از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

قبولی در آزمون نظام مهندسی 📞 چگونه در آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

قبولی در آزمون نظام مهندسی

قبولی در آزمون نظام مهندسی لازمه شروع فعالیت های مهندسی است و دارندگان مدرک مهندسی که می خواهند در حوزه صنعت ساختمان به عنوان ناظر ، طراح یا مجری شروع به فعالیت کنند ، باید در این آزمون شرکت نمایند. در آزمون نظام مهندسی حدود 60 سوال تستی طراحی می شود و داوطلب باید بتواند حداقل نمره را در این آزمون کسب کنند. در این مطلب می خواهیم شما را برای قبولی در آزمون نظام مهندسی راهنمایی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

حداقل نمره قبولی آزمون نظام مهندسی

پروانه نظام مهندسی دارای 4 سطح مختلف یک ، دو ، سه و ارشد می باشد و داوطلبان با توجه به نمره ای که کسب می کنند و همچنین تجربه کاری خود ، در یکی از این 4 سطح قرار می گیرند همچنین مدت اعتبار آزمون نظام مهندسی 4 سال می باشد و مهندسان باید در این زمان برای دریافت پروانه اشتغال خود اقدام کنند.

همانطور که در بخش اول مطلب نیز اشاره کردیم ، داوطلبان برای قبولی در آزمون نظام مهندسی باید بتوانند حداقل نمره را کسب کنند. آزمون نظام مهندسی در تمام رشته‌ ها به جزء رشته‌ معماری به صورت 4 گزینه ای برگزار می شود و تشکیل شده‌ از 60 سوال می باشد اما آزمون معماری از بخش های غیرتستی نیز تشکیل شده‌ است. داوطلبان برای قبولی در این آزمون باید بتوانند حداقل 50 درصد نمره کل را کسب کنند یعنی لازم است به حداقل 30 سوال پاسخ صحیح دهند تا حداقل نمره را کسب کنند.

توجه داشته‌ باشید که در آزمون نظام مهندسی برای سوالات دارای پاسخ اشتباه نیز نمره منفی در نظر گرفته‌ می شود و هر سه پاسخ غلط یک پاسخ صحیح را حذف می کند.

احتمالا این را هم بپسندید  اعلام نتایج نظام مهندسی عمران 1402📞 زمان اعلام نتایج 3 نوبت آزمون نظام مهندسی عمران

مرتبط بخوانید : پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی چه باید کرد 

نمره قبولی مشروط در آزمون نظام مهندسی

بعضی از داوطلبان نمره نزدیک به پنجاه درصد از نمره کل آزمون را کسب می کنند و قبولی آنها به صورت مشروط است. طبق قوانین جدید آزمون نظام مهندسی ، داوطلبانی که نمره قبولی مشروط آزمون یعنی نمره 49 یا 48 را کسب کنند ، تحت شرایط خاص و با گذراندن‌ برخی دوره های آموزشی مختلف می توانند پروانه خود را کسب نمایند. داوطلبانی که 48 درصد نمره کل آزمون را کسب کرده‌ اند ، باید در دو دوره آموزشی شرکت کنند همچنین داوطلبانی که 49 درصد از کل نمره را به دست آورده‌ اند باید یک دوره آموزشی را با موفقیت طی کنند تا بتوانند پروانه نظام مهندسی را دریافت نمایند.

دوره های آموزشی برای اخذ پروانه نظام مهندسی باید مرتبط با رشته‌ ای باشد که داوطلب در آزمون آن قبول شده‌ است. برای رشته‌ های مختلف نظام مهندسی ، دوره های آموزشی متفاوتی برگزار می شوند. داوطلبان بر حسب علاقه و نیاز خود باید یکی از این دوره ها را انتخاب نمایند. این دوره ها توسط برخی از دانشگاه ها که مجوز لازم از سازمان نظام مهندسی را دارند ، برگزار می کنند و داوطلبان پس از گذراندن‌ دوره ، گواهی نامه کسب می کنند.

مرتبط بخوانید : ثبت نام آزمون نظام مهندسی

نکات مفید قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان

قبولی در آزمون نظام مهندسی

  • به سوالات شک دار جواب ندهید زیرا نمره منفی در آزمون اعمال می شود. سوالات شک دار را علامت گذاری کنید تا اگر وقت اضافه داشتید بتوانید مجددا آنها را بررسی کنید.
  • اگر سوالی وقت گیر است ، سوال را علامت بزنید و در وقت اضافه به آن پاسخ دهید.
  • شما می توانید در جلسه آزمون نظام مهندسی ، منابع را همراه خود داشته‌ باشید زیرا آزمون به صورت کتاب باز برگزار می شود.
  • در برنامه ریزی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی هر چقدر که بیشتر تست کار کنید ، با شیوه های مختلف طراحی سوالات آشنا می شوید و در آزمون هم موفق تر خواهید بود.
احتمالا این را هم بپسندید  منابع آزمون نظام مهندسی 📞 بهترین منابع آزمون نظام مهندسی 1402

سوالات شما

  • نمره قبولی در آزمون نظام مهندسی چقدر است؟

داوطلبان با کسب حداقل 50 درصد نمره کل آزمون نظام مهندسی می توانند در این آزمون پذیرفته‌ شوند.

  • منظور از نمره قبولی مشروط آزمون ورود به حرفه مهندسان چیست؟

برخی از داوطلبان که نمره نزدیک به نمره قبولی را کسب می کنند ، پذیرش آنها مشروط به گذراندن‌ دوره های آموزشی است.

  • آیا آزمون نظام مهندسی دارای نمره منفی هم می باشد؟

بله در آزمون نظام مهندسی به ازای هر سه پاسخ غلط ، یک پاسخ صحیح از بین می رود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون نظام مهندسی برای چه رشته هایی است

آزمون نظام مهندسی برای چه رشته هایی است 📞 معرفی رشته های اصلی و مرتبط

بسیاری از دارندگان مدرک از رشته‌ های فنی مهندسی که علاقه دارند در آزمون نظام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر