از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا دانشگاه فرهنگیان مختلط است 📞 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا دانشگاه فرهنگیان مختلط است

با توجه به سوال پر تکرار علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که آیا دانشگاه فرهنگیان مختلط است یا دانشجویان خانم و آقا در یک واحد مشترک به تحصیل می پردازند.

دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاهی برای تامین و تربیت نیروی انسانی لازم وزارت آموزش و پرورش در ایران است که از سال 1390 با تجمیع تمام مراکز تربیت معلم سراسر کشور ، راه اندازی شد و هم اکنون از 98 واحد دانشگاهی که 64 واحد پردیس و 34 واحد نیز وابسته به پردیس هستند ، تشکیل شده‌ است. در محیط دانشگاه فرهنگیان قوانین و مقرراتی حاکم می باشد که در مقایسه با قوانین سایر دانشگاه ها کمی متفاوت تر است ، در برخی از واحد های این دانشگاه قوانین پوشش برای دانشجویان خانم و اقا وجود دارد و با توجه به روال قبلی مراکز تربیت معلم ، مسئله تفکیک جنسیتی و مختلط بودن‌ دانشجویان نیز در دانشگاه فرهنگیان مطرح است.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر محیط دانشگاه فرهنگیان ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید  

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا کلاس های دانشگاه فرهنگیان مختلط است

یکی  از موضوعاتی که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با آن مواجه هستند و برای برخی نیز ناخوشایند است ، مسئله تفکیک جنسیتی در این دانشگاه می باشد. در دانشگاه فرهنگیان دانشجویان خانم و آقا در واحد های جداگانه  و غیر مشترک تحصیل می کنند و این موضوع پیش از آنکه تصمیم خود دانشگاه باشد ، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف شده‌ است.

صرف نظر از مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان ، مسئله تفکیک جسنیتی در این دانشگاه که چندان مورد رضایت دانشجویان نیست ، نه تنها در بهبود فضای دانشگاه موثر نیست ، بلکه آسیب زا هم است. دانشجویانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند ، از دو مرحله گزینش کنکور سراسری و مراحل مختلف مصاحبه سیاسی ، عقیدتی ، مذهبی و … عبور کرده‌ اند یعنی دانشجویانی هستند که گلچین شده‌ اند و از نظر اخلاقی و فکری مورد تایید می باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 لیست کامل رشته ها

اما دانشجویان گزینش شده‌ در شرایط تفکیک جنسیتی تحصیل می کند ، دانشجویی که قرار است در آینده به عنوان معلم در مناطق محروم و … تدریس کند و با افراد زیادی نیز در ارتباط خواهد بود ، همین دانشجو معلمان پس از اینکه فارغ التحصیل شوند ، در محیط مدرسه ، دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان و یا در صورت ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های دیگر تفکیک جنسیتی ندارند. در شرایط تفکیک جنسیتی ، رشد اجتماعی افراد و رشد اخلاق حرفه‌ ای هم صورت نمی گیرد و ممکن است دانشجویان این تصور را داشته باشند که مورد اعتماد دانشگاه نیستند که کلاس های درسی را مختلط برگزار نمی کنند.

مرتبط بخوانید : حقوق دانشجویان دانشگاه شهید رجایی تهران

آیا در دانشگاه فرهنگیان چادر اجباری است

قوانین پوشش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نسبت به سایر دانشگاه ها سخت گیرانه تر است و دانشجویان ملزم به رعایت این قوانین هستند. ممکن است برای علاقه مندان خانم سوال ایجاد شود که آیا در دانشگاه فرهنگیان چادر الزامی است ؟ در جواب باید بگوییم که در برخی واحد های پردیس و وابسته به پردیس دانشگاه فرهنگیان ، دانشجویان خانم ملزم به رعایت حجاب برتر یعنی چادر هستند و حتی در زمان مصاحبه نیز باید چادر داشته باشند.

البته برخی دیگر از واحد های دانشگاهی تاکیدی به داشتن چادر دانشجویان خانم ندارند اما رعایت پوشش ساده را چه برای دانشجویان خانم و چه برای دانشجویان آقا مد نظر قرار داده‌ اند و منظور از پوشش ساده ، لباس ﺳﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻭﻗﺎﺭ (ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺭﻧﮓ ﻭ ﻃﺮﺡ ) ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ شغل معلمی است.

مرتبط بخوانید : ایا دانشگاه تربیت بدنی مختلط است

آیا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مثل دانشگاه فرهنگیان مختلط است

آیا دانشگاه فرهنگیان مختلط است

 

احتمالا این را هم بپسندید  برای معلم شدن چند سال باید درس خواند 📞 راهنمای کامل

مرکز دانشگاهی تربیت معلم شهید رجایی نیز جزو دانشگاه های دولتی تربیت دبیر بوده‌ که از طریق کنکور سراسری و مصاحبه دانشچو پذیرش می کند.  دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان هر دو برای تامین نیروی معلم وزارت آموزش و پرورش کشور فعالیت می کنند اما در برخی قوانین و مقرارت حاکم بر دانشگاه تفاوت هایی دارند که یکی از این قوانین متفاوت ، مربوط به پوشش دانشجویان و مختلط بودن‌ کلاس های درسی دانشجویان خانم و آقا است.

در بیشتر واحد های تربیت دبیر شهید رجایی مسئله تفکیک جنسیتی مطرح نیست یعنی دانشجویان خانم و آقا در یک کلاس درسی مشترک تحصیل می کنند همچنین دانشجویان خانم الزامی به پوشیدن‌ چادر ندارند و می توانند از چادر استفاده نکنند.

البته در نظر داشته باشید که رشته‌ های تحصیلی ارائه شده‌ در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی متفاوت است ، دانشگاه فرهنگیان عموما رشته‌ های انسانی و هنر را ارائه می دهد که پر متقاضی تر هم هستند اما در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، اکثر رشته‌ ها فنی مهندسی می باشند و شما باید بررسی کنید که رشته‌ مورد تقاضایتان در کدام دانشگاه ارائه می شود و سپس مسائل مربوط به تفکیک جنستی و قوانین پوشش آن دانشگاه را بررسی کنید.

مرتبط بخوانید : تفاوت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

سوالات شما

  • آیا دانشگاه فرهنگیان مختلط است؟

خیر ، دانشگاه فرهنگیان دارای واحدهای پردیس دخترانه و پسرانه می باشد.

  • آیا چادر در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان خانم اجباری است؟

رعایت حجاب با چادر در بعضی واحدهای دانشگاه فرهنگیان اجباری است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

بر اساس ماده 28 که همان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است ، داوطلبان دارای …

2 نظر

  1. آیا رشته علوم انسانی یعنی دبیریش مختلط است

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشکده های خانم ها و آقایان در دانشگاه فرهنگیان مجزاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر