از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه پیام نور رشته مهندسی پزشکی 1401 – هزینه ثابت و متغیر یک ترم تحصیل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه پیام نور رشته مهندسی پزشکی

 

دانشگاه پیام نور در میان انواع رشته های مهندسی خود رشته مهندسی پزشکی را برای علاقه مندان این رشته دایر کرده است و اگر شما هم از علاقه مندان رشته مهندسی پزشکی هستید ، می توانید در دانشگاه پیام نور این رشته را انتخاب کرده و تحصیل کنید. برای ثبت نام در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور لازم است بدانید که تحصیل در این رشته رایگان نیست و شما با توجه به سالی که وارد دانشگاه می شوید و واحدهای درسی که در هر ترم اخذ می کنید ، شهریه پرداخت خواهید کرد. مبلغ شهریه دانشگاه پیام نور رشته مهندسی پزشکی 1401 به نسبت سال گذشته افزایش یافته است که در ادامه این مطلب قصد داریم به طور دقیق تر بررسی کنیم.

شهریه دانشگاه پیام نور رشته مهندسی پزشکی 1401

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور علاوه بر دانشگاه آزاد ، در دانشگاه پیام نور نیز ارائه می شود و بسیاری از داوطلبان به دلیل مناسب تر بودن هزینه تحصیل دانشگاه پیام نور ، در این دانشگاه ثبت نام می کنند.

برای ثبت نام در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور می توانید در نیمسال مهر یا بهمن اقدام کنید و با توجه به ترمی که وارد دانشگاه می شوید ، شهریه شما محاسبه می شود. شهریه از بخش های ثابت و متغیر تشکیل شده است که هر دو بخش را باید در طول ترم به صورت یکجا یا اقساطی بپردازید اما در صورت عدم پرداخت شهریه و عدم هماهنگی با امور مالی دانشگاه ، اجازه شرکت در امتحانات پایان ترم و ورود به ترم بعدی را نخواهید داشت.

مرتبط بخوانید : رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور – لیست کامل رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور

شهریه ثابت رشته مهندسی پزشکی پیام نور

همانطور که بالاتر اشاره شد ، یک بخش از هزینه تحصیل ترمی دانشگاه پیام نور اختصاص به شهریه ثابت دارد. شهریه ثابت در ابتدای ورود به دانشگاه محاسبه می شود و رشته ای که دانشجو انتخاب می کند ، در تعیین آن موثر است. رشته های مهندسی همچون رشته مهندسی پزشکي ، گران ترین شهریه ثابت را در مقایسه با سایر رشته ها دارند زیرا این رشته ها دارای واحدهای عملی بیشتری هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  مرخصی تحصیلی پیام نور 1402 📞 زمان و شرایط درخواست مرخصی تحصیلی پیام نور

نکته ای که در رابطه با شهریه ثابت باید بدانید این است که افزایش یا کاهش ندارد و شما در تمام ترم های 1 تا 8 تحصیل خود ، یک میزان شهریه ثابت را می پردازید.

شهریه متغیر رشته مهندسی پزشکی پیام نور

بخش اصلی شهریه رشته مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور را شهریه متغیر به خود اختصاص داده است. شهریه متغیر رشته شما با توجه به واحدهای درسی که در یک ترم اخذ می کنید ، محاسبه می شود به طوری که با اخذ واحدهای درسی بیشتر و عملی ، شهریه متغیر بیشتری می پردازید اما در صورت برداشتن واحدهای درسی کمتر و نظری ، مبلغ شهریه متغیر شما در آن ترم کاهش می یابد.

مجموع شهریه ثابت و متغیر رشته مهندسي پزشکی دانشگاه پیام نور برای هر دانشجو می تواند متفاوت باشد زیرا انتخاب واحد آنها فرق می کند اما به صورت میانگین می توان گفت شهریه این رشته 2 تا 2/5 میلیون تومان در هر ترم می باشد.

مرتبط بخوانید : بهترین رشته های پیام نور – معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در دانشگاه پیام نور

راهنمای پرداخت شهریه رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه پیام نور

رشته مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور ارائه می شود و شما به عنوان دانشجوی دوره کارشناسی در هر ترم مجاز خواهید بود که 14 الی 24 واحد درسی بگذرانید. کسب واحدهای درسی بیشتر از 20 واحد تنها با کسب معدل خوب در ترم قبلی امکان پذیر است و در صورت کسب معدل زیر 12 نیز اجازه انتخاب بیشتر از 14 واحد را نخواهید داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  جواب تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 1402 📞 زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور

در ابتدای هر ترم ، شهریه ثابت را پرداخت خواهید کرد و سپس انتخاب واحد را انجام می دهید. پس از انتخاب واحد ، شهریه متغیر آن ترم شما با توجه به دروسی که اخذ کرده اید محاسبه خواهد شد و تا پایان ترم فرصت واریز باقی مانده شهریه را خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : شهریه ثابت دانشگاه پیام نور 

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه پیام نور رشته مهندسی پزشکی چقدر است ؟

برای اطلاع از میزان دقیق شهریه رشته مهندسی پزشکي پیام نور ، لطفا این مطلب را مطالعه کنید.

  • شهريه رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه پیام نور بیشتر است یا آزاد ؟

دانشگاه آزاد در رشته مهندسی پزشکی هزینه بیشتری به نسبت دانشگاه پیام نور دریافت می کند.

  • دانشجویان ورودی جدید رشته مهندسی پزشکی پیام نور چقدر افزایش شهریه دارند ؟

شهریه دانشگاه پیام نور سالانه حدود 15 الی 20 درصد گران تر می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر