از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ایا دانشگاه تربیت بدنی مختلط است – پاسخ با ما

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا دانشگاه تربیت بدنی مختلط است

 

با توجه به سوال پر تکرار علاقه مندان به تحصیل در رشته تربیت بدنی در رابطه با تفکیک جنسیتی این رشته ، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که ایا دانشگاه تربیت بدنی مختلط است یا خیر و نحوه برگزاری کلاس های نظری و عملی در این رشته چگونه است.

رشته تربیت بدنی از رشته های پر متقاضی کنکور سراسری است که در تعدادی از دانشگاه های روزانه و همچنین دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ارائه می شود. این رشته در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ، تحت عنوان آموزش تربیت بدنی شناخته شده که فارغ التحصیلان آن در نهایت به معلم مربی ورزشی به استخدام آموزش و پرورش در می آیند و در دانشگاه های دیگر همچون دانشگاه اصفهان و مشهد با عنوان رشته تربیت بدنی ارائه می گردد که البته بعضی از دانشگاه ها در پذیرش دانشجو برای این رشته ، مسئله تفکیک جنستی را در نظر دارند.

ایا دانشگاه تربیت بدنی مختلط است

رشته تربیت بدنی در تعداد زیادی از دانشگاه های سراسری و ازاد چه به صورت با کنکور و چه به صورت بدون کنکور ارائه می شود و این فرصت در اختیار علاقه مندان قرار داده شده که اگر شرایط شرکت در کنکور را ندارند و یا نمی توانند رتبه لازم را به دست آورند ، وارد دانشگاه های بدون کنکور که این رشته را ارائه می دهند ، شوند. شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در هر یک از دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری متفاوت است همچنین نحوه برگزاری و اجرای کلاس های نظری و عملی رشته تربیت بدنی در هر دانشگاهی تابع قوانین و مقررات همان دانشگاه است.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط ورود به رشته تربیت بدنی 1402 📞 راهنمای کامل تحصیل در رشته تربیت بدنی

ماهیت رشته تربیت بدنی ایجاب می کند که برخی دانشگاه ها برای پدیرش دانشجو در این رشته ، شرط تفکیک جنسیتی را داشته باشند یعنی کلاس های دانشجویان خانم و آقا به صورت جداگانه برگزار شود که البته این قانون مختلط نبودن کلاس های درسی در تمام دانشکده های تربیت بدنی برقرار نیست و تعدادی از دانشگاه ها مثل دانشگاه فرهنگیان ، به جدا بودن کلاس های درسی دانشجویان خانم و آقا حساسیت بیشتری نشان می دهند.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ایا در دانشگاه های روزانه رشته تربیت بدنی مختلط است

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، کد رشته هایی که به صورت تفکیک جنسیتی برگزار می شوند ، مشخص است مثلا دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که در رشته تربیت بدنی دانشجو معلم پذیرش می کنند ، در دفترچه راهنمای انتخاب رشته قید کرده اند که دانشجویان اقا و خانم در واحد های پردیس جداگانه به تحصیل می پردازند.

علاوه بر این دو دانشگاه در چند دانشگاه دیگر نیز برای رشته تربیت بدنی ظرفیت پذیرش اختصاص داده شده است و این سوال برای داوطلبان ایجاد می شود که ایا در این دانشگاه نیز شرط تفکیک جنسیتی وجود دارد ؟  برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که دروس نظری و عمومی رشته تربیت بدنی به صورت مختلط برگزار می شود یعنی دانشجویان خانم و آقا در یک کلاس درس مشترک هستند اما برای برگزاری دروس عملی رشته ، تفکیک جنسیتی وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی تربیت بدنی 📞 ثبت نام فوق دیپلم تربیت بدنی در 2 دانشگاه

پس اگر در رشته آموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی پذیرفته شده اید ، کلاس های درسی نظری ، عمومی و عملی شما مختلط برگزار نمی شود و واحد های تحصیل دانشجویان دختر و پسر در این دو دانشگاه متفاوت است. اما اگر در سایر دانشگاه ها مثل دانشگاه آزاد ، پیام نور و … قبول شده اید ، کلاس های نظری و عمومی شما مختلط اما کلاس های عملی تفکیک شده برگزار می شوند.

پاسخ به سوالات پر تکرار

  • کدام یک از دانشگاه های تربیت بدنی مختلط هستند ؟

دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی در تمام رشته های تحصیلی از جمله رشته آموزش تربیت بدنی ، به صورت تفکیک جنسیتی دانشجو پذیرش می کنند و واحد های پردیس خواهران و برادران متفاوت است.

  • آیا دانشگاه تربیت بدنی روزانه مختلط است ؟

در دانشگاه های روزانه به جز دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان ، رشته تربیت بدنی تفکیک جنسیتی ندارد.

بله در دانشگاه های تربیت معلم کلاس های درسی به صورت غیر مختلط برگزار می شوند.

  • آیا دروس نظری و عمومی رشته تربیت بدنی نیز تفکیک جنسیتی دارند ؟

در دروس عمومی و نظری رشته تربیت بدنی کلاس های درسی مختلط هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام تربیت بدنی فرهنگیان

ثبت نام تربیت بدنی فرهنگیان 1403 📞 زمان ، شرایط و مصاحبه تربیت بدنی فرهنگیان

رشته‌ تربیت بدنی از رشته‌ های بسیار محبوب و پر متقاضی دانشگاه فرهنگیان است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر