از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

منظومه در پژوهشیار – راهنمای منظومه در سامانه پژوهشیار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

منظومه در پژوهشیار - راهنمای منظومه در سامانه پژوهشیار

 

این مطلب در رابطه با منظومه پژوهشی و راهنمای سامانه پژوهشیار ارائه می شود. اگر پس از مطالعه مطلب سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات بپرسید.

سامانه پژوهشیار ، با هدف الکترونیکی شدن فرایندهای مربوط به پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری راه اندازی شده است و از اوایل سال 98 نیز با انتقال اطلاعات دانشجویان از سامانه پایش به این سامانه ، کلیه اقدامات پایان نامه از جمله درخواست استاد راهنما و ثبت اطلاعات پروپوزال در پژوهشیار انجام می گیرد. دانشجویان پس از تکمیل فرم الف پایان نامه و ثبت درخواست استاد راهنما ، باید اطلاعات پروپوزال خود را نیز وارد سامانه کنند تا پس از مورد تایید قرار گرفتن استاد راهنما ، مشاور ، مدیر گروه و شواری تخصصی پژوهشی ، زمان دفاع از پایان نامه تعیین شود.

منظور از زمینه ، منظومه و منظر پژوهشی در پژوهشیار

  • نظام موضوعات برنامه علمی : به مجموعه ای جامع ، منظم و هماهنگ از زمینه های پژوهشی گفته می شود که به منظور تعریف مسائل دانشگاهی در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین طرح های پژوهشی استخراج شده اند.
  • زمینه پژوهشی : به مجموعه ای از عناوین در نظام موضوعات یک برنامه علمی گفته می شود.
  • برنامه پژوهشی : مجموعه ای از زمینه های پؤؤوهشی در نظام موضوعات یک برنامه علمی که در راستای تحقق اهداف پژوهش مشخص می شوند.
  • منظومه پژوهشی : به مجموعه ای از برنامه های پژوهشی در نظام موضوعات یک برنامه علمی گفته می شود.
  • منظر پژوهشی : رشته های علمی است که برنامه ها ، اهداف ، زمینه های پژوهشی و … را تعریف و تبیین می کند. به عبارت دیگر ، هر منظر یک رشته است که شامل چند گرایش می باشد مثلا منظر مهندسی عمران با گرایش های سازه ، زلزله و …
احتمالا این را هم بپسندید  پایش آزاد در پژوهشیار چیست - راهنمای پایش آزاد در سامانه پژوهشیار

راهنمای منظومه در سامانه پژوهشیار

در بخش نمایش درخت دانش سامانه پژوهشیار ، برنامه های علمی که به رنگ سبز نمایش داده می شوند ، زمینه پژوهشی متناسب با رشته تحصیلی شما را دارا هستند و می توانید پس از مشاهده تمام زمینه ها ، زمینه پژوهشی مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. برای انتخاب زمینه پژوهشی ، بر روی علامت + گزینه مورد نظر کلیک کنید تا مسیر درخت دانش ادامه و کلیه زمینه های پژوهشی قابل رویت شوند.

به تصاویر زیر دقت کنید تا بهتر متوجه شوید که چگونه زمینه پژوهشی را انتخاب نمایید.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد سامانه پژوهشیار از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

جستجوی زمینه پژوهشی

مسیر سریع تر برای انتخاب زمینه پژوهشی دلخواه نیز از طریق گزینه “جستجو زمینه پژوهشی” است. مطابق تصویر زیر وارد بخش زمینه پژوهشی شوید و جهت جستجوی زمینه پژوهشی مورد علاقه خود ، کلید واژه مد نظر را به وسیله خط تیره “-” از هم جدا کنید تا تمام زمینه های دارای آن کلید واژه نمایش داده شوند. کلید واژه حداقل باید شامل 3 حرف باشد ، همچنین اگر لازم دانستید که زمینه مورد نظر شامل تمام کلیدواژه ها باشد ، گزینه “و” را انتخاب کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  توجیه ارتباط پروپوزال با زمینه پژوهشی چیست؟

نکات مهم

  • دانشجویانی که قبلا موضوع پروپوزال و زمینه پژوهشی آنها تایید شده است ، می بایست گزینه درخواست موضوع آزاد را انتخاب نمایند.
  • دانشجویانی که واحد پایان نامه را اخذ و میخواهند موضوع و زمینه پژوهشی جدید انتخاب کنند ، می بایست وارد بخش درخواست زمینه پژوهشی شوند و نسبت به انتخاب برنامه علمی ، منظومه علمی ، برنامه پژوهشی ، هدف برنامه پژوهشی و انتخاب استاد اقدام نمایند تا در صورت وجود ظرفیت ، موضوع و استاد راهنمای مورد نظر خود را نیز تعیین کنند.
  • لازم به ذکر است که در صورت عدم وجود موضوع و زمینه پژوهشی مرتبط ، می بایست گزینه “درخواست موضوع آزاد” را انتخاب نمایید.

پس از مطالعه این مطلب ، در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام با کارشناسان پشتیبانی سامانه پژوهشیار تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. علاوه بر پشتیبانی پژوهشیار ، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

سامانه همانندجو – لینک ورود به سامانه همانندجو و راهنمای استفاده

سامانه همانندجو – لینک ورود به سامانه همانندجو و راهنمای استفاده

  سامانه همانندجو ، پس از نگارش پایان نامه یا رساله برای بررسی همانندی آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر