از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مزایا و معایب شغل معلمی – آیا معلمی شغل خوبی است ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مزایا و معایب شغل معلمی

 

اگر به تدریس کردن و شغل معلمی علاقه دارید ، ابتدا باید در نظر بگیرید که این شغل مناسب شما هست یا خیر و از این موضوع مطمئن شوید که می توانید با دانش آموزان ارتباط برقرار کنید. آشنایی با مزایا و معایب شغل معلمی باعث می شود که شما بدانید که با چه شرایط شغلی در آینده روبرو خواهید بود ، آیا حقوق شغل معلمی در حدی هست که مورد رضایت شما باشد ؟ ایا با ساعت کاری شغل معلمی مشکلی ندارید ؟ ایا می توانید با دانش آموزان ارتباط خوبی برقرار کنید ؟ ایا به نظر خودتان مهارت آموزش دادن را دارید و انتظار دانش آموزان را به عنوان یک معلم ، برآورده می کنید ؟

تمام این موارد باید برای ورود به شغل معلمی بررسی شوند و آگاهی بر مزایا و محاسن شغل باعث می شود که شخص به ارزش ها و شرایط کاری شغل خود پی ببرد. در ادامه مطلبی در خصوص مزایا و معایب شغل معلمی تهیه کرده ایم تا راهنمای شما عزیزان باشیم.

کارشناسان مجرب ما پاسخگوی تمامی سوالات شما درباره شغل معلمی از کنکور و دانشگاه فرهنگیان گرفته تا نحوه مصاحبه آموزش و پروش و انواع قراردادها و میزان حقوق ، با آگهی پیش بروید:

همین حالا تماس بگیرید و برای معلم شدن با خیال آسوده تصمیم بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معرفی شغل معلمی

اصولا ارزش هر شغل و حرفه ای با نقش و تاثیری که در اجتماع می گذارد ، رابطه مستقیم دارد و بدیهی است که هیچ شغلی به اندازه تربیت و تدریس دانش آموزان که وظیفه اصلی معلمان است ، در بهتر شدن شرایط علمی و فرهنگی یک اجتماع تاثیر گذار نیست. از این جهت از قدیم الایام تاکنون همیشه به معلمان به عنوان اشخاص فهمیده و متشخص جامعه احترام خاصی قائل بوده اند و ارزش های واقعی این شغل را کسانی بهتر درک می کنند که وارد آن شده باشند و نقش اجتماعی آن را دریابند.

افرادی که معلمان با آنها در ارتباط هستند ، دانش آموزانی می باشند که در سن های حساس کودکی و نوجوانی قرار دارند و توانمندی در برقراری ارتباطات موثر ، از ویژگی های شخصیتی لازم برای ورود به شغل معلمی است. معلمان با دانش آموزانی سروکار دارند که دوران حساس زندگی خود را می گذرانند و بازیگوشی های مختص به این سن و برخی رفتارهای نامتعارف و نسجیده از سوی دانش آموزان ، نباید باعث بروز رفتار های ناشایسته از معلم شود و معلم باید قدرت کنترل کلاس و دانش آموزان را ضمن صبوری و تحمل ، داشته باشد.

مزایا و معایب شغل معلمی

تمام شغل ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند ولی مزایا باید در حدی مورد رضایت باشند که بتوان از معایب آن چشم پوشی کرد. معلمان با توجه به اینکه از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شده باشند ، استخدام رسمی باشند یا قرار دادی ، در مدارس دولتی فعالیت کنند یا غیردولتی و غیر انتفاعی ، از مزایا و معایبی در طول دوران اشتغال بهره مند هستند.

همچنین ممکن معلمی به صورت خصوصی تدریس کند و در این صورت نه استخدام رسمی است و نه استخدام قراردادی و خودش به تنهایی و مستقل از هر سازمان و نهادی ، فعالیت می کند که در این حالت نیز مزایا و معایبی شامل حالش خواهد بود.

معایب شغل معلمی

  • معلمانی که استخدام رسمی نیستند و به صورت قرار دادی کار می کنند ، حقوق زیادی ندارند و درآمدشان به ازای ساعات کاری است. در حال حاضر حقوق معلمان حق التدریس به ازای هر یک ساعت تدریس حدود 18 تا 25 هزار تومان است.
  • معلمانی که به صورت حق التدریس کار می کنند ، عموما بیمه و مزایا ندارند.
  • گاهی معلمان مجبورند که سالها در یک مقطع آموزشی به تدریس بپردازند.
  • حقوق معلمان به اندازه انرژی و زحمتی که متحمل می شوند ، نیست و با وجود آنکه تعدادی از معلمان برای حقوق و دریافتی های کم خود اعتراض داشته اند ، اما همچنان بسیاری از معلمان حقوق زیادی ندارند. در حال حاضر حقوق ماهانه معلمان حدود 4 میلیون تومان در ماه است.
  • برای ورود به شغل معلمی لازم است تحصیلات دانشگاهی داشته باشید. اگر بخواهید استخدام رسمی شوید یا باید با شرکت در کنکور سراسری  ، در دانشگاه فرهنگیان پدیرفته شوید و یا در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش که پذیرش در هر یک از این آزمون شامل شرایط سختی مثل شرط سنی و شرط معدل است و همین شرایط سخت باعث شده است بسیاری از علاقه مندان نتوانند وارد شغل مورد علاقه خود شوند.
  • شرایط معلم شدن در مدارس غیرانتفاعی نسبتا بهتر است اما برای استخدام در این مدارس نیز باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشید.

مزایای شغل معلمی

مزایای شغل معلمی

  • ساعت کاری معلمان استخدام رسمی از ساعت کاری کارمندان سایر سازمان ها کمتر است.
  • حقوق معلمان ماهیانه پرداخت می شود و عیدی سالانه ، بیمه درمانی ، پاداش و … نیز شامل حالشان می شود.
  • اگر معلمی استخدام رسمی شده باشد ، از حق بازنشستگی برخوردار خواهد بود.
  • معلمان سه ماه تابستان و تعطیلات عید را کامل تعطیل هستند و به ازای آن حقوق نیز دریافت می کنند.

کارشناسان مجرب ما پاسخگوی تمامی سوالات شما درباره شغل معلمی از کنکور و دانشگاه فرهنگیان گرفته تا نحوه مصاحبه آموزش و پروش و انواع قراردادها و میزان حقوق ، با آگهی پیش بروید:

همین حالا تماس بگیرید و برای معلم شدن با خیال آسوده تصمیم بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مزایا و معایب شغل معلمی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه اصلی تربیت دبیر مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش است و بهترین راه برای ورود به شغل معلمی ، تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است. پس اگر میخواهید هم تحصیلات دانشگاهی داشته باشید و هم بلافاصله پس از فارغ التحصیلی ، جذب آموزش و پرورش شوید ، باید در دانشگاه فرهنگیان قبول شوید.

بهره مندی از حقوق در طی دوران تحصیل ، نداشتن دغدغه بیکاری ، استخدام رسمی بلافاصله پس از فارغ التحصیلی ، امکان تحصیل در رشته های متنوع ، بهره مندی از مزایای استخدام رسمی مثل بیمه ، حقوق ، پاداش ، عیدی و … از ویژگی های مثبت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است و البته باید این نکته را ذکر کنیم که این دانشگاه برای پذیرش دانشجو ، شرایطی را مد نظر قرار داده است.

شرکت در کنکور سراسری ، کسب رتبه بسیار مناسب ، دارا بودن معدل بالای 15 در دوره دبیرستان ، رعایت قوانین پوشش دانشگاه فرهنگیان ، قبولی در مصاحبه ، دارا بودن حداکثر سن 24 سال تمام و … همگی از شرایطی هستند که برای ورود به شغل معلمی از طریق دانشگاه فرهنگیان باید دارا باشید.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

سوالات شما

  • چگونه می توانیم معلم رسمی آموزش و پرورش شویم ؟

برای استخدام به عنوان معلم در سازمان آموزش و پرورش می توانید در آزمون استخدامی شرکت کنید و یا در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نمایید.

  • آیا حقوق شغل معلمی خوب است ؟

حقوق شغل معلمی بستگی به میزان تحصیلات ، سابقه خدمت و … دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر