از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

لغو تعهد تحصیل رایگان – هزینه و شرایط جدید لغو تعهد آموزش رایگان 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

لغو تعهد تحصیل رایگان

 

داوطلبان کنکور سراسری کاردانی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که از طریق انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه پذیرفته می شوند ، بایستی در ابتدای شروع به تحصیل و در زمان ثبت نام دانشگاه ، تعهدی مبنی بر اشتغال به کار در سازمان های مورد نیاز دولتی ارائه کنند و پس از فارغ التحصیلی ، در صورت نیاز دولت به تعهد خود عمل نمایند. اما امکان لغو تعهد تحصیل رایگان وجود دارد و اگر شما هم بنا به دلایلی نیاز به آزاد سازی مدرک خود دارید ولی درباره شرایط لغو تعهد تحصیل رایگان اطلاعات زیادی ندارید ، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را کامل راهنمایی کنیم.

شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص شرایط جدید لغو تعهد تحصیل رایگان با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

لغو تعهد تحصیل رایگان چیست

طبق قانون وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، دانشجویان دانشگاه روزانه که از آموزش رایگان و بدون پرداخت شهریه بهره مند هستند ، باید به ازای سال های تحصیل رایگان خود به دولت خدمت کنند و در اولین روز تحصیل در دانشگاه از آنها تعهدی منبی بر ” کار در کشور در صورت نیاز ” دریافت می شود. تعداد سال های نیز خدمت به کشور بستگی به مقطع ، نوع سهمیه و رشته تحصیلی شما دارد. به عنوان مثال برخی در برخی از رشته ها ، تعداد سال های خدمت به میزان سه برابر مدت زمان تحصیل است که شامل رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی هستند.

فارغ التحصیلان دانشگاه های غیر روزانه از جمله دانشگاه آزاد اسلامی ، پیام نور ، شبانه (نوبت دوم) ، غیر انتفاعی ، مجازی ، پردیس خودگردان و ظرفیت خودگردان مشمول تعهد خدمت نیستند زیرا در طول دوران تحصیل آموزش رایگان نداشته اند و شهریه پرداخت می کردند.

مرتبط بخوانید : رشته های دارای تعهد خدمت

نحوه لغو تعهد تحصیل رایگان

تسویه حساب با دانشگاه به صورت اقساط نیز امکان پذیر است و پس از پرداخت بدهی و وارد شدن به سامانه سجاد باید گزینه “اينجانب کليه بدهی خود را به صندوق رفاه دانشجويان پرداخت نموده ام” را انتخاب کنید و با کلیک شماره موبایل خود را تایید نمایید.

روش های لغو تعهد تحصیل رایگان

لغو تعهد تحصیل رایگان با ارائه حکم بازنشستگی

افرادی که حکم بازنشستگی دارند ولی باید مدرک خود را آزاد کنند ، می توانید با ارائه حکم بازنشستگی خود برای لغو تعهد آموزش رایگان خود اقدام نمایند.

لغو تعهد تحصیل رایگان با استفاده از سابقه بیمه

با سابقه بیمه نیز امکان لغو تعهد آموزش رایگان وجود دارد ولی حتما باید دارای سابقه کار پس از فارغ التحصیلی باشید. یعنی بیمه ای که در زمان تحصیل رد شده است ، مورد تایید دانشگاه و وزارت علوم نیست. همچنین سابقه تدریس در موسسات آموزش عالی با 10 ساعت و در سایر موسسات با 16 ساعت معتبر است و افرادی که پروانه کسب دارد ، به شرط داشتن پرونده مالیاتی برای آنها سابقه کار منظور می شود.

لغو تعهد تحصیل رایگان با نامه کاریابی

در روش لغو تعهد آموزش رایگان با استفاده از نامه کاریابی ، حداکثر باید تا 6 ماه پس از فارغ التحصیلی در یک موسسه کاریابی ثبت نام کنید و این مدت برای آقایانی که مشمول نظام وظیفه سربازی هستند ، پس از تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت ، در نظر گرفته می شود. همچنین در صورتی که تاریخ ثبت نام در کاریابی قبل از صدور مدرک تحصیلی موقت باشد ، مورد تایید نیست.

مرتبط بخوانید : خرید تعهد خدمت پرستاری

لغو تعهد آموزش رایگان با پرداخت هزینه‌ نقدی

با پرداخت هزینه نیز می توانید برای لغو تعهد آموزش رایگان خود اقدام کنید. متقاضیان در این روش باید تعرفه های اعلام شده از سوی وزارت متبوع را به حساب سازمان امور دانشجویان بپردازند و سپس مدرک تحصیلی خود را با رعایت شرایط وظیفه عمومی و صندوق رفاه دانشجویی ، آزاد کنند.

علاوه بر موارد فوق ، دانش آموختگان با یکی از شرایط زیر نیز می توانید تعهد تحصیل رایگان خود را لغو کنند :

  • عدم توانایی انجام کار، کمیسیون پزشکی یا فوت متقاضی
  • دانشجویان متعهد به خدمت به آموزش و پرورش
  • دانشجویان بورسیه

سوالات متداول

  • آیا امکان لغو تعهد آموزش رایگان وجود دارد ؟

بله ، متقاضیان با روش های متفاوتی می توانند تعهد تحصیل رایگان خود را لغو کنند که در این مطلب بررسی شد.

  • هزینه لغو تعهد تحصیل رایگان چقدر است ؟

پرداخت بدهی ها شامل اجاره خوابگاه ، اقساط وام دانشجویی و … هزینه لغو تعهد آموزش رایگان می باشد.

  • برای لغو تعهد آموزش رایگان باید به کدام سامانه مراجعه کنیم ؟

متقاضیان برای درخواست لغو تعهد آموزش رایگان باید به سامانه سجاد مراجعه نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

2 نظر

  1. سلام من میخاهم از دانشگاه الزهرا بوشهر انصرافی بدم لغو اموزش رایگان هم انجام دادموالان چیکتر کنم

  2. سلام وقت بخییر .. من پرستار تعهدی .. بعد از فارغ التحصیل سربازی میرم؟
    بعضی ها میگن افرادی ک تعهد خدمت دارن معاف ان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر