از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی – مشمولین سرباز نخبگی علوم پزشکی از انجام طرح دوره عمومی معاف شدند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی

 

معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی از دغدغه های این دسته از فارغ التحصیلان است چرا که دانشجویان رشته های پزشکی می خواهند بعد از اتمام تحصیلات طولانی مدت خود به راحتی وارد تخصص های پزشکی شوند و یا اینکه برای تاسیس مطب، داروخانه و …. اقدام کنند اما خدمت سربازی مانعی برای آنهاست که ورود به تخصص، ادامه تحصیل و یا ورود به کار را به دو سال بعد موکول می کند. اخیرا از سوی وزارت بهداشت نامه ای به دست رسیده است که جزئیات معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی در این نامه ذکر شده است ، با توجه به سوالات زیادی که در این خصوص وجود دارد ، ادامه مطلب را به بررسی شرایط کامل معافیت سربازی برای فارغ التحصیلان علوم پزشکی می پردازیم. همراه ما باشید.

برای پرسیدن سوالات خود در زمینه شرایط معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

قوانین مربوط به خدمت سربازی پزشکان و پیراپزشکان

پزشکان و پیراپزشکانی که تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده اند برای شرکت در دوره خدمت سربازی می بایست از قوانین مطلع باشند که در این بخش شرح می دهیم :

  • تمام فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی که دارای مدرک کاردانی یا بیشتر هستند باید در زمانبندی معین برای خدمت سربازی اقدام کنند در غیر این صورت برای آنها غیبت در نظر گرفته می شود.
  • زمان های حضور در مناطق محروم و در خدمت ارگان های درمانی و پزشکی به عنوان سابقه خدمت سربازی در نظر گرفته می شود و از طول دوره خدمت کسر می شود.
  • هر یک از فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی موظف هستند پس از فارغ التحصیلی سریعا فرایند شرکت در خدمت سربازی را پیگیری کنند و خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی نمایند.
  • فارغ التحصیلانی که طی دو ماه پس از پایان تحصیلات برای شرکت در دوره سربازی اقدام نکنند ، موفق به دریافت مدرک خود از دانشگاه نخواهند شد.

مرتبط بخوانید : شرایط شرکت در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد 

معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی 

فارغ التحصیلان آقای رشته های پزشکی و پیراپزشکی همانند فارغ التحصیلان سایر رشته ها در صورتی که مشمول خدمت سربازی باشند باید دوره طرح خود را در سربازی بگذرانند و به عبارتی دیگر ، سربازی آنها در قالب طرح گذرانده می شود. برخی می توانند جذب وزارت بهداشت شوند و به صورت امریه ، سربازی خود را طی کنند و برخی دیگر در مراکز درمانی یگان های نظامی و … دوران خدمت خود را خواهند گذراند.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط ایست خدمت سربازی 📞 2 راهکار استفاده از ایست خدمت سربازی

این قوانین برای سال های قبل بود اما امسال ، نامه ای از مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه، مدیریت و منابع وزارت بهداشت به دانشگاه ها و سازمان های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت رسیده است که در این نامه از شرایط معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی توضیح داده شده است.

در نامه مذکور آمده است که مدت خدمت دوره ضرورت و دوره احتیاط مشمولان این قانون که در حرف پزشکی انجام شوند از کل خدمت مقرر در این قانون کسر می شود. برای مثال فارغ التحصیلانی که به مدت 14 ماه در دوره ضرورت حضور داشته اند ، به میزان 14 ماه از دو سال خدمت سربازی آنها کسر می شود و به مدت 10 ماه سربازی را می گذرانند. لازم به ذکر است که در حال حاضر نیز برخی از فارغ التحصیلان گروه علوم پزشکی ، خدمت نظام وظیفه خود را با انجام پروژه های تحقیقاتی (به مدت 14 تا 21 ماه) به پایان می رسانند.

بنابراین اگر از فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی هستید و می خواهید از سربازی معاف شوید ، می توانید با انجام پروژه های تحقیقاتی و یا با شرکت در دوره ضرورت و دوره احتیاط ، تعداد ماه های خدمت سربازی خود را کاهش دهید و حتی می توانید از کل دوران خدمت سربازی معاف شوید.

مرتبط بخوانید : انصراف از دانشگاه و سربازی

شرایط معافیت از طرح پزشکی

معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی

 

  • پزشکان و پیراپزشکانی که پس از فارغ التحصیلی به سربازی می روند ، از طرح معاف هستند.
  • خانواده شهدا ، آزادگان ، همسر و فرزندان آز ادگان ، فرزند جانباز بالای 50 درصد و همسر جانباز بالای 70 درصد از طرح پزشکی معاف هستند.
  • فارغ التحصیلان خارج از کشور از طرح معاف هستند.
  • افراد دارای مشکلات و بیماری های خاص به تشخیص شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت از طرح معاف هستند.
  • خانم های متاهی که تاریخ فارغ التحصیلای آنها مربوط به آذرماه سال 1380 است ، از طرح معاف هستند.
  • خانم های سرپرست که همسر آنها فوت شده است از طرح پزشکی معاف هستند.
  • افراد دارای مدال طلای المپیاد دانش آموزی نیازی به انجام طرح ندارند.
  • افرادی که در دسته 10 نفر اول دارنده مدال طلا هستند از طرح پزشکی معاف می باشند.
  • دارندگان رتبه های 1 تا 10 کنکور تجربی ملزم به گذراندن طرح پزشکی نیستند.
  • افرادی که رتبه های اول تا سوم آزمون جامع علوم پایه ، آزمون پیش کارورزی و آزمون دستیاری هستند از انجام طرح پزشکی معاف می باشند.
  • خواهران و برادران شهدا هم از انجام طرح پزشکی معاف هستند.
احتمالا این را هم بپسندید  خرید بیمه سربازی 📞 شرایط پرداخت قسطی و دریافت رایگان بیمه سربازی

سوالات شما

  • قانون معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی چه شرایطی دارد ؟

درباره شرایط معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی می توانید این مطلب را بررسی کنید و برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید.

  • آیا قانون معافیت سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی تصویب شده است ؟

بله ، مشمولین سرباز نخبگی علوم پزشکی از انجام طرح دوره عمومی معاف شده اند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شماره تماس نظام وظیفه

شماره تماس نظام وظیفه 📞 راه های ارتباط با سازمان وظیفه عمومی

مشمولین خدمت سربازی بعد از ارسال دفترچه اعزام به خدمت خود و سپس دریافت برگه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر