از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد – شرایط و ضوابط حذف و اضافه دانشگاه آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد

 

دانشجویان دانشگاه آزاد پس از پایان مهلت انتخاب واحد می توانند در فرصت مجددی که دانشگاه تحت عنوان زمان حذف و اضافه در نظر می گیرد ، مجددا وارد سایت آموزشیار شده و دروس انتخابی خود را حذف یا چند درس را اضافه کنند. قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد برای دانشجویان در تمام مقاطع ثابت است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد.

برای راهنمایی در زمینه حذف و اضافه و انتخاب واحد دانشگاه آزاد و پرسیدن سوالات خود ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد

پس از اتمام مهلت انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، برخی از دانشجویان موفق به انتخاب واحد نمی شوند یا برنامه هفتگی آنها هنوز تکمیل نشده است. دانشگاه آزاد اسلامی با در نظر گرفتن فرصت حذف و اضافه ،  زمان مجددی تمدید می کند تا دانشجویان بتوانند در برنامه هفتگی خود تغییراتی اعمال کنند که این تغییرات ممکن است شامل حذف یا اضافه شدن درس جدید باشد. همچنین دانشجویانی که در زمان انتخاب واحد موفق به اخذ واحد درسی نشده اند در حذف و اضافه می توانند برنامه هفتگی خود را از میان دروس دارای ظرفیت ، تنظیم کنند.

زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد معمولا یک الی دو هفته پس از پایان انتخاب واحد است و احتمال تمدید مهلت حذف و اضافه نیز وجود دارد.

مرتبط بخوانید : شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد 

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد

دانشجویانی که از انتخاب واحد اولیه جا مانده اند و می خواهند در زمان حذف و اضافه انتخاب واحد انجام دهند ، لازم است از قوانین حذف و اضافه اطلاع داشته باشند که در ادامه این قوانین را توضیح داده ایم :

  • دانشجویان برای شرکت در حذف و اضافه دانشگاه آزاد باید بدهی خود را کامل تسویه کنند و یا با امور مالی دانشگاه هماهنگ کنند که سامانه انتخاب واحد برای آنها فعال شود و بعدا شهریه را بپردازند.
  • در حذف و اضافه ظرفیت کلاس ها اضافه می شود اما اگر واحد درسی مد نظر شما ظرفیت نداشت ، می توانید از مدیر گروه آموزشی خود درخواست کنید که ظرفیت آن درس را افزایش دهد.
  • در انتخاب واحد های درسی که ظرفیت زیادی از آنها باقی مانده است کمی دقت کنید. زیرا ممکن است این واحدهای درسی به دلیل به حد نصاب نرسیدن ، حذف شوند.
  • دانشجویان در زمان حذف و اضافه می توانند با توجه به معدل ترم قبل خود تعداد واحد درسی مشخصی را بردارند. دانشجویان با معدل بالاتر از 17 مجاز به انتخاب 24 واحد درسی ، دانشجویان با معدل 12 تا 17 مجاز به انتخاب 20 واحد درسی و دانشجویان با معدل کمتر از 12 مجاز به انتخاب حداکثر 14 واحد درسی هستند.
  • دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند حداکثر تا 5 هفته قبل از پایان ترم ، یکی از درس های نظری یا عملی یا عملی – نظری خود را حذف کنند به شرط آنکه واحد های درسی باقی مانده از حداقل واحد درسی مجاز یک ترم کمتر نشود.
  • با توجه به اینکه معمولا در زمان حذف و اضافه کلاس های جلسه اول و جلسه دوم دانشگاه تشکیل شده اند ، برای دانشجویانی که در حذف و اضافه یک کلاس درسی را برداشته اند ، غیبت لحاظ نمی شود.

مرتبط ببینید: ترمیم انتخاب واحد چیست 

نحوه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

حذف و اضافه دانشگاه آزاد از طریق سایت آموزشیار انجام می گیرد و دانشجویان باید وارد پروتال دانشجویی خود در این سامانه شده و از بخش انتخاب واحد ، حذف و اضافه را انجام دهند. برای حذف و اضافه به کد ارائه دروس نیاز دارید که باید از قبل تهیه کرده باشید. با درج کد ارائه در بخش تعیین شده ، اسم درس ، استاد ارائه کننده درس و ظرفیتی که از درس باقی مانده است نمایش داده خواهد شد که در صورت وجود ظرفیت می توانید آن را انتخاب کنید.

تغییرات اعمال شده در حذف و اضافه سایت آموزشیار چند روز بعد در سایت برگزاری کلاس مجازی (سامانه دان یا سامانه وادانا) نیز فعال می شود و اگر پس از یک هفته دروس جدید وارد سایت کلاس مجازی شما نشد ، حتما از طریق واحد پشتیبانی دانان یا پشتیبانی وادانا این موضوع را پیگیری کنید. اگر هم برتی ورود به سامانه آموزشیار با مشکل مواجه می شوید توصیه می شود با پشتیبانی آموزشیار تماس بگیرید تا کامل راهنمایی شوید.

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد | سوالات متداول

  • قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد چیست ؟

برای بررسی قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد لطفا این مطلب را با دقت مطالعه فرمایید.

  • در حذف و اضافه چند واحد میتوان برداشت ؟

دانشجویان با معدل بالاتر از 17 مجاز به انتخاب 24 واحد درسی ، دانشجویان با معدل 12 تا 17 مجاز به انتخاب 20 واحد درسی و دانشجویان با معدل پایین از 12 فقط امکان اخذ حداکثر 14 واحد درسی را دارند.

  • زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد چه تاریخی است ؟

زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد معمولا یک الی دو هفته پس از پایان انتخاب واحد است و احتمال تمدید مهلت حذف و اضافه نیز وجود دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر