از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1401 – شهریه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

 

دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی نیز ممکن است به دلایلی درخواست انتقالی به دانشگاهی دیگر را داشته باشند و این دسته از دانشجویان می توانند در زمانی که تعیین می شود با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات و میهمانی به نشانی transmission.behdasht.gov.ir برای ثبت تقاضای خود اقدام نمایند تا در صورت مورد تایید بودن شرایط آنها ، به دانشگاه مقصد انتقالی بگیرند. دانشجویان علوم پزشکی برای دریافت انتقالی باید هزینه بپردازند که هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی موضوعی است که در ادامه این مطلب بررسی خواهد شد.

شما دانشجویان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص انتقالی دانشگاه علوم پزشکی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1401

دانشجویان علوم پزشکی که از طریق کنکور سراسری وارد یکی از دانشگاه های علوم پزشکی روزانه می شوند ، تا زمانی که در رشته محل پذیرفته شده خود تحصیل کنند ، شهریه ای پرداخت نمی کنند زیرا تحصیل در دانشگاه روزانه رایگان است اما اگر دانشجویی بخواهد انتقالي یا مهمانی بگیرد ، باید شهریه بپردازد.

دلیل دریافت شهریه از دانشجویان انتقالی علوم پزشکی روزانه این است که تحصیل آنها در دانشگاه مقصد برای آن دانشگاه هزینه دارد زیرا باید یک ظرفیت مازاد در دانشگاه مقصد ایجاد شود که هزینه بر است. هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی این اختیار را دارند که میزان شهریه انتقالی دانشجویان را تعیین کنند و اگر میزان شهریه را هیات امنای دانشگاه تصویب كند، دانشگاه می تواند به همان میزان از دانشجویان انتقالی شهریه بگیرد.

موضوع فوق برای تمام دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی تهران صدق می کند مگر آنکه دانشجو دارای شرایطی باشد که از پرداخت شهریه معاف شود. (در ادامه به این شرایط می پردازیم)

شرایط معافیت از پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1401

  • دانشجویان خانم که پس از قبولی در دانشگاه ازدواج می کنند ، در صورت انتقال به محل زندگی یا محل اشتغال همسر ، از پرداخت شهریه معاف هستند.
  • دانشجویانی که با حکم دادگاه ، کفالت خانواده را برعهده دارند ، از پرداخت شهریه و هزینه انتقالی معاف هستند.
  • دانشجویانی که حین تحصیل به بیماری صعب العلاج دچار می شوند که به تشخیص كمیسیون پزشكی بیماری آنها صعب العلاج است ، از پرداخت شهریه معاف هستند.

به جزء دانشجویان فوق ، سایر دانشجویان علوم پزشکی روزانه در صورت دریافت انتقالی باید شهریه بپردازند.

میزان شهریه انتقالی دانشجویان روزانه به یک دانشگاه روزانه دیگر ، تقریبا برابر با شهریه واحد پردیس خودگردان دانشگاه مقصد است. مثلا برای تحصیل در رشته پزشکی شهریه 18 تا 22 میلیون تومان می باشد که در رشته دندانپزشکی این مبلغ بیشتر و در رشته های کارشناسی علوم پزشکی همچون پرستاری ، هوشبری ، مامایی ، اتاق عمل و … شهریه انتقالی کمتر می شود. البته تعداد و نوع واحدهای درسی که دانشجو در یک ترم اخذ می کند نیز باعث بیشتر یا کمتر شدن شهریه انتقالی می شود.

زمان ثبت نام و پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1401

ثبت نام نقل و انتقالی دانشگاه علوم پزشکی دوبار در سال انجام می گیرد که یکبار برای نیمسال اول و یکبار برای نیمسال دوم تحصیلی می باشد. ثبت نام انتقالی دانشگاه علوم پزشکی نیمسال دوم تحصیلی از روز دوشنبه 3 آبان ماه آغاز می شود و تا پنج شنبه 4 آذرماه ادامه دارد. همچنین بررسی مدارک و اعلام نقص توسسط دانشگاه مبدا و ویرایش اطلاعات توسط دانشجو از روز سه شنبه 6 آذرماه آغاز شده و تا روز پنج شنبه 18 آذرماه ادامه دار است.

سپس از روز شنبه 20 آذرماه تا شنبه چهارم دی‌ ماه فرصت ویرایش دانشجویان و رسیدگی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مبدا به اتمام می‌ رسد. همچنین بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو از روز یکشنبه پنجم دی‌ ماه آغاز و تا یکشنبه ۱۹دی‌ ماه ادامه دار است.

مرتبط بخوانید : شرایط انتقالی دانشگاه آزاد بدون کنکور 

شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی می پردازیم :

  • دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که متقاضی انتقالی هستند ، باید دارای حداقل معدل 12 باشند.
  • امکان دریافت انتقالی در ترم یک رشته های کارشناسی علوم پزشکی وجود ندارد.
  • دانشجویان رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی باید دو ترم از زمان تحصیل آنها گذشته باشد تا مجاز به انتقالی گرفتن شوند.
  • دانشجویان هر یک از مقاطع تحصیلی فقط یکبار مجاز به انتقالی هستند.
  • تمام سوابق تحصیلی دانشجو در زمان انتقالی به دانشگاه مقصد ارسال می گردد.

مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

دانشجویان علوم پزشکی برای ثبت نام انتقالی باید به سامانه transmission.behdasht.gov.ir و برای ثبت نام میهمانی به سامانه guest.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند.

  • سپس با درج کد ملی و شماره  دانشجویی در کادرهای مشخص شده گزینه “ثبت درخواست انتقالی جدید یا پیگیری درخواست ثبت شده” را انتخاب نمایند.
  • در مرحله بعد فرمی نمایش داده می شود که باید اطلاعات خواسته شده را همچون نام پدر ، جنسیت ، تعداد ترم های مشروطی و .. را در بخش های تعیی شده درج کنید.
  • سپس باید دانشگاه های مقصد خود را طبق اولویت بندی خودتان ، تعیین کنید.
  • در قدم بعدی می بایست مشخصات محل سکونت خود را شامل استان ، کد پستی و … در بخش های تعیین شده درج کنید.
  • در نهایت می بایست مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده و بر روی گزینه “ارسال فایل” کلیک کنید.

مرتبط بخوانید : شرایط انتقالی دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد

سوالات متداول

  • آیا انتقالي دانشگاه علوم پزشکی هزینه دارد ؟

بله ، دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی برای انتقالی گرفتن باید هزینه بپردازند.

  • هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی چقدر است ؟

میزان شهریه انتقالی دانشجویان علوم پزشکی به یک دانشگاه دیگر توسط هیئت امنای دانشگاه مقصد تعیین می شود ولی تقریبا برابر با شهریه واحد پردیس خودگردان دانشگاه مقصد است.

  • آیا دانشجویان دانشگاه روزانه برای دریافت انتقالی باید هزینه بپردازند ؟

بله ، دانشجویان دانشگاه روزانه برای انتقالی گرفتن به یک دانشگاه روزانه دیگر باید هزینه بپردازند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. سلام وقت بخیر
    اگر دانشجوی روزانه به دانشگاه دیگ مهمانی بگیره و شهریه بپردازه،به نسبت اون ترمایی که مهمونی گرفته و شهریه داده،تعهد مناطق تحصیل رایگان کمتر میشه یا نه؟ممنون بابت وقتی که میزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر