از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشکلات آموزش مجازی دانشگاه آزاد – راه حل مشکلات پر تکرار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشکلات آموزش مجازی دانشگاه آزاد

 

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت های حضوری دانشگاه ها ، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری کلاسهای درسی دانشجویان به آموزش مجازی روی آوردند. با توجه به جدید بودن سیستم آموزشی مجازی ، در ابتدای شروع به کار مشکلات و نقایصی را داشت که در حال حاضر برخی از آنها رفع شده اند ولی بعضی دیگر از مشکلات همچنان خودنمایی می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا از راه حل مشکلات پر تکرار آموزش مجازی دانشگاه آزاد مطلع شوید. اگر پس از بررسی راه حل های قرار داده شده در این مطلب ، بازهم سوالی داشتید حتما با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

کارشناسان با تجربه ما از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل پاسخگوی مشکلات شما در زمینه آموزش مجازی دانشگاه آزاد میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

 

مشکلات آموزش مجازی دانشگاه آزاد

اوایل شروع آموزش مجازی دانشگاه آزاد به دلیل تصمیم گیری سریع ، اطمینان نداشتن به زیرساخت های آموزش مجازی ، ضعف سیستم های سخت افزاری ، عدم آشنایی اساتید و دانشجویان با نحوه اتصال به کلاس ها ، مشکلات اینترنت و دسترسی نداشتن بسیاری از دانشجویان به خصوص دانشجویان مناطق محروم به اینترنت و …. مشکلات زیادی را بر سر راه دانشگاه آزاد قرار داد که همه این عوامل باعث ایجاد نگرانی هایی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه می شد.

با وجود همه این مشکلات که در حال حاضر اکثر آنها نیز رفع شده اند ، دانشگاه آزاد توانست بیش از 90 درصد دانشجویان و اساتید را تحت پوشش آموزش الکترونیکی قرار دهد که البته تشکیل کلاس های مجازی چندان هم کار آسانی نبوده است و بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری ، از شیوه برگزاری کلاسهای مجازی گله مند هستند و حتی بعضی از دانشجویان به دلیل سرعت پایین اینترنت فرصت شرکت در بسیاری از کلاسها را از دست می دهند و مجبورند در ترم های بعدی یکبار دیگر دروس اصلی و تخصصی رشته را اخذ کنند تا آموزش کامل را ببنند.

پرسش‌های متداول – مشکلات آموزش مجازی دانشگاه آزاد

  • برای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه ازاد نیاز به نصب چه نرم افزاری است ؟

دانشجویان باید چند نرم افزار مثل ادوب کانکت و فلش پلیر نصب کنند تا بتوانند وارد کلاس مجازی شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  حضور غیاب کلاس مجازی دانشگاه آزاد - آموزش حضور و غیاب در کلاس مجازی

برای نصب نرم افزار های سامانه وادانا نیاز به راهنمایی دارید ؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

دانشجو باید به استاد درخواست دهد تا میکروفن او را فعال کند و اجازه صحبت داده شود.

  • چرا پس از زدن نام کاربری و رمز عبور ، با پیام اطلاعات وارد شده اشتباه می باشد ، مواجه می شویم ؟

دانشجویان و اساتید باید در بخش نام کاربری ، کد دانشگاه را نیز وارد کنند. برای دریافت کد دانشگاه خود با مشاوران ما تماس بگیرید.

  • آیا با گوشی می توان وارد کلاس مجازی شد ؟

ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد هم از طریق گوشی تلفن همراه و هم از طریق کامیپوتر امکان پذیر است.

اگر نمی توانید با گوشی اندروید یا آیفون وارد کلاس شوید ، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

  • منظور از خطای The meeting has not yet started چیست ؟

دریافت این پیام بدین معناست که استاد هنوز وارد کلاس نشده است.

  • چرا کلاس های ذخیره شده نمایش داده نمی شوند ؟

کلاس های ذخیره شده سامانه آموزش مجازی از ساعات 8 شب تا 8 صبح قابل دسترسی هستند.

جهت اطلاع از نحوه دانلود کلاسهای ضبط شده دانشگاه آزاد با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

چرا با وجود آموزش مجازی از دانشجویان شهریه کامل دریافت می شود

تکرار واحد های درسی در ترم های بعد برای دانشجویانی که تحصیل رایگان دارند و در دانشگاه روزانه تحصیل می کنند ، چندان اهمیتی ندارد اما دانشجویان دانشگاه آزاد که باید شهریه پرداخت کنند برای تکرار واحد های درسی دغدغه پرداخت شهریه را دارند و از طرفی تعطیلی بسیاری از مشاغل نیز دانشجویان را با مشکلات مالی نیز مواجه کرده است که وضعیت را سخت تر می کند.

اما با وجود همه این مشکلات و سختی ها ، بسیاری از دانشجویان شاکی هستند که چرا با وجود کیفیت پایین آموزش های مجازی در مقایسه با آموزش های حضوری ، میزان شهریه کاهش نیافته است و چه بسا اینکه بیشتر هم شده است ؟

احتمالا این را هم بپسندید  مشکلات وادانا - راهنمای مشکلات رایج وادانا

مسئولین در پاسخ به این سوال عنوان می کنند که شاید دانشجویان تصور داشته باشند که چون ترم تحصیلی مجازی است ، هزینه های آموزشی دانشگاه به شدت کاهش می یابد ، در حالی که اینگونه نیست و با توجه به هزینه های به وجود آمده برای تامین زیر ساخت های آموزش مجازی ، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه برای بیشتر شدن ظرفیت ترافیک حضور در کلاس ‌های آنلاین و در نهایت پرداخت حق الزحمه اساتید ، عملا کاهش شهریه را در ترم مجازی غیرممکن می کند.

مشکلات آموزش مجازی دانشگاه آزاد برای کلاس های عملی

سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد فقط پاسخگوی دروس نظری و عمومی است و برای دروس عملی که یا به صورت ازمایشگاهی و یا کارگاهی هستند ، کلاس های چندان با کیفیتی برگزار نمی شود و حتی در تعدادی از واحد های دانشگاه آزاد نیز به این دروس که مهم ترین دروس دانشجویان هستند ، توجه نمی شود.

البته در برخی از واحد های دانشگاه آزاد نیز برای دروس عملی کلاس های حضوری تشکیل می شود و دانشجویان باید به صورت گروهی در زمانی که دانشگاه اعلام می کند ، در کلاس ها شرکت کنند.

جهت اطلاع از زمانبندی برگزاری کلاسهای حضوری دروس عملی دانشگاه خود ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

جایگزین شدن سامانه دان به جای سامانه وادانا

سامانه آموزش مجازی تعدادی از دانشگاه های آزاد سامانه وادانا و تعدادی دیگر از دانشگاه ها نیز سامانه دانان است. ورود به سامانه آموزش مجازی وادانا از طریق نصب نرم افزار های مثل فلش پلیر و ادوب کانکت امکان پذیر است و بسیاری از دانشجویان در نصب این برنامه ها و ورود به کلاس با مشکل مواجه هستند.

با توجه به اینکه اتصال به سامانه وادانا سخت بود ، بعضی از واحد های دانشگاه آزاد سیستم آموزش مجازی خود را تغییر دادند و سامانه دان را که دسترسی آسانتری دارد ، به دانشجویان خود معرفی کردند. البته هر دو سامانه گاهی با مشکلاتی مثل از دسترس خارج شدن و قطع و وصلی باعث ایجاد اختلال در فرایند آموزش مجازی می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل

کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل – راهنمای کلاس مجازی آزاد

  بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد که دسترسی به کامپیوتر یا لپ تاپ ندارند ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر