از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نداشتن شناسنامه عکسدار برای کنکور 1401 – آیا برای شرکت در کنکور باید شناسنامه عکس دار باشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نداشتن شناسنامه عکسدار برای کنکور

یکی از مدارک مهم کنکور سراسری که داوطلبان می بایست در جلسه آزمون همراه خود داشته باشند ، شناسنامه است البته علاوه بر شناسنامه ، داشتن کارت ملی نیز لازم است اما با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان هنوز شناسنامه عکسدار ندارند این سوال برایشان پیش می آید که نداشتن شناسنامه عکسدار برای کنکور چه مشکلاتی را می تواند به همراه داشته باشد ؟ برای دریافت پاسخ این سوال ، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

آیا همراه داشتن کارت ملی برای ورود به جلسه کنکور لازم است ؟

آیا در جلسه کنکور می توان بدون شناسنامه و با کارت ملی حضور داشت ؟ 

آیا شناسنامه داوطلبان کنکوری باید عکس دار باشد ؟

اگر کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار نداشته باشیم ، اجازه ورود به جلسه کنکور را نخواهیم داشت ؟

آیا می توانیم به جای کارت ملی و شناسنامه ، مدرک دیگری مثل دفترچه بیمه همراه داشته باشیم ؟

اگر شما هم این سوالات یا مشابه این سوالات را دارید و نگران هستید که نتوانید در آزمون شرکت کنید ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نداشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور 

ثبت نام کنکور سراسری 1401 همچون سال های قبل از هفته آخر بهمن ماه آغاز می شود و به داوطلبان حدود یک الی دو هفته فرصت داده خواهد شد که با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. برای ثبت نام کنکور اطلاعات و مدارکی لازم است که یکی از آنها ، شناسنامه است اما آیا شناسنامه باید عکسدار باشد ؟

در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که نداشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور مشکلی ایجاد نمی کند زیرا در ثبت نام کنکور نیازی به اسکن تصویر صفحات شناسنامه در سایت سنجش نیست اما باید شماره شناسنامه ، سری و سریال شناسنامه را در دسترس داشته باشید.

پس اگر هنوز برای دریافت شناسنامه عکسدار اقدام نکرده اید و یا صادر نشده است ، می توانید بدون مشکل ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهید.

نداشتن شناسنامه عکسدار برای ورود به جلسه کنکور

داوطلبان برای ورود به جلسه کنکور باید شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشند و در صورت همراه نداشتن این مدارک ، از ورود داوطلب به حوزه امتحانی جلوگیری خواهد شد. این موضوع موجب نگرانی داوطلبانی می شود که شناسنامه عکسدار یا کارت ملی عکس دار ندارند ولی این دسته از داوطلبان می توانند سایر مدارک مشابه همچون دفترچه بیمه را نیز به عنوان مدرک مشخص کننده هویت خود در جلسه کنکور همراه داشته باشند.

راهنمای شرکت در کنکور سراسری 1401

کنکور سراسری 1401 همانند سال های قبل در تیرماه برگزار می گردد و داوطلبانی که در بهمن ماه از طریق سایت سنجش در یک یا چند گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند ، اجازه حضور در جلسه کنکور را خواهند داشت. آزمون رشته های نظری یعنی ریاضی ، تجربی و انسانی با آزمون رشته های هنر و زبان تداخل زمان برگزاری نخواهند داشت تا داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت می کنند ، با مشکل تداخل ازمون مواجه نشوند.

برای هر گروه آزمایشی یک کارت ورود به جلسه صادر می شود و حداکثر باید تا روز قبل از برگزاری آزمون کارت خود را دریافت کرده و از آدرس محل برگزاری آزمون مطلع شوید. همچنین اگر کارت ورود به جلسه مشکلی داشت ، فرصت مراجعه به باجه های رفع نقص برای اصلاح کارت را داشته باشید.

سوالات متداول

  • نداشتن شناسنامه عکسدار برای کنکور مشکلی به وجود می آورد ؟

در ثبت نام کنکور سراسری الزامی به داشتن شناسنامه عکسدار نیست.

  • آیا برای ثبت نام کنکور باید شناسنامه عکسدار داشته باشیم ؟

خیر ، برای ثبت نام کنکور فقط باید شماره و سریال شناسنامه را داشته باشید.

  • آیا برای ورود به جلسه کنکور همراه داشتن شناسنامه الزامی است ؟

بله داوطلبان برای ورود به جلسه کنکور باید کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. تینا اسدی لواسانی

    من درخواست شناسنامه دادم نیامده هنوز کارت ملی هم ندارم آیا میتونم با یه معرفی نامه از مدرسه تو کنکور شرکت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر