از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار رشته شیعه شناسی – معرفی جامع و بازار کار شیعه شناسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته شیعه شناسی

 

شیعه شناسی شاخه ای از علوم اسلامی می باشد که به طور تخصصی به مطالعه و آشنایی با دنیای شیعیان می پردازد. در این رشته تحصیلی اقوام گوناگون شیعه از صدر اسلام تاکنون مورد مطالعه بوده و وضعیت آن ها از لحاظ محل های سکونت ، علوم و اصول اعتقادی و دانش های اختصاصی بررسی می گردد. در واقع در رشته شیعه شناسی سعی بر این است که با استفاده از دانشی که از علوم اسلامی کسب می شود و نیز اطلاع از شرایط زندگی شیعیان به نوعی بین این دسته از اطلاعات ارتباط برقرار گردد. در ادامه بیشتر به شرح جزئیات بازار کار رشته شیعه شناسی خواهیم پرداخت.

بازار کار رشته شیعه شناسی

فارغ التحصیلان رشته شیعه شناسی  می توانند در تمامی زمینه های شغلی مرتبط با معرفی اهل بیت (ع) به اشتغال بپردازند. این زمینه ها کارهایی از قبیل تدریس ، مشاور علمی اسلامی ، نویسندگی ، ترجمه و تالیف کتب  را شامل می شود.

در نتیجه این افراد می توانند در تمامی مراکز آموزشی ، پژوهشی ، دینی و اسلامی و فرهنگی مانند انتشارات ، صدا و سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استخدام شوند.

همچنین با ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند به تدریس در دانشگاه ها نیز مشغول گردیده و یا در وزارت خانه های مختلف کشور استخدام شوند.

اهداف رشته شیعه شناسی

همانطور که در مقدمه نیز اشاره گردید ، این رشته تحصیلی دو بعد علمی دارد. یکی از این ابعاد دانش های مربوط به زمینه های اسلامی و معرفتی می باشد و بعد دیگر به علوم اجتماعی می پردازد. به همین منظور واحد های درسی آن نیز با دو رویکرد اسلامی و اجتماعی تنظیم گردیده اند تا فراگیران این علم بتوانند بین افراد مختلف این مذهب با استفاده از روش هایی که می شناسند ارتباط و همبستگی بیشتری ایجاد نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  درآمد فیزیوتراپی ✨ آینده شغلی فیزیوتراپی - راهنمای کامل

اهداف علمی رشته شیعه شناسی شامل مطالعات کارشناسی شده در رابطه با اجتماعات شیعه ، آشنایی با دروس مورد تایید اهل بیت (ع) ، آشنا شدن با دانش هایی که شیعیان آن ها را تبیین نموده اند و اینکه چه تفکراتی اختصاصا در شیعیان وجود دارند و خیلی  مسائل دیگر از این دست می باشند.

نحوه ورود به رشته شیعه شناسی

رشته شیعه شناسی از زیر شاخه های علوم اسلامی و در زیرگروه علوم انسانی می باشد. دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت بدون کنکور و با آزمون ورودی در این رشته پذیرش دانشجو دارد. همچنین دوره های مجازی و غیر حضوری نیز در این رشته تحصیلی ارائه می گردند.

لازم به ذکر است که این دانشگاه اعلام کرده است که این دوره عمومی بوده و به طلاب اختصاص ندارد.

در دانشگاه ادیان و مذاهب امکان ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس شیعه شناسی در سه گرایش تاریخ شیعه ، کلام شیعه و فرق شیعه نیز به صورت پذیرش بدون کنکور مهیا می باشد.

همچنین فارغ التحصیلان رشته شیعه شناسی امکان ادامه تحصیل در سایر رشته های علوم اسلامی را نیز خواهند داشت.

واحد های درسی مرتبط به بازار کار رشته شیعه شناسی

طول دوره کارشناسی رشته شیعه شناسی 4 الی 5 سال می باشد. در این دوره 167 واحد نظری و عملی ارائه می شود که هر واحد نظری در 16 و هر واحد عملی در 32 ساعت تدریس خواهد شد. شرح دروس مرتبط با بازار کار رشته شیعه شناسی به صورت زیر می باشند :

  • 32 واحد حوزوی
  • 21 واحد عمومی
  • 54 واحد مشترک
  • 60 واحد تخصصی
احتمالا این را هم بپسندید  رشته معارف اسلامی و علوم قرآنی - معرفی جامع و بازارکار معارف اسلامی و علوم قرآنی

همانطور که گفته شد دروس این رشته از بین علوم اسلامی و با رویکرد اجتماعی تنظیم شده اند.

برای آشنایی بیشتر با جنبه های علمی و بازار کار رشته شیعه شناسی با مشاوران پاسخ با ما تماس حاصل نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه 1402 📞 لیست کامل بودجه بندی

  کنکور سراسری دی ماه در دی ماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان دوازدهمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر