از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته برای غایبان کنکور 1402 – آیا غایبان کنکور می توانند انتخاب رشته کنند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته برای غایبان کنکور

 

کنکور سراسری در دو نوبت از سال و در ماه های دی و تیر برگزار می گردد و داوطلبانی که ثبت نام را در سایت سنجش انجام داده اند ، می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و در جلسه آزمون حاضر شوند. بعضی از داوطلبان بنا به دلایلی در آزمون حاضر نمی شوند و جزو غایبین می شوند. این دسته از داوطلبان سوال می کنند که آیا می توانند انتخاب رشته کنکور را انجام دهند ؟ انتخاب رشته برای غایبان کنکور موضوعی است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد لطفا با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور ، مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما داوطلبان عزیز هستند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا غایبان کنکور می توانند انتخاب رشته کنند

انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه و تیرماه در مردادماه انجام خواهد شد و داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری را انجام دهند باید از طریق سایت سنجش اقدام نمایند همچنین انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org انجام می شود.

داوطلبان برای انجام انتخاب رشته باید کارنامه اولیه را ملاک قرار دهند ، در کارنامه دانشگاه های مجاز به انتخاب رشته درج شده است و داوطلب طبق رتبه ای که به دست آورده است فقط می تواند در دانشگاه های مجاز انتخاب رشته نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته

انتخاب رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی نیز با انتخاب رشته کنکور به صورت مشترک می باشد و داوطلبان می توانند 150 انتخاب خود را از میان این رشته ها اولویت بندی کنند. همچنین غایبان کنکور مجاز به انتخاب رشته هستند و می توانند در هر گروه آزمایشی که تمایل دارند ، رشته های بر اساس سوابق تحصیلی را حداکثر در 150 کد رشته محل ، انتخاب کنند.

مرتبط بخوانید : چگونه انتخاب رشته کنیم

زمان انتخاب رشته برای غایبان کنکور

زمان انتخاب رشته برای غایبان کنکور همزمان با انتخاب رشته سایر داوطلبان می باشد. سازمان سنجش آموزش کشور ، زمانبندی دقیق انتخاب رشته را در سایت خود اعلام می نماید و داوطلبان فقط در مهلت تعیین شده فرصت خواهند داشت که انتخاب رشته را انجام دهند. البته معمولا مهلت انتخاب رشته به مدت 2 تا 3 روز نیز تمدید می شود اما توصیه ما این است که در مهلت اولیه اعلام شده اقدام به انتخاب رشته کنید.

نحوه انتخاب رشته برای غایبان کنکور

نحوه انتخاب رشته غایبان کنکور بدین صورت است که ابتدا باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از سایت سنجش دانلود کنند و رشته محل های ارائه شده را مورد بررسی قرار دهند. این دسته از داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری شامل دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی و … باید به سایت سنجش مراجعه نمایند که به نشانی sanjesh.org در دسترس می باشد همچنین برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت azmoon.org اقدام نمایند.

داوطلبان مجاز هستند که 150 کد رشته محل سراسری و 100 کد رشته محل دانشگاه آزاد را انتخاب کنند ضمن اینکه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید هزینه آن نیز پرداخت شود.

مرتبط بخوانید : آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد

ثبت نام در رشته های بدون کنکور برای داوطلبان غایب آزمون سراسری

اگر در کنکور سراسری شرکت نکرده اید و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه روزانه و رشته های با کنکور نیستید ، شما می توانید به صورت بدون کنکور در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، آزاد و … ثبت نام کنید. رشته های بدون کنکور تنوع زیادی دارند و می توان گفت به جزء رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی ، تمام رشته ها از گروه های ریاضی و فنی مهندسی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، علوم پایه ، هنر ، زبان و کشاورزی ، بدون کنکور می باشند و شما با ارائه سوابق تحصیلی خود به راحتی می توانید پذیرش بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 60000 تجربی کجا قبول میشم 📞 راهنمای قبولی با رتبه 60000 تجربی

برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور سراسری باید همزمان با انتخاب رشته کنکور اقدام نمایید و برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز که به صورت مجزاست ، می بایست از سایت azmoon.org پیگیری نمایید.

مرتبط بخوانید : سهمیه های کنکور دی ماه 

سوالات شما

  • آیا غایبان کنکور مجاز به انتخاب رشته هستند ؟

بله غایبان کنکور می توانند در انتخاب رشته آزمون سراسری شرکت کنند.

  • نحوه انتخاب رشته غایبان کنکور به چه صورت می باشد ؟

انتخاب رشته غایبان کنکور در سایت سازمان سنجش برای دانشگاه های سراسری و در سایت azmoon.org برای دانشگاه آزاد انجام می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر