از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد – طبق رتبه قبولی های 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد

 

بررسی رتبه قبولی سال های گذشته به داوطلبان کمک می کند که در زمان انتخاب رشته کنکور ، آگاهی بیشتری از شانس قبولی خود در رشته های مختلف داشته باشند و فرم انتخاب رشته را به روش اصولی بچینند. در کنکور تجربی ، رشته داروسازی یکی از رشته های پر متقاضی محسوب می شود که در دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد با ظرفیت پذیرش متفاوت ارائه می شود. در این مطلب می خواهیم آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد را بررسی کنیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رتبه و تراز قبولی رشته های مختلف و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته ها و دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد

رشته داروسازی علاوه بر دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان ، در دانشگاه آزاد نیز ارائه می شود ولی ظرفیت پذیرش این رشته در دانشگاه آزاد خیلی زیاد نیست و تعداد محدودی از واحد های علوم پزشکی آزاد از جمله علوم دارویی تهران ، آیت الله آملی ، دامغان و … این رشته را ارائه می کنند.

کم بودن ظرفیت پذیرش رشته داروسازی در دانشگاه آزاد باعث شده است که برای قبولی در این رشته محل نیاز به کسب رتبه خوب باشد و فقط داوطلبانی که بتوانند رتبه لازم را به دست آورند ، شانس قبولی خواهند داشت.

مرتبط بخوانید : داروسازی یا پزشکی – راهنمای انتخاب رشته داروسازی یا پزشکی

دانشگاه آزاد رشته داروسازی را هم در ظرفیت پذیرش عادی و هم در ظرفیت خودگردان ارائه می نماید که رتبه قبولی ظرفیت عادی بهتر از دوره خودگردان است ضمن اینکه در صورت قبولی در دوره ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد ، باید شهریه دو برابری به نسبت ظرفیت پذیرش عادی بپردازید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون آزمون علوم تحقیقات - معرفی رشته های بدون کنکور آزاد علوم تحقیقات

با در نظر گرفتن توضیحات فوق ، آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد در ظرفیت پذیرش عادی و ظرفیت خودگردان به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد علوم داروئی : رتبه کشوری 7780
  • دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد آيت ا… آملی : رتبه کشوری 8645
  • دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد دامغان : رتبه کشوری 9012

رتبه قبولی ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد به نسبت ظرفیت عادی کمی بالاتر است و داوطلبانی که طبق رتبه خود شانس قبولی در ظرفیت عادی ندارند ، شاید بتوانند در واحد ظرفیت خودگردان پذیرش بگیرند. سال گذشته ، آخرین رتبه قبولی این رشته محل به صورت زیر بوده است :

  • ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد علوم داروئی : رتبه کشوری 9135
  • ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد آيت ا… آملی : رتبه کشوری 9657
  • ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد دامغان : رتبه کشوری 9830

تاثیر سهمیه ها در رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد

تا قبل از کنکور سراسری 98 ، سهمیه های کنکور فقط برای دانشگاه های سراسری اعمال می شد و دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو در تمام رشته های تحصیلی خود ، فقط رتبه کشوری و تراز را ملاک سنجش قرار می داد.

اما از کنکور 98 به بعد ، هر یک از سهمیه های مناطق و ایثارگری در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد موثر هستند و این دانشگاه علاوه بر بررسی رتبه کشوری و تراز داوطلبان ، رتبه در سهمیه آنها را هم بررسی می کند.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشابه دانشگاه های سراسری است. بدین صورت که 25 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته ای در هر یک از واحد های آزاد علوم پزشکی به دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصدی اختصاص دارد و 5 درصد ظرفیت نیز برای دارندگان سهمیه ایثارگران 5 درصدی است. این دسته از داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود حتما باید 70 درصد رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه عادی را به دست آورند و در صورت عدم کسب نمره کافی ، سهمیه مناطق برای آنها لحاظ می گردد.

مرتبط بخوانید : رشته داروسازی بدون کنکور و داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور 

شهریه داروسازی دانشگاه آزاد

شهریه رشته داروسازی در دانشگاه آزاد حدود 14 الی 16 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی است و دانشجویان باید سالی دو بار این میزان شهریه را بپردازند. میزان شهریه در ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد تقریبا یک و نیم الی دو برابر شهریه ذکر شده است پس اگر قصد انتخاب رشته دارید حتما توجه داشته باشید که باید از توانمندی مالی برای پرداخت شهریه برخوردار باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد مشهد 1402 📞 لیست رشته ها + شرایط ثبت نام

سوالات متداول

  • رشته داروسازی را کدام یک از دانشگاه های آزاد علوم پزشکی ارائه می کنند ؟

دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد علوم داروئی ، دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد آیت الله آملی و دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد دامغان سال گذشته رشته داروسازی را ارائه کرده بودند.

  • آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد چقدر است ؟

برای مشاهده و بررسی آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد طبق قبولی های سال قبل ، این مطلب را مطالعه کنید.

  • برای قبولی در رشته داروسازی دانشگاه آزاد رتبه در سهمیه مهم است یا رتبه کشوری ؟

دانشگاه آزاد هر دو رتبه کشوری و سهمیه را برای پذیرش دانشجویان ملاک قرار می دهد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور از طریق طرح استعداد درخشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر