از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد – آیا مدرک ظرفیت مازاد متفاوت است ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد - آیا مدرک ظرفیت مازاد متفاوت است ؟

 

دوره های ظرفیت مازاد هم در دانشگاه روزانه و هم در دانشگاه آزاد و فقط برای جذب دانشجو در رشته هایی همچون پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری و سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی برگزار می شود و با توجه به اینکه در مقایسه با سایر دانشگاه ها ، رتبه های بالاتر یعنی بدتری را پذیرش می کنند ، داوطلبان بسیاری علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند. اما در دانشگاه ظرفیت مازاد شهریه نسبتا سنگینی از دانشجویان دریافت می شود و از طرفی بسیاری از داوطلبان نگرانند که در مقابل پرداخت هزینه سنگین در طی چند سال تحصیل ، آیا مدرکی که پس از فارغ التحصیلی دریافت می کنند اعتبار دارد و می توانند وارد بازار کار شوند یا ادامه تحصیل دهند ؟ اعتبار مدرک ظرفیت مازاد موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد روزانه

طبق قوانین موجود ، دانشگاه های روزانه مجازند که در صورت نیاز علاوه بر پذیرش عادی ، به صورت مازاد بر ظرفیت نیز دانشجو در رشته های پزشکی و پیراپزشکی جذب کنند البته ظرفیت مازاد بیشتر در دانشگاه هایی برگزار می شود که شعبه پردیس خودگردان ندارند و محل تحصیل هر دو دسته از دانشجویان عادی و ظرفیت مازاد در همان دانشکده اصلی روزانه است.

از لحاظ کیفیت آموزشی و سطح دانشگاه با توجه به اینکه دانشجویان ظرفیت مازاد در کنار سایر دانشجویان روزانه مشغول به تحصیل هستند ، بنابراین اساتید همگی مشترک و کیفیت آموزش یکسان است.

از نظر اعتبار مدرک نیز مدرک ظرفیت مازاد ، همان مدرک روزانه است و دانش آموختگان این دوره تحصیلی مشکلی در ورود به شغل و یا ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور نخواهند داشت و حتی می توانند در آزمون های فلوشیپ ، دستیاری پزشکی تخصص و فوق تخصص شاخه های پزشکی نیز شرکت کنند. البته در مدرک فارغ التحصیلی آن ها عنوان ظرفیت مازاد قید خواهد شد.

همچنین با توجه به اینکه دوره ظرفیت مازاد روزانه فقط اختصاص به رشته های پزشکی و پیراپزشکی دارد ، دانش آموختگان این دوره تحصیلی نیز باید همانند سایر فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی ، به مدت 2 سال طرح تعهد خدمت اجباری را بگذرانند.

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد آزاد

در دانشگاه آزاد نیز همانند دانشگاه روزانه ، دوره ظرفیت مازاد با عنوان ظرفیت خودگردان برگزار می شود. ظرفیت خودگردان آزاد مختص به رشته های پزشکی و پیراپزشکی است و محل تحصیل دانشجویان توسط دانشگاه تعیین می شود اما در بیشتر دانشگاه ها ، دانشجویان ظرفیت خودگردان بادانشجویان ظرفیت عادی در یک کلاس مشترک هستند و امکانات آموزشی و رفاهی برای آن ها یکسان است.

اگر قصد ورود به دوره ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد را دارید ، لازم است بدانید که مدرک این دانشگاه در واقع همان مدرک دانشگاه آزاد است و به همان اندازه در در بازار کار ، ادامه تحصیل و همچنین شرکت در آزمون های تخصص و فوق تخصص دارای اعتبار می باشد.

رتبه بندی دانشگاه های ایران

اگر بخواهیم با در نظر گرفتن تمام معیار های سنجش اعتبار مدرک مثل ورود به بازار کار ، ادامه تحصیل ، کیفیت دانشگاه ها ، مورد تایید بودن توسط دانشگاه های خارجی ،  تعداد اساتید عضو هیئت علمی ، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر ، تعداد آزمایشگاه ها ، کتابخانه ها و … رتبه بندی کنیم ، می توانیم به نتیجه زیر برسیم :

البته این نوع رتبه بندی به صورت کلی است و منظورمان میانگینی از رتبه کل دانشگاه های کشور است و دانشگاه هایی هستند که حتی از بعضی دانشگاه های روزانه برترند مثل دانشگاه آزاد علوم تحقیقات ، دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران ، دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ و ….

در این مطلب سعی بر آن بود که اطلاعات جامعی در خصوص اعتبار مدرک ظرفیت مازاد خدمت شما ارائه شود در صورت تمایل برای اطلاع از اعتبار مدرک سایر دانشگاه ها ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد چیست 📞 راهنمای ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر