از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد – آیا برای حذف و اضافه دانشگاه آزاد باید شهریه پرداخت شود

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

 

انتخاب واحد دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهرماه و بهمن ماه انجام می گیرد و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، باید با پیگیری اطلاعیه های سامانه آموزشیار ، از زمان انتخاب واحد مربوط به مقطع تحصیلی خود مطلع شده و برای پرداخت شهریه و انتخاب واحد در تاریخ مقرر اقدام نمایند. پس از پایان مهلت انتخاب واحد ، فرصت مجددی تحت عنوان حذف و اضافه در نظر گرفته می شود که در این فرصت تمام دانشجویان می توانند مجدد انتخاب واحد کنند یا برنامه درسی قبلی خود را ویرایش نمایند. در ادامه این مطلب به بررسی شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد می پردازیم.

دانشجویان عزیز اگر برای ورود به سامانه آموزشیار و پرداخت شهریه با مشکلی مواجه شده اید و نیاز به راهنمایی دارید ، بدون وقت تلفی و در سریع ترین زمان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا برای حذف و اضافه دانشگاه آزاد باید شهریه پرداخت شود

شهریه دانشگاه آزاد متشکل از دو بخش شهریه ثابت و متغیر است که شهریه ثابت در ابتدای هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می شود. در واقع دانشجویان برای آنکه مجاز به انتخاب واحد شوند ، باید شهریه ثابت را بپردازند تا سامانه آموزشیار بخش انتخاب واحد را برای آنها فعال کند و میزان شهریه ثابت دانشجویان نیز بر اساس نوع رشته تحصیلی و سال ورود به دانشگاه متفاوت است.

این مطلب را نیز مطالعه بفرمایید : قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ، پس از پایان مهلت اولیه انتخاب واحد ، یک فرصت مجدد برای جاماندگان از انتخاب واحد تحت عنوان حذف و اضافه در نظر گرفته می شود که در این فرصت علاوه بر جاماندگان ، دانشجویانی که قبلا انتخاب واحد کرده اند نیز می توانند در برنامه هفتگی خود اصلاحات لازم را اعمال کنند.

برای شرکت در حذف و اضافه دانشگاه ازاد ، پرداخت شهریه الزامی است و دانشجویانی که شهریه را نپردازند ، امکان ورود به بخش حذف و اضافه سامانه آموزشیار را نخواهند داشت. البته ممکن است در بعضی ترم ها و به درخواست دانشجویان ، شرکت در حذف و اضافه بدون پرداخت شهریه انجام گیرد اما در چند ترم اخیر این اتفاق نیفتاده است.

میزان شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

میزان شهریه حذف و اضافه آزاد برابر است با حدود 60 درصد بدهی دانشجو. فرضا اگر دانشجو 1 میلیون تومان بدهی داشته باشد ، باید حدود 600 هزار تومان پرداخت نماید تا سامانه حذف و اضافه فعال شود. البته ممکن است میزان شهریه بیشتر یا کمتر نیز شود.

این مطلب را نیز بخوانید : ترمیم انتخاب واحد چیست ؟

نحوه پرداخت شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

برای پرداخت شهریه حذف و اضافه دانشگاه ازاد مطابق تصویر زیر ، پس از ورود به سامانه آموزشیار از منوی سمت راست سامانه گزینه “ثبت نام دروس دانشجو” را انتخاب کنید.

شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

سپس بر روی گزینه “حذف و اضافه” در منوی ثبت نام دروس دانشجو کلیک نمایید.

شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

در صفحه حذف و اضافه ، میزان شهریه ای که باید پرداخت کنید درج شده است که برای دانشجوی زیر مبلغی حدود 428 هزار تومان است. بر روی لینک “پرداخت الکترونیکی حداقل پیش پرداخت شهریه” کلیک کنید.شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

سپس یکی از گزینه های “ایران کیش” یا “صادرات” را انتخاب نمایید.

شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

در مرحله بعد باید میزان بدهی خود را دقیقا در کادر تعیین شده درج نمایید و بر روی گزینه “پرداخت الکترونیکی” کلیک نمایید.

شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

سپس باید مشخصات کارت بانکی خود را به صورت دقیق و درست درج نمایید و با انتخاب دکمه پرداخت ، منتظر بمانید تا وجه از حساب شما کسر شود.

شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که برای پرداخت شهریه در درگاه پرداخت الکترونیکی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی لازم است که کارت بانکی شما دارای رمز دوم باشد.

پس از پرداخت موفقیت آمیز شهریه اگر در سامانه همچنان بدهکار بودید ، یکبار کامل از سامانه خارج شده و مجددا وارد شوید. در صورت عدم رفع مشکل ، لازم است که با پشتیبانی آموزشیار تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

  • آیا برای شرکت در حذف و اضافه دانشگاه ازاد باید شهریه پرداخت شود ؟

بله ، دانشجویان باید بخشی از بدهی خود را برای شرکت در حذف و اضافه پرداخت نمایند.

  • میزان شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد چقدر است ؟

میزان شهریه حذف و اضافه آزاد حدود 60 درصد بدهی دانشجو است.

  • چگونه شهریه حذف و اضافه در سامانه آموزشیار پرداخت شود ؟

راهنمای تصویری پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار ، در این مطلب قرار داده شده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

22 نظر

  1. سلام و خسته نباشید .این مبلغ 60 درصد برای حذف و اضافه برایه شهریه ثابته یا متغیر؟؟؟؟ برایه مثال شهریه ثابت اگه 1 تومن و شهریه متغیر 1.5 تومن باشه و اگر خواستیم از حذف و اضافه استفاده کنیم چقدر باید پرداخت کنیم؟؟؟؟

  2. سلام. منی ک موقع انتخاب واحد یه درسایی با ی استادای برداشتم الن قصد دارم تغییرشون بدم با ی استادایی دیگ؟! به مشکلی نمیخورم تا چند درس میشه عوض کرد. شهریه هایی اون درسا جای گزینه این درسایی جدید میشه؟!
    آیا حذف و اضافه هزینه جداگانه ک نداره؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای شرکت در حذف و اضافه دانشگاه ازاد باید میزان شهریه ای که سامانه آموزشیار تعیین کرده است را پرداخت کنید.

  3. خانم امینی

    سلام اگر وام گرفته باشیم برای انتخاب واحد میتونیم تو حذف و اضافه شرکت کنیم؟؟؟؟

  4. سلام.من در زمان حذف و اضافه انتخاب واحد کردم و یکی از درسای این ترم رو نتونستم بگیرم و خواستم در بازه های دیگه بگیرم سایت مجاز نکرد(۲۳تا ۶صبح)حالا امکانش هست دوباره زمان اختصاص داده بشه یا از طرف دانشگاه در زمان خارج از حذف و اضافه بتونن درس را واسه من اضافه کنن؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد به اتمام رسیده است و سامانه انتخاب واحد بسته شد.

  5. سلام.
    درسی حذف کنیم در بازه حذف و اضافه پول اون درسو می گیرن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شهریه دروس حذف شده بازگشت داده می شود.

  6. سعید سلطانی

    سلام
    من 4ترم اضافه بر سنوات مرخصی گرفتم وبعد از ان یک ترم واحدهای مانده را تمام کردم ، هزینه این 5 ترم معادل شهریه ورودی خودم محاسبه میشود یا به نحو دیگری محاسبه میشود. ممنون

  7. سلام من تخفیف دانشجویی زدم هنوز نوبت قصد نرسیده منم باید موقع حذف و اظافه شهریه بدم؟

  8. وقت بخیر
    شنیده بودم حذف و اضافه هزینه جداگونه داره و میره روی شهریه، صحت نداره این خبر؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای انتخاب واحد در زمان حذف و اضافه باید شهریه پرداخت کنید

  9. من شهریه ثابت را ریخته ام اما انتخاب واحد نکرده آم آیا در روز حذف و اضافه باید ۶۰ درصد شهریه باقیمانده را واریز کنم ؟

  10. سلام من دانشکاه ازاد هستم دو دفعه شهریه دادم الان ایندفعه دوباره میخام حذف و اضافه کنم بازک باید شهریه پرداخت کنم صندوق رفاه گغتن یک تومن دانشگاه دارم ولی بازم نمیتونم حذف و اضافه کنم

  11. ایرندگانی

    باسلام من در زمان حذف اضافه نتونستم چندواحدبردارم حالادربازه زمانی دیگر حذف اضافه باید دوباره شهریه بپردازن

  12. سلام شهریه دانشگاه آزاد پرداخت شده ولی از زمان حذف و اضافه و انتخاب واحد گذشته. حالا چه کنم؟ پول راآیا میتوان پس گرفت برای این ترم ؟ یا در ترم بعد دیگر نیازی به پرداخت مجدد نیست؟

  13. سلام من تایپ انتخاب واحد نتونستم واحد بردارم شهریه ثابت هم پرداخت کردم الان بدهیم صفره برای حذف واضافه چقدر باید پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نیازی به پرداخت شهریه در زمان حذف و اضافه نیست

  14. سلام من میخوام از واحدامو دوتا حذف کنم از شهریه ام کم میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر