از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اعتراض به نتایج آزمون وکالت 📞 اعتراض به نتایج آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

اعتراض به نتایج آزمون وکالت

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت ممکن است بعضی از داوطلبان نسبت به نتیجه ای که برای آنها صادر شده‌ است اعتراض داشته باشند و بخواهند درخواست اعتراض خود را به ثبت برسانند. نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری را سازمان سنجش منتشر می کند و داوطلبان با استفاده از مشخصات داوطلبی خود می توانند کارنامه شان را دریافت نمایند. بر روی کارنامه درصد دروس اکتسابی و نمره نهایی درج شده‌ است که می توان نسبت به این مندرجات اعتراض داشت. در ادامه این مطلب ، جزئیات بیشتری از زمان و نحوه اعتراض به نتایج آزمون وکالت 1402 ارائه خواهد شد. لطفا با ما همراه باشید.

اگر برای اعتراض به نتایج ازمون وکالت نیازمند راهنمایی هستید ، با مشاوران ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون وکالت وجود دارد

آزمون وکالت هر ساله توسط کانون وکلای دادگستری برگزار می شود و مسئولیت ثبت نام و اعلام نتایج این آزمون به عهده سازمان سنجش آموزش کشور است. ظرفیت پذیرش آزمون وکالت محدود است و هر ساله کمتر از 5 هزار نفر پذیرفته می شوند بنابراین رقابت میان شرکت کنندگان سنگین است و تنها داوطلبانی که حد نصاب قبولی را به دست آورند موفق به ورود در مراحل بعدی آزمون خواهند شد.

نتایج آزمون وکالت به فاصله چند هفته پس از برگزاری آزمون ، در سایت سازمان سنجش قرار داده‌ خواهد شد و داوطلبان با استفاده از اطلاعاتشان می توانند کارنامه خود را دریافت نمایند. اطلاعاتی که بر روی کارنامه درج می شوند شامل نمره خام اکتسابی در هر یک از دروس ، نمره تراز کل ، رتبه اکتسابی ، نوع سهمیه و نام کانون است.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه ثبت نام آزمون وکالت 1401 - نحوه پرداخت و خرید کارت

داوطلبان در صورت مشاهده کارنامه و اعتراض به هر یک از مندرجات آن می توانند اعتراض داشته باشند. ممکن است سهمیه یا نام کانون اشتباه درج شده‌ باشد و یا اینکه داوطلب احتمال دهد در محاسبه درصد دروس اکتسابی او اشتباهی رخ داده‌ است. در هر صورت ، این امکان فراهم است که نسبت به کارنامه خود اعتراض ثبت کنند.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام آزمون وکالت

زمان اعتراض به نتایج آزمون وکالت 1402

فرصت زیادی برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون وکالت وجود ندارد و متقاضیان می توانند حداکثر تا 5 روز پس از مشاهده نتایج آزمون ، اعتراض خود را مطرح نمایند. با توجه به اینکه نتایج آزمون در اواخر شهریورماه اعلام می گردد ، فرصت اعتراض به نتایج تا اوایل مهرماه فراهم می باشد.

مرتبط بخوانید : فرق آزمون وکالت قوه قضاییه با دادگستری

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون وکالت

اعتراض به نتایج آزمون وکالت

متقاضیان اعتراض به نتایج آزمون وکالت می بایست در سایت سازمان سنجش درخواست خود را ثبت کنند. برای مطرح کردن اعتراض ابتدا باید در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش عضویت ایجاد نمایید و از بخش “ارسال درخواست” مراحل را پیش بروید.

برای عضویت در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش نیاز است که ایمیل خود را درج نمایید و پس از اینکه نام کاربری و رمز عبور به ایمیل شما ارسال شد ، گزینه ورود به سیستم را انتخاب کرده‌ و وارد بخش ارسال درخواست شوید. بدون ایجاد عضویت ، امکان ثبت درخواست وجود نخواهد داشت و حتما باید دارای نام کاربری و رمز عبور باشید.

اعتراض به نتایج آزمون وکالت اعتراض به نتایج آزمون وکالت

داوطلبانی که قبلا در سایت عضویت ایجاد کرده‌ اند ، لزومی به ایجاد عضویت در سایت ندارند و می توانند با همان اطلاعات کاربری قبلی خود ، وارد بخش ارسال درخواست شوند. بعد از عضویت و ارسال درخواست ، اعتراض شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پاسخ آن حداکثر تا 72 ساعت آینده اعلام می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1402 - لیست کامل شرایط

در متن درخواست اعتراض به کارنامه آزمون وکالت حتما باید مشخصاتی همچون کد ملی ، شماره داوطلبی ، نام و نام خانوادگی خود را ذکر نمایید. همچنین متن نامه باید کاملا واضح و دارای دلایل موجه و منطقی باشد.

مرتبط بخوانید : زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه

سوالات شما

  • آیا اعتراض به نتیجه آزمون وکالت امکان پذیر است ؟

بله داوطلبانی که در آزمون وکالت شرکت کرده‌ اند و نسبت به نتیجه آن اعتراض دارند می توانند درخواست خود را مطرح کنند.

  • زمان اعتراض به نتایج آزمون وکالت 1402 در چه تاریخی می باشد ؟

اعتراض به نتیجه آزمون وکالت حداکثر تا 5 روز پس از انتشار کارنامه امکان پذیر است.

  • نحوه اعتراض به نتیجه آزمون وکالت به صورت حضوری است یا اینترنتی ؟

برای ثبت تقاضای اعتراض به کارنامه آزمون وکالت خود باید در سایت سازمان سنجش اقدام کنید و لزومی به مراجعه حضوری نیست.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت وکالت

تکمیل ظرفیت وکالت 1402 📞 آیا تکمیل ظرفیت وکالت برگزار خواهد شد

تکمیل ظرفیت وکالت در شرایطی که ظرفیت پذیرش اختصاص داده‌ شده‌ به استان های مختلف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر