از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 – هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1400 - هر آنچه باید بدانید

 

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 ، بیشتر از هر پایه ای ، دانش آموزان یازدهم را مخاطب خود قرار می دهد زیرا با توجه به حجم درس ها و زمان کم در سال دوازدهم ، اگر داوطلبان در مقطع یازدهم گام به گام با برنامه ریزی درسی پیش نروند ، آنطور که باید در کنکور موفق نمی شوند.

در ادامه این مطلب سعی داریم نحوه برنامه ریزی برای کنکور ریاضی و نکات مهم در آن را برای داوطلبان شرح دهیم.

نحوه برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401

در گام اول باید یک دفتر برنامه ریزی داشته باشید تا ساعت مطالعه ، غذا ، خواب و … را در آن ثبت کنید این دفتر به شما کمک خواهد کرد بین کارها و درس خواندن تعادل برقرار کنید و به ساعت مطالعه خوبی برسید.

در گام دوم برنامه ریزی ، باید به این نکته از خود واقف باشید که شما در طول روز چند ساعت می توانید به مطالعه بپردازید . اگر ساعت مطالعه شما ساعت بالایی است که مشکلی نیست ، اما اگر برای شروع از تعداد ساعت کم شروع می کنید باید در برنامه ریزی خود این نکته را جای دهید و هر روز نیم ساعت به ساعت مطالعه روز قبل اضافه کنید تا به حد متعادل مطالعه نسبت به رقیبان خود در روز برسید و سپس ساعت مطالعه خود را ثابت نگه دارید.

در گام سوم باید برنامه کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین کنید . برای مثال درس فیزیک ، دارای یک برنامه ماهانه ، یک برنامه هفتگی و یک برنامه روزانه است که باید تعیین کنید قصد دارید در این ماه کدام فصل و در یک هفته کدام مباحث و در روز کدام مبحث را مطالعه کنید این کار دید خوبی از بازه مطالعه درس ها به شما می دهد.

اصول مهم و بنیادی در برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401

شخصی سازی برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401

اگر خودتان یا مشاور برای شما برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 را انجام می دهد ، باید به توان شخصیتان در درس خواندن توجه کنید و برای شما قابل اجرا باشد. چرا که یک برنامه اغراق آمیز با ساعات طولانی که خارج از توان شما باشد و نتوانید آن را انجام دهید ، به مرور شما را نسبت به درس خواندن دلسرد می کند.

هدف گذاری و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

قبل از مطالعه یک درس باید این نکته را برای خود روش کنید که چه میزان وقت دارید و چه مباحثی را باید مطالعه کنید.

برای این کار بهتر است بودجه بندی دروس در کنکور ریاضی 1401 را بررسی کنید و به سراغ دروس با بودجه بندی بالا بروید و تعیین کنید برای هر درس چه میزان درصد در کنکور را در نظر دارید و سپس نسبت به آن مطالعه کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 - برنامه ریزی جامع برای قبولی در کنکور 1400

زمانی برای مرور درس های خوانده شده

درسی که یکبار خوانده شود ، در حافظه ی کوتاه مدت ذخیره می شود و اگر تا هفت روز مرور نشود بخش مهم آن از حافظه پاک می شود ، حتما در برنامه ریزی مرور روزانه ، هفتگی و ماهانه مطالبی را که خوانده ایدبگنجانید چرا که مرور به تسلط بیشتر شما و از یاد نرفتن مباحث از حافظه کمک می کند.

ایجاد تعادل و تنوع بین درس ها

یک نکته بسیار مهم در برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 ، رعایت تعادل بین دروس است چرا که در کنکور ریاضی ، ضرایب دروس تخصصی و عمومی با یکدیگر متفاوت می باشند و ساعت مطالعه برای هر درس با توجه به ضریب آن باید تعیین شود.

توجه داشته باشید برای موفقیت در کنکور نباید درسی را حذف کنید و در برنامه روزانه خود تنوع داشته باشید و برای هر درسی با توجه به ضریب و بودجه بندی آن ، ساعتی برای مطالعه تعیین کتید.

رعایت سرفصل ها و دروس پیش نیاز

گاهی برای یادگیری یک مطلب نیاز است مطالبی از سال های گذشته را یاد داشته باشیم ، پس بهتر است در برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 این نکته را رعایت کنید تا در فهم مباحث جدید دچار مشکل نشوید.

برنامه ریزی کنکور ریاضی 1401 در بازه های زمانی متفاوت 

تابستان

حجم دروسی که برای کنکور ریاضی 1401 باید مطالعه کنید ، شامل مباحث سال دهم ، یازدهم ، و دوازهم می باشد و مسلما برای کسب موفقیت در این آزمون درس خواندن در سال دوازدهم و شروع از مهر ، میسر نخواهد بود و بهتر است در تابستان 99 مقطع دهم و یا یازدهم مطالعه شود و نکات تست زنی و برنامه ریزی فرا گرفته شود و از مهر با پایه قوی ، تمرکز بر روی یادگیری سال دوازدهم باشد .

در اواخر شهریور برای آگاهی از میزان تسلط خود بر دروسی که مطالعه کرده اید حتما در برنامه ریزی زمانی برای جمع بندی قرار دهید و در آزمون های آزمایشی جمع بندی پایه شرکت کنید.

نیمسال اول

در این دوره سه ماهه از برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 ، باید دقت کنید ضمن یادگیری دروس نیمسال اول دوازدهم ، یکی از پایه های دهم و یازدهم که در آن ضعیف تر هستید را نیز انتخاب کنید و به صورت موازی با دهم و یا یازدهم پیش بروید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی هفتگی برای کنکور / بهترین برنامه ریزی هفتگی برای کنکور امسال

در انتهای نیم سال اول ، در دوران امتحانات سال دوازدهم را حتما به صورت تشریحی و تستی جمع بندی کنید و پس از آن در دوره ده روزه دروس پایه ای که مطالعه کرده اید را جمع بندی کرده و در آزمون های آزمایشی شرکت کنید.

نیمسال دوم

در این نیم سال ، باید دروس نیم سال دوم دوازدهم را فرا بگیرید و اگر در نیم سال اول سال دهم را مطالعه کرده اید حال یازدهم را مطالعه کنید و یا برعکس.

در اواسط نیم سال دوم دوران طلایی عید نوروز زمانی برای جمع بندی و مرور درس هاست ، سپس در ایام امتحانات زمان جمع بندی نیم سال دوم دروس دوازدهم و پس از امتحانات زمان جنع بندی کلی و شرکت در آزمون های آزمایشی جامع می باشد.

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 با پایه های درسی متفاوت

قبل از برنامه ریزی سعی کنید در یک آزمون تعیین پایه شرکت کنید تا از میزان تسلط خود بر دروس آگاه شوید و نسبت به آن ساعت مطالعه خود را تعیین کنید.

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 برای داوطلبان با پایه درسی قوی

داوطلبانی که در طول سال دهم و یازدهم هم مطالب را به صورت تشریحی خوب فرا گرفته اند و هم با تکنیک های تست زنی و آزمون های آزمایشی آشنا هستند ، با مرور مطالب و تست زدن بیشتر می توانند سرعت عمل خود را در حل سوالات افزایش دهند و همینطور می توانند بخشی از مطالب سال دوازدهم را پیش خوانی کنند.

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 برای داوطلبان با پایه درسی متوسط

داوطلبانی که سال دهم و یازدهم را به صورت تشریحی ، خوب فرا گرفته اند برای کسب نتیجه ایده آل باید در تابستان با مرور مباحث و یادگیری اصول و تکنیک های تست زنی و شرکت در آزمون های آزمایشی ، پایه ی خود را برای فراگیری سال دوازهم تقویت کنند.

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1401 برای داوطلبان با پایه درسی ضعیف

داوطلبانی که پایه درسی آنها ضعیف است به هیچ وجه نباید سه ماه تابستان را از دست دهند و سعی کنند به صورت فشرده با اراده ، دروس تخصصی دهم و یازدهم به همراه یک درس عمومی مثل زبان را به طور کامل و به صورت مفهومی مطالعه کنند و تست بزنند.

در مطلب بالا نکات مربوط به برنامه ریزی ذکر شد اما اگر فکر می کنید برنامه ریزی که تمام درس ها و مباحث را پوشش دهد کار دشواری است می توانید با مشاورین پاسخ با ما تماس حاصل بفرمایید و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر

رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر – طبق قبولی های 1400 و 99

  می خواهید در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی پذیرفته شوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر