از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان 📞 شرایط فارغ التحصیلان برای شرکت در کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور ۱۴۰۲ برای فارغ التحصیلان

 

با توجه به تغییرات گسترده ای که در کنکور ۱۴۰۳ اعمال شده است ، فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی ، کارشناسی و بالاتر برای شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۳ سوالاتی دارند از جمله آنکه نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آنها چگونه خواهد بود و آیا برای شرکت در کنکور نیاز به ارائه مدرک دیپلم نظام جدید دارند یا خیر. به دلیل سوالات زیادی که در این خصوص وجود دارد ، ادامه این مطلب را به بررسی شرایط کنکور ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان اختصاص داده ایم. همراه ما باشید.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان

بیشترین سوال فارغ التحصیلان درباره شرکت در کنکور ۱۴۰۳ ، در رابطه با نحوه اعمال سوابق تحصیلی است. طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ، در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر سوابق تحصیلی به میزان 50 درصد خواهد بود و نمره امتحاناتی که داوطلبان به صورت نهایی شرکت کرده اند ، تاثیر گذار خواهد بود.

بنابراین برای داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید معدل کتبی پایه دوازهم در کنکور تاثیر می گذارد و برای داوطلبان نظام قدیم هم معدل کتبی سال سوم دبیرستان و معدل کتبی پیش دانشگاهی ملاک خواهد بود. پس اگر شما نظام قدیمی هستید ، معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی شما به عنوان سوابق تحصیلی تان در نظر گرفته می شود.

شرایط کنکور ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان مشمول نظام وظیفه

داوطلبان آقا که متقاضی شرکت در کنکور ۱۴۰۳ هستند ، لازم است بدانند که برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار معافیت صادر می شود و شرط شرکت مجدد در کنکور ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت می باشد. بنابراین اگر فارغ التحصیل کاردانی و کارشناسی هستید ، اجازه شرکت در کنکور ۱۴۰۳ را ندارید مگر آنکه وضعیت نظام وظیفه مشخص داشته باشید.

مرتبط بخوانید : شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد 

منابع کنکور ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان

احتمالا می دانید که دروس عمومی از کنکور حذف شده اند و تمام سوالات آزمون فقط از دروس اختصاصی مطرح می شوند. بنابراین شما برای شرکت در کنکور لازم است فقط دروس تخصصی گروه آزمایشی مربوطه را مطالعه کنید و سوالات از کتاب های نظام جدید هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  کنکور ۱۴۰۲ تجربی - همه چیز درباره کنکور تجربی 1402

در کنکور تجربی دروس اختصاصی عبارتند از زیست شناسی ، فیزیک ، ریاضی ، زمین شناسی و شیمی. همچنین در کنکور ریاضی دروس تخصصی شامل شیمی ، فیزیک و ریاضیات هستند. دروس تخصصی کنکور انسانی هم شامل تاریخ ، جغرافیا ، عربی تخصصی ، ادبیات تخصصی ، ریاضیات و آمار ، روانشناسی ، جامعه شناسی و … هستند.

بنابراین منابع کنکور خود را باید با توجه به گروه آزمایشی انتخابی خود ، تعیین نمایید. کتاب های درسی نظام جدید را تهیه کنید و در کنار کتاب ها ، از منابع کمک آموزشی هم استفاده کنید. کتاب های کمک آموزشی انتشارات خیلی سبز ، نشر الگو ، گاج ، مبتکران و … در زمینه کنکور قوی هستند و می توانید از این انتشارات کتاب های کمک آموزشی خود را تهیه کنید.

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان

کنکور ۱۴۰۳ دو بار در سال برگزار می گردد که یکبار در اردیبهشت ماه و یکبار در تیر ماه است. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ برای اردیبهشت ماه از تاریخ 5 الی 11 آذرماه 1402 است و داوطلبانی که می خواهند در کنکور تیرماه شرکت کنند ، باید از 7 الی 12 فروردین ماه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ نوبت اول در تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است و زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری کنکور تیرماه ۱۴۰۳ در 7 و 8 تیرماه می باشد. شما می توانید در هر دو آزمون اردیبهشت ماه و تیرماه شرکت کنید ولی باید ثبت نام هر دو را به طور مجزا انجام دهید. در هر آزمون که رتبه و نمرات بهتری داشته باشید ، می توانید با آن رتبه انتخاب رشته کنید. زمان ورود به دانشگاه نیز برای هر دو آزمون ، در مهرماه ۱۴۰۳ است.

مرتبط بخوانید : تغییرات کنکور – آخرین تغییرات کنکور از زمان تا حذفیات و نحوه برگزاری

شرکت در کنکور رشته مغایر با دیپلم برای فارغ التحصیلان

بعضی از فارغ التحصیلانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند ، متقاضی ثبت نام در کنکور رشته ای مغایر با رشته دیپلم خود هستند مثلا فارغ التحصیلی از رشته مهندسی مدرک گرفته است و دیپلم او نیز ریاضی بوده است ولی می خواهد در کنکور تجربی شرکت کند. شرکت در کنکور رشته مغایر با دیپلم برای فارغ التحصیلان امکان پذیر است و مثل سال های قبل می توان با ارائه دیپلم هر یک از رشته ، در گروه آزمایشی مورد علاقه کنکور داد.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد 1402 - راهنمای کامل

سوالات متداول

  • آیا فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی ، کارشناسی و بالاتر می توانند در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنند ؟

بله ، فارغ التحصیلان واجد شرایط می توانند در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنند.

  • شرایط تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان چگونه است ؟

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به میزان 50 درصد است و معدل کتبی ملاک قرار می گیرد. فارغ التحصیلان دارای دیپلم نظام قدیم ، معدل کتبی آنها در کنکور تاثیر گذار خواهد بود.

  • فارغ التحصیلان برای شرکت در کنکور چه منابعی را باید مطالعه کنند ؟

منابع کنکور ۱۴۰۳ شامل کتاب های درسی نظام جدید هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور ۱۴۰۲ ریاضی

کنکور ۱۴۰۲ ریاضی – همه چیز درباره کنکور ریاضی 1402

  کنکور ریاضی ۱۴۰۲ مثل سالهای قبل توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر