از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی 📞 مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور کارشناسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی

به زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی نزدیک می شویم و داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده اند به دنبال یک مشاور با دانش بالا و مجرب هستند تا بتوانند فرم انتخاب رشته خود را با بالاترین شانس قبولی تکمیل کنند. انتخاب رشته کارشناسی برای دانشگاه های سراسری و آزاد انجام می گیرد. داوطلب در مجموع مجاز است که حداکثر 250 کد رشته محل (100 کد رشته محل آزاد و 150 کد رشته محل سراسری) را انتخاب کند. لازمه تکمیل اصولی فرم انتخاب رشته ، توجه به مواردی همچون رتبه قبولی ها ، بازار کار رشته های مختلف و … است. به همین دلیل باید از یک مشاوره کمک بگیرید. در این مطلب می خواهیم شما را برای بهره مندی از خدمات مشاوره انتخاب رشته کارشناسی راهنمایی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

می توانید با دریافت مشاوره تلفنی تخصصی از مشاوران مجرب ما در پاسخ با ما ، سوالات خود را درباره رتبه قبولی رشته ها ، بازار کار رشته ها ، شرایط ورود به دانشگاه های مصاحبه دار و … از مشاوران ما بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی

انتخاب رشته کنکور کارشناسی در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان انجام می گیرد. داوطلبان باید پس از شرکت در کنکور سراسری ، منتظر باشند که نتایج اعلام گردد و سپس انتخاب رشته را طبق رتبه و نمرات اکتسابی خود انجام دهند. برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ، می توان از میان دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور یا آزاد انتخاب کرد همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم در سامانه جداگانه ای انجام می گیرد.

برای انتخاب رشته کنکور سراسری کارشناسی باید به موارد زیر توجه داشته باشید :

بررسی رتبه قبولی ها

اولین موضوع مهم در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ، بررسی رتبه قبولی رشته محل های مختلف است و شما باید بیشترین انتخاب های خود را به رشته هایی اختصاص دهید که شانس قبولی بالایی در آنها دارید. برای تخمین شانس قبولی خود ، رتبه قبولی های دو تا سه سال قبل را بررسی کنید و حتما از یک سایت معتبر برای این منظور استفاده کنید. بعد از تخمین شانس قبولی ، باید رشته ها را از نظر شانس قبولی به سه دسته خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم کنید و سپس بیشترین انتخاب ها را از میان رشته های واقع بینانه انتخاب نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی تلفنی - مطمئن تحصیل کنید ، پاسخ شما اینجاست

تحقیق درباره خوابگاه های دانشجویی

اگر می خواهید در دانشگاه های شهری به جزء شهر محل سکونت خود قبول شوید ، باید درباره خوابگاه های دانشجویی تحقیق کنید و مطمئن شوید که دانشگاه های انتخابی شما ، خوابگاه دارند. بعضی از دانشگاه ها هیچ تعهدی در قبال تامین محل سکونت دانشجویان خود ندارند و برخی دیگر از دانشگاه ها نیز بیشترین ظرفیت خوابگاه را به دانشجویان دختر اختصاص می دهند. شما باید با توجه به این موارد ، انتخاب رشته در دانشگاه های غیر از شهر خود را انجام دهید.

اطلاع از شهریه دانشگاه ها 

اگر می خواهید وارد دانشگاه های شهریه پرداز شوید باید از میزان شهریه در دانشگاه های مختلف اطلاع داشته باشید. بیشترین شهریه را دانشگاه پردیس خودگردان و سپس دانشگاه آزاد دارد. اگر هم دانشگاهی با شهریه پایین تر می خواهید ، می توانید وارد دانشگاه پیام نور یا غیرانتفاعی شوید. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان و شهریه دانشگاه آزاد در رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی ، رقم بالایی است. شما باید پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته ، از توانمندی مالی خود برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها مطمئن شوید.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی و تحقیق درباره بازار کار رشته ها

شما در یک رشته تحصیل می کنید که در آینده بتوانید وارد بازار کار در آن رشته شوید بنابراین بسیار مهم است که همین حالا که انتخاب رشته می کنید ، تحقیقات کافی راجع به بازار کار رشته های مختلف انجام دهید. تحقیق درباره بازار کار رشته ها شامل اطلاع از شرایط ورود به شغل ، آزمون استخدامی ، میزان درآمد ، امکان ارتقای شغلی و … است.

توجه به رتبه و اعتبار دانشگاه ها

دانشگاه های مختلف سراسری و آزاد از نظر رتبه و اعتبار در سطح برابری نیستند. توصیه می شود در زمان انتخاب رشته درباره رتبه بندی و سطح اعتبار دانشگاه ها تحقیق کنید. از نظر کیفیت آموزشی ، دانشگاه های روزانه در سطح بهتری قرار دارند. اما بعضی از واحدهای پردیس خودگردان ، آزاد و شبانه هم از نظر کیفیت آموزشی و اعتبار علمی ، در سطح دانشگاه های برتر روزانه هستند.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی و تحلیل دقیق کارنامه

شما برای انتخاب رشته با شانس قبولی بالا باید کارنامه را به درستی تحلیل کنید. برای این منظور توصیه می شود از مشاوری مجرب کمک بگیرید. داخل کارنامه کنکور سراسری ، رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری ، درصد دروس اکتسابی و … درج شده اند. شما برای انتخاب رشته در بعضی از رشته محل ها باید به رتبه کشوری توجه داشته باشید اما پذیرش در بعضی رشته محل ها با توجه به رتبه در سهمیه انجام می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  کنکور چندمه 📞 کنکور سراسری نوبت اول و دوم 1403 چندمه

توجه به سهمیه ها

سهمیه های کنکور سراسری شامل سهمیه مناطق ، ایثارگران ، رزمندگان ، خانواده شهدا ، سهمیه بهیاری ، سهمیه کارمندی و … هستند. لازم است با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، از قوانین مربوط به سهمیه های مختلف مطلع شوید و سپس انتخاب رشته کنید.

مرتبط بخوانید : کسانی که در کنکور معجزه کردند

خدمات مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی

اگر برای انتخاب رشته کنکور سراسری نیاز به خدمات مشاوره دارید ، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما در خدمت شما هستند. می توانید به راحتی و از طریق تماس تلفنی ، با مشاوران ارشد این مجموعه تحصیلی ارتباط برقرار نمایید و هر سوالی که راجع به انتخاب رشته دارید ، از مشاوران بپرسید.

مشاوره پاسخ با ما ، می توانند صفر تا صد انتخاب رشته شما را با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید ، بازار کار رشته های مختلف و اولویت بندی های شما ، انجام دهند و فرم را هم در سایت ثبت کنند. همچنین شما می توانید برای اطلاع از رتبه قبولی رشته های مختلف و تخمین شانس قبولی خود در رشته های مورد علاقه تان ، از مشاوران راهنمایی دریافت نمایید.

مرتبط بخوانید : مشاوره انتخاب رشته کنکور

سوالات شما

  • مهم ترین عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری چه عواملی هستند؟

شما برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی باید به مواردی مثل بازار کار ، رتبه قبولی ، سهمیه های موثر ، شهریه دانشگاه ها ، شرایط خوابگاه دانشجویی و … توجه داشته باشید.

  • تعداد انتخاب های مجاز در انتخاب رشته کنکور سراسری ، چه انتخاب است؟

داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل هستند.

  • آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد کارشناسی مجزا انجام می شود؟

بله ، فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مستقل از انتخاب رشته دانشگاه سراسری است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور چندمه

کنکور چندمه 📞 کنکور سراسری نوبت اول و دوم 1403 چندمه

آزمون سراسری 1403 هم مثل سال های قبل برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر