از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معدل لازم برای رشته عکاسی – شرط معدل قبولی در رشته عکاسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

معدل لازم برای رشته عکاسی

 

معدل لازم برای رشته عکاسی سوالی است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در این رشته از مشاوران ما می پرسند و با توجه به اینکه دانشگاه های مختلفی رشته عکاسی را ارائه می کنند ، معدل لازم برای قبولی آنها متفاوت می باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم جزییات کامل معدل لازم برای رشته عکاسی در دانشگاه های مختلف را شرح دهیم.

شما عزیزان می توانید سوالات خود را راجع به شرایط قبولی در رشته های بدون کنکور از مشاوران ما بپرسید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معدل لازم برای رشته عکاسی

به طور کلی شرط معدل برای پذیرش در رشته های بدون کنکور مهم می باشد و داوطلبانی که با شرکت در کنکور سراسری هنر قصد قبولی در رشته عکاسی را دارند ، شرط معدل برای آنها مطرح نیست و اگر بتوانند رتبه خوب به دست آورند ، پذیرفته می شوند.

اما شرایط قبولی بدون کنکور در رشته عکاسی متفاوت است و دانشگاه هایی که برای این رشته دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کنند ، سوابق تحصیلی را مد نظر قرار می دهند.

بنابراین برای قبولی در رشته عکاسی بدون کنکور ، نیاز به سوابق تحصیلی و معدل مناسب می باشد که در دانشگاه های مختلف به شرح زیر است :

معدل لازم برای رشته عکاسی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اولین دانشگاه محبوب بدون کنکور در میان متقاضیان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است زیرا رشته های تحصیلی بسیار متنوعی ارائه می کند و از طرفی امکان تحصیل در هر چهار مقطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه فراهم است.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته فیزیوتراپی بدون کنکور - راهنمای انتخاب بدون کنکور

رشته عکاسی نیز یکی از رشته های هنر بدون کنکور در دانشگاه آزاد می باشد که داوطلبان با توجه به سوابق تحصیلی و معدل خود ، احتمال قبولی دارند. البته برای پذیرش در رشته عکاسی بدون کنکور دانشگاه آزاد هیچ شرط معدلی وجود ندارد و داوطلبان با هر معدلی می توانند ثبت نام کنند ولی با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش رشته محدود است و تعداد متقاضیان زیاد ، اولویت قبولی با داوطلبانی خواهد بود که بالاترین معدل و بهترین سوابق تحصیلی را دارند و در صورت خالی باقی ماندن ظرفیت ، از داوطلبان دارای معدل پایین ثبت نام به عمل می آید.

مرتبط بخوانید : آزمون عملی کنکور هنر عکاسی – آزمون عملی عکاسی چگونه است ؟

شریط معدل رشته عکاسی دانشگاه پیام نور

ظرفیت رشته عکاسی در دانشگاه پیام نور زیاد نیست و فقط تعدادی از واحد های پیام‌ نور این رشته را در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می کنند. بنابراین برای قبولی در این رشته محل نیاز است که دارای معدل و سوابق تحصیلی خوب باشید اما در صورتی که معدلتان پایین است باز هم شانس قبولی وجود دارد.

معدل لازم برای رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی

سومین و آخرین دانشگاهی که میخواهیم به شما علاقه مندان رشته عکاسی معرفی کنیم ، دانشگاه علمی کاربردی است که از نظر شرایط پذیرش و تحصیل با دانشگاه های آزاد و پیام نور تفاوت های زیادی دارد.

تفاوت اصلی رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی با رشته عکاسی دانشگاه های پیام نور و آزاد این است که دانشگاه علمی کاربردی این رشته را در مقطع کاردانی ارائه می نماید و اگر شما این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنید ، ابتدا باید وارد مقطع کاردانی شوید و بعد از دو سال تحصیل و گرفتن مدرک فوق دیپلم ، برای ثبت نام کارشناسی اقدام نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های کاردانی ناپیوسته 1402 📞 معرفی رشته های تحصیلی کاردانی ناپیوسته

دومین تفاوت در شرایط پذیرش می باشد ؛ به طور کلی دانشگاه علمی کاربردی شرایط سخت گیرانه ای در پذیرش بدون کنکور دانشجو ندارد و داوطلبان دارای معدل پایین نیز می توانند از رشته مورد علاقه خود در این دانشگاه پذیرش بگیرند.

مرتبط بخوانید : شرط معدل پردیس خودگردان

سخن آخر

به عنوان سخن آخر و جمع بندی مطلب ، شما برای قبولی در رشته عکاسی به روش بدون کنکور ، می توانید یکی از سه دانشگاه آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی را انتخاب کنید. هیچ یک از این دانشگاه ها شرط معدل ندارند ولی در دانشگاهی که ظرفیت پذیرش کمتر باشد ، اولویت قبولی با داوطلبان دارای معدل بهتر است. ضمن اینکه قبولی در دانشگاه علمی کاربردی راحت تر است و با معدل خیلی پایین هم شانس پذیرش وجود دارد.

سوالات متداول

  • رشته عکاسی بدون کنکور در کدام دانشگاه ها ارائه می شود ؟

دانشگاه های آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی ، رشته عکاسی بدون کنکور را ارائه می کنند.

  • آیا برای قبولی بدون کنکور در رشته عکاسی ، شرط معدل وجود دارد ؟

برای پذیرش بدون کنکور در رشته عکاسی نیاز به سوابق تحصیلی و معدل مناسب می باشد اما شرط معدل دقیق ندارد.

  • آیا با معدل پایین شانس قبولی در رشته عکاسی بدون کنکور وجود دارد ؟

بله حتی با معدل پایین نیز احتمال قبولی در رشته عکاسی بدون کنکور مخصوصا در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر