از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 📞 زمان و راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

اگر دانشگاه فرهنگیان تصمیم به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کند ، شما علاقه مندان باید اقدام به انتخاب رشته‌‌ نمایید. انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به صورت اینترنتی انجام شده‌ و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور است. متقاضیان واجد شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، می توانند از طریق این سایت اقدام به انتخاب رشته‌‌ کنند و پس از حضور در مصاحبه و کسب نمره قبولی در این مرحله ، پذیرش آنها نهایی می شود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای انتخاب رشته‌‌ در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان راهنمایی کنیم.

برای راهنمایی کامل در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402

برای انتخاب رشته‌ تکميل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید در زمان مقرر اقدام نمایید. برای سال 1402 هنوز تاریخ دقیق تکميل ظرفیت این دانشگاه مشخص نیست اما پیش بینی می شود مشابه با دوره های قبل ، حداکثر تا بهمن ماه اجرا شود و داوطلبان به مدت یک هفته فرصت خواهند داشت برای ثبت نام و انتخاب رشته‌ اقدام نمایند. توصیه می کنیم برای پیگیری اخبار دقیق برگزاری تکميل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، با مشاوران ما در ارتباط باشید و با شروع شدن انتخاب رشته‌ ، از ثبت نام جا نمانید.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

نحوه انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

نحوه شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می باشد. در این سامانه لینک دانلود دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت قرار داده‌ می شود تا شما با مطالعه آن از لیست رشته‌ های ارائه شده‌ مطلع گردید. نکته ای که در خصوص شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید بدانید این است که دانشگاه مذکور به صورت بومی دانشجو پذیرش می کند و شما در صورتی امکان انتخاب رشته‌ خواهید داشت که واحدهای فرهنگیان بومی شما ، رشته‌ ها را ارائه کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

پس در زمان بررسی دفترچه انتخاب رشته‌ تکميل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید رشته‌ های ارائه شده‌ در دانشگاه فرهنگیان استان خود را مشاهده‌ نمایید. در صورت عدم ارائه رشته‌ در این دانشگاه ها ، امکان ثبت نام نخواهید داشت.

جهت انتخاب رشته‌ ، ابتدا باید در سایت سنجش هزینه بپردازید و سریال اعتباری دریافت نمایید. سپس فرم انتخاب رشته‌ را با کد رشته‌ های استخراج شده‌ از دفترچه ، تکمیل کنید. تعداد انتخاب های شما احتمالا محدود خواهند بود زیرا رشته‌ های ارائه شده‌ در مرحله تکمیل ظرفیت علاوه بر اینکه محدود هستند ظرفیت پذیرش کمی هم دارند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

شرایط لازم برای انتخاب رشته‌‌ تکمیل ظرفیت فرهنگیان

برای شرکت در انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت فرهنگیان می بایست دارای شرایط لازم باشید. این شرایط شامل شرط سنی ، شرط معدل ، شرط تراز و رتبه کنکور و … هستند.

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای تکمیل ظرفیت ، همان شرط معدل کل دیپلم 14 و بالاتر است و اگر معدل کل دیپلم شما کمتر از 14 است ، مجاز به ثبت نام نیستید. همچنین شرط سنی این دانشگاه حداکثر سن 24 سال تمام است و دارندگان سن بیشتر ، اجازه انتخاب رشته‌ ندارند.

ترازی که شما را مجاز به انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت فرهنگیان می کند ، تراز 6500 و بالاتر می باشد و اگر تراز کمتری دارید ، امکان ثبت کد رشته‌ ها را نخواهید داشت. البته دارا بودن تراز 6500 و بالاتر نیز به معنای پذیرش قطعی نیست و فقط شما را مجاز به انتخاب رشته‌ می نماید. بعد از انتخاب رشته‌ اگر تمام شرایط را داشته باشید ، برای مصاحبه دعوت خواهید شد.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد - مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، مراحل مصاحبه شفاهی و معاینات پزشکی در بخش های چشم ، گوش ، اعصاب و روان و … طی می شود تا داوطلب از هر نظر دارای نمره قبولی باشد. در نهایت اگر موفق به کسب نمره قبولی شوید ، پذیرش شما نهایی خواهد شد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت چیست – راهنمای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها

سوالات شما

  • زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در چه تاریخی است ؟

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هنوز مشخص نشده‌ است اما در صورت برگزاری ، حداکثر تا بهمن ماه اجرا خواهد شد.

  • برای انتخاب رشته‌‌ تکمیل ظرفیت فرهنگیان به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، سایت سازمان سنجش می باشد.

  • آیا انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت فرهنگیان هزینه دارد ؟

بله قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته‌‌ ، باید هزینه مربوطه را در سایت سنجش بپردازید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر