از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته مجازی | انتخاب رشته مجازی 1401 راهنمای جامع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته مجازی | انتخاب رشته مجازی 99 راهنمای جامع

 

انتخاب رشته مجازی 1401 برای انتخاب رشته های بدون کنکور و با کنکور کاربرد دارد و داوطلبان جهت اطلاع از وضعیت قبولی خود و بررسی شانس پذیرشی که دارند ،  می توانند از نرم افزار انتخاب رشته مجازی که برای هر یک از دوره های بدون آزمون و با آزمون اختصاص یافته است ، استفاده کنند.

در این روش انتخاب رشته ، از طریق یک نرم افزار انجام می گیرد و لزوم مراجعه حضوری به مشاوره کنکور سراسری کاهش می یابد زیرا در سامانه مجازی ، نمره و رتبه شما با داوطلبان سال های گذشته مقایسه می شود و تعداد بسیار زیادی رشته که در آن ها شانس پذیرش دارید ، به شما معرفی می شود.

در این مطلب به بررسی سایت اینترنتی سازمان سنجش برای انتخاب رشته کنکور سراسری ، کنکور دانشگاه آزاد و ثبت نام رشته های بدون کنکور پرداخته شده است.

سامانه مجازی کنکور سراسری 1401  

انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 احتمالا در اواسط مرداد ماه آغاز می شود و معمولا انتخاب رشته مجازی نرم افزار سازمان سنجش دو الی سه روز قبل از شروع انتخاب رشته در سایت sanjesh.org فعال می شود.

داوطلبانی مجاز به استفاده از سامانه مجازی سازمان سنجش هستند که برای آن ها کارنامه صادر شده است و بر اساس کارنامه در دوره های مختلف روزانه ، نوبت دوم و … مجاز به انتخاب رشته شده اند.

در سیستم مجازی سازمان سنجش داوطلب با درج رتبه در سهمیه خود و انتخاب استان ها و دانشگاه های مد نظرش ، می تواند از رشته هایی که در آن ها شانس پذیرش دارد ، مطلع گردد.

البته برای وارد شدن به سامانه انتخال رشته مجازی کنکور سراسری باید هزینه ای را از طریق خرید کارت اعتباری در همان سایت سنجش ، واریز نمایید و اگر در چند گروه آزمایشی شرکت کرده اید ، می توانید برای هر یک از آن ها یک هزینه جداگانه واریز و انتخاب رشته را انجام دهید.

انتخاب رشته سازمان سنجش فقط برای دانشگاه های سراسری از جمله روزانه ، نوبت دوم ، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و  پیام نور کاربرد دارد و در این سامانه ثبت نام مجازی مربوط به دانشگاه آزاد انجام نمی گیرد.

لازم به ذکر است که شما می توانید در سیستم مجازی ، استان ها و دانشگاه های مد نظر خود را انتخاب کنید و یا می توانید با جستجوی رشته یا رشته های مورد علاقه خود ، از دانشگاه هایی که آن رشته را ارائه داده اند آگاهی یابید.

لیست پیشنهادی انتخاب رشته مجازی 1401

انتخاب رشته مجازی انتخاب رشته مجازی 99 راهنمای جامع

 

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام 1402 📞 زمان ، شرط معدل و مراحل ثبت نام بدون کنکور آزاد

نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش مطابق با آخرین تغییرات اعمال شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور است و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و شرایط و و ضوابطی که هر دانشگاه برای جذب دانشجو ملاک قرار داده ، در این سامانه لحاظ شده است.

لیستی که سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش به داوطلب پیشنهاد می دهد شامل 4 دسته رشته به صورت زیر است :

مرتبط بخوانید : تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان – تراز لازم قبولی دانشگاه فرهنگیان

شانس پذیرش کم 

طبق مقایسه رتبه اکتسابی داوطلب در کارنامه کنکور با رتبه داوطلبان سال های گذشته رشته های با شانس پذیرش کم که فاصله زیادی با رتبه داوطلب دارد ، در دسته اول رشته های پیشنهادی قرار می گیرد که با رنگ قرمز مشخص است. داوطلب می تواند به صورت خوش بینانه حدود 15 درصد فرم انتخاب رشته خود را از رشته های با شانس پذیرش کم انتخاب کند.

شانس پذیرش متوسط 

در رشته های با شانس پذیرش متوسط رتبه داوطلب تا حدودی مطابق با رتبه لازم برای پذیرش در آن رشته و دانشگاه است و این دسته از رشته ها مهم ترین بخش فرم انتخاب رشته کنکور سراسری است و حدود 50 درصد فرم انتخاب رشته اصلی را با رشته هایی که در آن ها شانس پذیرش متوسط دارید ، انتخاب کنید.

رشته های با شانس پذیرش متوسط به رنگ طوسی در سامانه انتخاب رشته مجازی رایگان نمایش داده می شود.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته مجازی چیست ؟ راهنمای انتخاب رشته مجازی

شانس پذیرش زیاد 

رشته  هایی که در آن ها شانس پذیرش داوطلب زیاد است یعنی رتبه داوطلب بهتر از رتبه لازم برای قبولی در آن هاست و احتمالا قبولی بالا تر از 80 درصد را در آن رشته ها دارد. 20 درصد سوم فرم انتخاب رشته با رشته هایی که در آن ها احتمال قبولی زیاد دارد ، تکمیل کنید.

رشته هایی که داوطلب در آن ها شانس پذیرش زیاد دارد ، به صورت سبز کم رنگ در نرم افزار انتخاب رشته سنجش مشخص شده است.

شانس پذیرش حتمی

رشته های با شانس پذیرش حتمی که با سبز پر رنگ مشخص شده اند شانس قبولی داوطلب 100 درصد است مثلا داوطلبی که رتبه 500 تجربی را کسب کرده است در رشته پرستاری شیراز شانس قبولی 100 درصد را دارد.

سامانه انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه در سایت مجازی سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد بررسی نمی شود احتمالا این دانشگاه سامانه جداگانه ای را برای رشته های خود فعال کند.

البته برای سال 1401 هنوز مشخص نشده است که آیا دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته مجازی دارد یا خیر ولی در صورت وجود این نرم افزار برای دانشگاه آزاد ، احتمالا مشابه با نرم افزار سازمان سنجش می باشد با این تفاوت که بر اساس رتبه کشوری داوطلب ، لیستی از رشته های با شانس قبولی را ارائه دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  فیزیوتراپی دانشگاه آزاد بدون کنکور - هر آنچه باید بدانید

توصیه می شود با پیگیری مطالب سایت pasokhbama.com از آخرین تغییرات مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطلع گردید تا در صورت فعال شدن سامانه مجازی ، با کمک مشاوران تلفنی مرکز “پاسخ با ما” برای دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته را به صورت مجازی انجام دهید.

انتخاب رشته مجازی بدون کنکور

حدود 85 درصد از رشته های دانشگاه های سراسری به صورت بدون کنکور و بر اساس معدل ارائه می گردد و داوطلبان می توانند با ارائه مدرک فارغ التحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در این رشته ها که تنوع زیادی هم دارند ، ثبت نام کنند.

انتخاب رشته مجازی 1401 برای رشته های بدون کنکور نیز در دسترس داوطلبان قرار می گیرد و داوطلب می تواند با ثبت معدل خود در سامانه ، حدود 100 رشته را که مطابق با معدلش شانس قبولی دارد را مشاهده کند.

انتخاب رشته مجازی بدون کنکور همانند انتخاب رشته کنکور سراسری کاملا دقیق و مطابق با نمرات و رتبه های داوطلبان قبول شده در سال گذشته می باشد و هیچ گونه خطا در رشته هایی که به داوطلب پیشنهاد می دهد  ، وجود ندارد.

در انتها لازم است بگوییم که با وجود آنکه سیستم مجازی سازمان سنجش اطلاعات دقیقی را به داوطلب ارائه می دهد و به او در تصمیم گیری بسیار کمک می کند ، اما بد نیست در کنار این نرم افزار از تجربیات یک مشاور تحصیلی توانمند نیز استفاده کنید تا در انجام یک انتخاب رشته بدون نقص و احتمال قبولی بالا ، شما را راهنمایی کند.

مرتبط بخوانید : چرا به مصاحبه فرهنگیان دعوت نشدم ؟ راهنمای کامل

اگر فرصت لازم و هزینه کافی را برای دریافت مشاوره کنکور 1401 ندارید ، می توانید از خدمات مشاوره تلفنی انتخاب رشته بهره مند شوید. مشاوران مرکز مشاوره “پاسخ با ما” آماده ارائه خدمات تلفنی با کیفیت بالا و هزینه بسیار کم تر در زمینه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و رشته های بدون کنکور می باشند.

سوالات متداول

  • انتخاب رشته مجازی چیست ؟

انتخاب رشته مجازی برای داوطلبان کنکوری اجرا می شود تا از طریق آن بتوانند شانس قبولی خود را تخمین بزنند.

  • برای انتخاب رشته مجازی به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

برای انجام انتخاب رشته مجازی می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 فرصت مجدد ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد ، فرصتی مجدد برای داوطلبانی است که بنا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر