اسلامی داریم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در خصوص سوال خود ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

  13. مریم قماشی

    سلام،خدا قوت
    من مدرک مهندس شیمی مجموعه صنایع غذایی از دانشگاه شریف و کارشناسی ارشد رشته شیمی-فیزیک از دانشکاه کاشان دارم.ایا میتوانم دکترای طب سنتی ویا داروسازی طب سنتی شرکت کنم

  14. سلام من کارشناسی مهندسی مرتع و آبخیزداری رو دارم میخوام کارشناسی ارشد رو گیاهان دارویی بخونم امکانش هست؟

  15. سلام من لیسانس علوم حوزوی دارم…. آیا میتوانم در رشته طب سنتی در مقطع ارشد ادامه تحصیل بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر